3. diel - WooCommerce - Pridanie produktov
V predchádzajúcej lekcii, WooCommerce - Prispôsobenie vzhľadu , sme si uviedli WooCommerce a jeho prispôsobenie vzhľadu.
Ak chcete vziať podnikanie do vlastných rúk a máte za sebou prvé nastavenie detailov obchodu ako sú typy produktov, podrobnosti o firme a zvolená šablóna? Je to prvotné nastavenie, ale bohužiaľ nie dostačujúce. V tejto lekcii sa zameriame na samotné možnosti pridávania produktov a ich vlastnosti.
Na úspešný štart podnikania potrebujeme mať kvalitne pripravený web. Predmetom obchodu sú predovšetkým produkty, ktoré musia byť prehľadne usporiadané na našom webe, aby si ich zákazník mohol pohodlne prezerať. K produktom sa viažu ďalšie nastavenia, ktoré je potrebné prejsť, aby bol obchod úspešný.
Pridávanie produktov
Po inštalácii WooCommerce nájdeme v postrannej ponuke riadiaceho panelu dve nové karty - WooCommerce a Produkty:Ak chceme začať ďalšie nastavenia svojho online obchodu, prejdeme v sprievodcovi nastavenia na Pridať do produktov. Sprievodca sa nám ihneď zobrazí po kliknutí na WooCommerce v ponuke riadiaceho panelu:
Potom sa nám zobrazí ponuka s možnosťami, s ktorými produktmi je možné pridať:
Pridanie produktov so šablónou
Pokiaľ sme sa rozhodli použiť šablónu, klikneme na možnosť Začať so šablónou a následne vyberieme typ produktu, ktorý sa chystáme pridať. Predpokladáme, že budeme predávať hmatateľné položky a klikneme teda na prvú možnosť Fyzický produkt a ďalej na tlačidlo Go:Teraz sa nám zobrazí vyplnená šablóna s demoverziou nejakého produktu.
Pridanie produktov ručne zahŕňa rovnaké nastavenie a rovnaký postup. Jediný rozdiel je v tom, že nie je vopred vyplnená z šablóny. Môžete tiež importovať produkty zo súboru CSV alebo inej služby.
Názov produktu
Ako prvé vytvoríme nový názov pre produkt. Zvolíme napríklad Slnečné okuliare:Keď máme nastavený názov produktu, je vhodné zmeniť aj trvalý odkaz, ktorý bude obsahovať kľúčové slovo vytváraného produktu.
Zmeníme teda "hoodie-with-logo-5" na "slnecné-okuliare":
Pokiaľ chceme poznať náhľad nášho produktu, stačí iba na trvalý odkaz kliknúť av novom okne sa nám produkt zobrazí v nastavenej šablóne tak, ako ho uvidí zákazník.
Popis produktu
Veľmi dôležitou časťou produktu je jeho popis. V tejto sekcii je prednastavený text, ktorý zmeníme na reálny popis. Text je možné formátovať ako napríklad vo Worde. Je možné meniť nadpisy, hrúbku písma, rez písma, pridávať odrážky, meniť zarovnanie odseku atď.Dáta o produkte
Ďalšie dôležité informácie nastavíme v sekcii Dáta produktu. Zvolíme tu typ produktu, či je virtuálny alebo na stiahnutie alebo žiadny z výberu. Pre produkt slnečné okuliare vyberieme typ Jednoduchý produkt a zvolíme bežnú cenu 5,99 €:Sekcia dátumu produktu obsahuje ďalšie podrobné nastavenia, do ktorých sa dostaneme kliknutím na príslušné možnosti:
Sklad
Nasledujúce nastavenie odkazuje na správu skladu, kde nastavíme katalógové číslo, stav skladu a či chceme produkt predávať jednotlivo (jedna položka na objednávku). Ak chceme spravovať sklad, zaškrtneme políčko a nastavíme množstvo produktov skladom a isté povolenia:Doprava
Ďalšie nastavenia sa skrýva pod logom dodávky. Nastavíme tu hmotnosť, rozmery a triedu dopravy:Previazané produkty
Následne sa presunieme na ďalšie nastavenie dát produktu - navyšovací a doplnkový predaj.Navyšovací predaj označuje snahu predať drahšie riešenie produktu, napr. vyšší model výrobku či kvalitnejšiu verziu služby.
