Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

5. diel - Bojovník do arény vo VBA - Výpis bojovníka

V minulej lekcii, Hracia kocka vo VBA - Zapuzdrenie, konštruktor a Random , sme si vytvorili svoj prvý poriadny objekt, bola ním hracia kocka.

V dnešnom VBA tutoriále si napíšeme objekt bojovníka.

Hraciu kocku už máme. K implementácii nám ešte potom zostane objekt samotnej arény. Poďme teda na bojovníka. Najprv si popíšeme, čo má bojovník vedieť, a potom sa pustíme do písania kódu :-)

Popis bojovníka

Bojovník sa bude nejako volať a bude mať určitý počet hp (teda života, napr. 80hp). Budeme uchovávať jeho maximálny život (bude sa líšiť pri každej inštancii) a jeho súčasný život, teda napr. zranený bojovník bude mať 40hp z 80tich. Bojovník má určitý útok a obranu, oboje vyjadrené opäť v hp. Keď bojovník útočí s útokom 20hp na druhého bojovníka s obranou 10hp, uberie mu 10hp života.

Bojovník bude mať ďalej referenciu na inštanciu objektu Kostka. Pri útoku, či obrane, bojovník vždy hodí kockou ak útoku/obrane pripočíta padnuté číslo.

Samozrejme by mohol mať každý bojovník svoju kocku, ale chceme sa priblížiť stolovej podobe hry a ukázať, ako OOP skutočne simuluje realitu.

Bojovníci teda budú zdieľať jednu inštanciu kocky. Kockou dodáme hre prvok náhody. V realite sa jedná vlastne o šťastie, ako sa útok alebo obrana vydarí. Napokon budeme chcieť, aby bojovníci podávali správy o tom, čo sa deje, pretože inak by z toho užívateľ nič nemal. Správa bude vyzerať napr. takto: Zalgoren útočí s úderem za 25hp.. Správami sa zatiaľ nebudeme zaťažovať a vrátime sa k nim až neskôr.
Už vieme, čo budeme robiť, poďme teda na to! :)

Premenné

K projektu aréna, si do zložky Class Modules, pridáme triedny modul s názvom Bojovnik. Do triedneho modulu si vložíme tieto privátne premenné:


 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 375 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 19 článkom (19 lekcií) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

Vo VBA tutoriáli začneme pracovať na objekte bojovníka. Tiež implementujeme a otestujeme výpis jeho života v grafickej podobe.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Michal D.
Avatar
Autor se věnuje tvorbě mobilních aplikací.
Aktivity