Riešené úlohy k 1.-2. lekciu Swift
Nasledujúce 3 cvičenie vám pomôžu precvičiť znalosti programovania vo Swift z minulých lekcií. Vo vlastnom záujme sa je pokúste vyriešiť sami. Pod článkom máte pre kontrolu riešenie k stiahnutiu. Ale pozor, akonáhle sa na neho pozriete bez vyriešenia príkladov, stráca pre vás cvičenie zmysel a nič sa nenaučíte
Ak si naozaj nebudete vedieť rady, pozrite sa radšej znovu do minulého tutoriálu a pokúste sa na to prísť.
Jednoduchý príklad
Vytvorte program, ktorý si na vstupe nechá zadať meno používateľa a potom jeho vlastnosť. Nakoniec vypíše "meno je vlastnosť", viď obrázok.
Ukážka obrazovky programu:
Konzolová aplikácia
Ahoj, ako sa voláš?
Bill Gates
Aký si?
hustodémonsky bohatý
Bill Gates je hustodémonsky bohatý!
{SWIFT}
{/SWIFT}
Stredne pokročilý príklad
Vytvorte program, ktorý si na vstupe vyžiada celé číslo a následne vypíše jeho druhú mocninu.
Ukážka obrazovky programu:
Konzolová aplikácia
Zadaj číslo k umocneniu:
64
Výsledok:4096.0
{SWIFT}
{/SWIFT}
Pokročilý príklad
Vytvorte program, ktorý si na vstupe vyžiada polomer kruhu. Následne vypíše jeho obvod a obsah.
Ukážka obrazovky programu:
Konzolová aplikácia
Zadajte polomer kruhu (cm):
12,1
Obvod zadaného kruhu je 75,98801 cm.
Jeho obsah je 459,7274 cm².
{SWIFT}
{/SWIFT}
Mal si s čímkoľvek problém? Stiahni si vzorovú aplikáciu nižšie a porovnaj ju so svojím projektom, chybu tak ľahko nájdeš.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 190x (104.68 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Swift
Na absolvovanie tohto cvičenia prosím splň 2 ľubovoľné príklady tým, že ich úspešne odovzdáš na otestovanie.