Doplnkovým predajom sa označujú aktivity, ktorých účelom je navýšiť celkovú objednávku zákazníka odporúčaním súvisiaceho tovaru. Napríklad k živým kvetom ponúkne aj hnojivo.
Vlastnosti
Kliknutím na tlačidlo Pridať pridáme vlastnosti, ktoré obsahujú meno a hodnoty a je možné ich na stránke produktu zviditeľniť. Pridávať môžeme napríklad farby alebo materiál:Pokročilý
Pokročilé nastavenie obsahuje Poznámku k nákupu, ktorá sa zákazníkovi zašle po zakúpení, ďalej poradie v menu a povolenie recenzií:Krátky popis produktu
Krátky popis produktu sa zobrazí v rýchlom prehľade o produkte pod jeho názvom. Text je možné editovať rovnako ako pri popise produktu:Galéria produktu
Pokiaľ produkt obsahuje viac dôležitých vlastností, ktoré je možné zachytiť na fotografii, je vhodné pre produkt vytvoriť galériu obrázkov. Pre vytvorenie galérie klikneme v sekcii Galéria produktu na množnosť Pridať obrázky do galérie produktu a následne vyberieme z knižnice médií:Pokiaľ obrázky nemáme v knižnici uložené, je možné ho nahrať priamo z počítača. Vedľa možnosti Knižnica médií klikneme na možnosť Nahrávanie súborov, ďalej Vybrať súbory a obrázky nahráme.
Obrázok produktu
Predvolený obrázok produktu z šablóny odstránime a nahráme nový rovnakým spôsobom ako pri pridávaní produktov do galérie:Štítky produktu
Tu jednoducho pridáme štítky produktu. Stačí napísať názov a kliknúť na Pridať. Názvy oddeľujeme čiarkami.Kategórie produktu
Predvytvorené kategórie pravdepodobne nebudú sedieť s tými, ktorých sa chystáme vytvoriť. Pokiaľ kategórie nemáme vytvorené, stačí ich novo vytvoriť kliknutím na Pridať novú kategóriu:Publikácia produktu
Po celkovej úprave či tvorbe produktu nesmieme zabudnú publikovať zmeny. Je možné tiež uložiť iba koncept a pred publikáciou zobraziť náhľad:Ak nechceme, aby bol produkt zatiaľ verejný, kliknutím na Upraviť zmeníme jeho viditeľnosť z Verejnej na Chránené heslom alebo Súkromná. Po voľbe chránené heslom je potrebné nastaviť aj bezpečné heslo:
Máme možnosť nastavenia publikácie na iný deň aj čas. Kliknutím na upraviť pri možnosti Publikovať nastavíme požadovaný dátum a čas budúcej publikácie:
Prehľad produktov
Pre úplný prehľad všetkých produktov sa navigujeme na Produkty na riadiacom paneli a zobrazia sa nám všetky produkty, ktoré sme zatiaľ vytvorili. Možno tu vykonávať aj hromadné akcie (úprava, odstránenie) a filtrovať podľa vlastností:Pokiaľ budeme vytvárať produkt nový, klikneme na Vytvoriť produkt. Je možné produkty tiež importovať či exportovať.
Záver
Pridávanie a úprava produktu je pomerne jednoduchá záležitosť. Nemôžeme pritom ale podceniť žiadne nastavenia, pretože bez správne nastavených produktov by sa zákazník nevracal a obchod by nemohol fungovať.V budúcej lekcii, WooCommerce - Začatie predaja , sa zameriame na základné nastavenie obchodu a prípravu na začatie predaja.