18. diel - Animácie v iOS a Swift druhýkrát
V predchádzajúcej lekcii, Úvod do animácií v iOS , sme si animácie uviedli a v
dnešnom Swift tutoriálu pre vývoj pre iOS si ukážeme ich ďalšie
možnosti. Predstavíme si hlavne UIViewPropertyAnimator
ako
alternatívu ako animovať a ďalej si ukážeme animovanie podľa Beziérových
kriviek.
Príprava na animovanie
Rovnako ako v prvej lekcii si pripravíme iOS Playground, vložíme kód nižšie a prepneme sa do Assistant editora:
import UIKit import PlaygroundSupport let container = UIView(frame: CGRect(x: 0, y: 0, width: 500, height: 500)) container.backgroundColor = .lightGray PlaygroundPage.current.liveView = container
UIViewPropertyAnimator
Táto trieda hojne využíva CLOSURES a bola uvedená s iOS 10, takže sa
jedná o relatívnej novinku. Hodí sa, keď chceme animáciu napríklad
posunúť v čase alebo nadviazať na nejakú hodnotu. To s
UIView.animate()
jednoducho nepôjde. Naopak u
UIViewPropertyAnimator
je zas pomerne problém s opakovaním
animáciou alebo ich obrátením po skončení.
Okrem toho môžeme pracovať s inštanciami
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Predstavíme si UIViewPropertyAnimator ako ďalšiu možnosť, ako animovať v iOS vo Swift. Ukážeme aplikáciu bez Storyboard a využijeme Bézierove krivky.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.