IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Voľby vrstvy a režimy prelínanie v Adobe Photoshopu

V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Adobe Photoshop, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z kurzu.

Tento článok mapuje voľby Štýlov vrstiev Adobe Photoshopu, ktoré sú popísané v lekcii Základy Adobe Photoshopu - Štýly vrstiev. Informácie tu vychádzajú z oficiálneho manuálu Adobe Photoshop.

Voľby vrstvy

Každé vrstve môžeme nastaviť rôzne voľby. Zámerne som vynechal napríklad nákupu Farba, Prechod, textúra a podobne, ich význam je úplne jasný. Každý určite pochopí, že napríklad Farba ovplyvňuje farbu tieňa alebo žiara :) Ďalšie voľby sú:

  • Hĺbka - Určuje hĺbku skosenia alebo vzorky.
  • Kolísanie - Menia aplikovanie farby a krytie prechodu.
  • Poloha - Určuje vytiahnutie efektu (Zvonku, Vnútri, Na stred).
  • Použiť globálne svetlo - Určí jeden spoločný uhol svetla.
  • Profil lesku - Vytvorí lesklý kovový vzhľad.
  • Režim prelínania - Určuje, ako sa efekt vrstvy zlučuje so spodnými vrstvami.
  • Režim svetiel alebo tieňov - Určuje režim prelínanie svetiel a tieňov.
  • Šum - Určuje množstvo náhodných prvkov v krytí žiara alebo tieňa.
  • Uhol - Určuje uhol osvetlenia.
  • Veľkosť - Určuje polomer a veľkosť rozostrenie alebo tieňa.
  • Vrstva vysekne vrhnutý tieň - Určuje viditeľnosť vrženého tieni v polopriehľadné vrstve.
  • Vyhladenie - preženú okrajové obrazové body profilu okraje.
  • Vyseknutie - Pred rozostrením zúži hranice podkladu.
  • Výška - Nastaví výšku zdroje svetla pre efekt Úkos a reliéf.
  • Vzdialenosť - Určuje vzdialenosť odsadenie pre efekty tieni alebo saténu.
  • Zdroj - Určí zdroj žiara pre vnútornú žiaru.
  • Zmäkčiť - zotrú výsledné vytieňovanie.

Režimy prelínanie

U štýlu môžeme nastaviť aj režim prelínanie. To znamená, že efekt sa neaplikuje na každý bod vrstvy rovnako, ale bude iný v závislosti napr. Na farbe a / alebo transparentnosti jednotlivých bodov. Photoshop nám u každého režimu prelínanie zobrazí náhľad, takže ich môžeme jednoducho preklikať a vyskúšať.

  • Normálny - Predvolený režim, ktorý upravuje každý z obrazových bodov na výslednú farbu.
  • Vzadu - Upravuje len priehľadné časti vrstvy. Vrstva nesmie mať uzamknutú priehľadnosť.
  • Odstrániť - Upravuje obrazové body tak, že je sprehľadní. Funguje iba pri nástrojoch Tvar, Plechovka farby, Štetec a ceruzka. Vrstva nesmie mať uzamknutú priehľadnosť.
  • Stmaviť - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a vyberie tmavšie z miešanej a základné farby ako výslednú farbu.
  • Násobiť - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a vynásobí základnú farbu miešanou farbou.
  • Stmaviť farby - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a zvýšením kontrastu stmaví základnú farbu tak, aby zodpovedala zmiešané farbe.
  • Lineárne stmaviť - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a znížením jasu stmaví základnú farbu tak, aby zodpovedala miešané farbe.
  • Zosvetliť - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a vyberie svetlejšie z miešanej a základné farby ako výslednú farbu.
  • Závoj - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a vynásobí inverzný hodnotu miešanie a základné farby.
  • Zosvetliť farby - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a znížením kontrastu zosvetlí základnú farbu tak, aby zodpovedala zmiešané farbe.
  • Lineárne zosvetliť - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a zvýšením jasu zosvetlí základnú farbu tak, aby zodpovedala miešané farbe.
  • Prekryť - Vynásobením zmení farby v závislosti na základnej farby. Základná farba sa zmieša s miešanú farbou tak, aby zodpovedala svetlosti alebo tmavosti pôvodnej farby.
  • Mäkké svetlo - Stmaví alebo zosvetlí farby v závislosti na miešané farbe.
  • Tvrdé svetlo - Vynásobením zmení farby podľa miešané farby.
  • Jasné svetlo - Stmaví alebo zosvetlí farby pomocou zvýšenie alebo zníženie kontrastu v závislosti na miešané farbe.
  • Lineárne svetlo - Stmaví alebo zosvetlí farby pomocou zníženie alebo zvýšenie jasu v závislosti na miešané farbe.
  • Bodové svetlo - Nahrádza farby v závislosti na miešané farbe.
  • Tvrdé miešanie - Vezme hodnoty kanála miešané farby a pridá ich k hodnotám základnej farby.
  • Rozdiel - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a odpočíta miešanú farbu od základnej alebo naopak, podľa toho, ktorá farba má vyššiu hodnotu jasu.
  • Vylúčiť - Vytvára efekt ako Rozdiel, ale menej kontrastný.
  • Odpočítať - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a odpočíta miešanú farbu od farby základnej.
  • Rozdeliť - Vezme informácie o farbe z jednotlivých kanálov a podelí základnú farbu miešanou farbou.
  • Odtieň - Vytvára výslednú farbu so svetlosťou a sýtosťou základnej farby as odtieňom farby miešané.
  • Sýtosť - Vytvára výslednú farbu so svetlosťou a odtieňom základnej farby a so sýtosťou miešané farby.
  • Farba - Vytvára výslednú farbu so svetlosťou základnej farby as odtieňom a sýtosťou miešané farby.
  • Svetlosť - Vytvára výslednú farbu s odtieňom a sýtosťou základnej farby a so svetlosťou farby miešané.
  • Svetlejšia farba - Porovná súčet hodnôt kanálov pre miešanú a základnú farbu a zobrazí farbu s vyššou hodnotou.
  • Tmavšia farba - Porovná súčet hodnôt kanálov pre miešanú a základnú farbu a zobrazí farbu s nižšou hodnotou.

 

Predchádzajúci článok
Kvíz - Adobe Photoshop
Všetky články v sekcii
Základy Adobe Photoshop
Článok pre vás napísal Daniel Zábojník
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje vývoji (a příležitostně navrhování) výjimečných desktopových a mobilních aplikací, grafickému zpracování a všemu co k tomu patří.
Aktivity