12. diel - Pretypovania a hierarchie objektov vo Swift
V minulej lekcii, Protokoly (rozhranie) vo Swift , sme si uviedli protokoly a vytvorili ptakoještěr. Dnes s týmto Swift projektom budeme ďalej pracovať. Povieme si niečo o pretypovanie a odhalíme ďalšie taje objektovo orientovaného programovania.
Pretypovanie
Vráťme sa teda k nášmu projektu z minula (toho pre protokoly) a kód v
main.swift
zmeňme tak, aby sme mali ptakoještěr uloženého v
premennej typu PtakProtokol
:
let ptak : PtakProtokol = PtakoJester()
Je nám to dovolené, pretože trieda PtakoJester
daný
protokol
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium II, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme ako vo Swift pretypovať inštancii na iný typ údajov a ako pri tomto využiť protokol. Vytvoríme si hierarchiu objektov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.