5. diel - Bojovník do arény vo VBA - Výpis bojovníka
V minulej lekcii, Hracia kocka vo VBA - Zapuzdrenie, konštruktor a Random , sme si vytvorili svoj prvý poriadny objekt, bola ním hracia kocka.
V dnešnom VBA tutoriále si napíšeme objekt bojovníka.
Hraciu kocku už máme. K implementácii nám ešte potom zostane objekt samotnej arény. Poďme teda na bojovníka. Najprv si popíšeme, čo má bojovník vedieť, a potom sa pustíme do písania kódu
Popis bojovníka
Bojovník sa bude nejako volať a bude mať určitý počet hp (teda života, napr. 80hp). Budeme uchovávať jeho maximálny život (bude sa líšiť pri každej inštancii) a jeho súčasný život, teda napr. zranený bojovník bude mať 40hp z 80tich. Bojovník má určitý útok a obranu, oboje vyjadrené opäť v hp. Keď bojovník útočí s útokom 20hp na druhého bojovníka s obranou 10hp, uberie mu 10hp života.
Bojovník bude mať ďalej referenciu na inštanciu objektu
Kostka
. Pri útoku, či obrane, bojovník vždy hodí kockou ak
útoku/obrane pripočíta padnuté číslo.
Samozrejme by mohol mať každý bojovník svoju kocku, ale chceme sa priblížiť stolovej podobe hry a ukázať, ako OOP skutočne simuluje realitu.
Bojovníci teda budú zdieľať jednu inštanciu kocky.
Kockou dodáme hre prvok náhody. V realite sa jedná vlastne o šťastie, ako
sa útok alebo obrana vydarí. Napokon budeme chcieť, aby bojovníci podávali
správy o tom, čo sa deje, pretože inak by z toho užívateľ
nič nemal. Správa bude vyzerať napr. takto:
Zalgoren útočí s úderem za 25hp.
. Správami sa zatiaľ nebudeme
zaťažovať a vrátime sa k nim až neskôr.
Už vieme, čo budeme robiť, poďme teda na to!
Premenné
K projektu aréna, si do zložky Class Modules
, pridáme triedny modul s
názvom Bojovnik
. Do triedneho modulu si vložíme tieto
privátne premenné:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Vo VBA tutoriáli začneme pracovať na objekte bojovníka. Tiež implementujeme a otestujeme výpis jeho života v grafickej podobe.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.