Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

ConsoleMaze - First person logická hra v konzole

Súťaž ma postrčila k vytvoreniu môjho nápadu. Chcel by som vytvoriť hru podoby Doom, ale celé vizuálne prostredie bude v texte v konzole.

Vývoj

Hra je v ranom štádiu vývoja, ale koncept pretváranie mapy do pohľadu hráča podľa súradníc som už vyskúšal. A momentálne pracujem na využitie tejto funkcie. Vývoj začal približne v polovici júla 2019.

Tím

Marek Šrůma (ja) - samostatný vývoj

Komplet

Hra dokončená presne pred limitom :) Splnil som si všetky svoje očakávania.

O hre

Pre záujemcov, hra (pre Linux) sa neinštaluje, stačí spustiť v termináli (bash) a hrať! Snažil som sa pre uľahčenie nepoužívať zložité knižnice, ale keby niečo bolo potrebné doinštalovať, program by to pri prvom spustení "mal" zvládnuť sám.

Splnil som úlohu čo som si zadal a som za to veľmi rád. Teraz si môžem vedľa svojho programovanie hrať 3D hry :) Snáď si môj výtvor užijete. Ďakujem.

Súťaž

Projekt bol vytvorený do programátorské súťaže ITnetwork summer 2019.

Vyjadrenie poroty

porotca bodov hodnotenie
Zdrojákoviště Python - Základná konštrukcia
David Jančík
9 Veľmi originálny nápad alebo som ešte nič podobné nevidel. Keď som sa pozeral do zdrojových kódov, prišiel mi veľmi pekne naspaný. Má komentáre, mapy v textovom režime sa dajú jednoducho definovať a rozširovať, človek si môže ľahko urobiť vlastný svet. Čo mi chýbalo je nejaké uvedenie do hry. Tutoriál tam síce je, ale chýba: kde som, čo mám robiť, čo je mojím cieľom, neviem, čo sa deje. Neviem či to je cieľom, už som hral hry, kde človek netuší čo sa deje, ale na mňa to pôsobilo skôr tak, že by ma hra omrzela, keby som tu random chodil. Mal som pocit, že som stále na rovnakom mieste. Chcelo by to vysvetliť alebo pridať nejakú super easy mapu na začiatok, aby som pochopil, že sa niekam posúvam, ako sa teleportuje tými podlevely tej veľkej lokácie. Príde mi krkolomné ovládanie, že to nejde hrať napr. Ako Doom, že človek klávesy nemôže ich tak držať, ale musí čakať na systém, až sa začne opakovať klávesa po odmlke. Inak projektu nemám čo vytknúť, naozaj sa mi veľmi páčil.
Zdrojákoviště Python - Základná konštrukcia
michal Čapka
5 Hra má unikátnu podobu, s ktorou som sa ešte nestretol. Hoci môže mať akýkoľvek hlbší zmysel a môže byť hrateľnosťou zábavná aj prívetivá, tak môj prvý dojem je skôr negatívny. Hrateľnosťou ma to zrovna neoslovilo.
Zdrojákoviště Python - Základná konštrukcia
David Čapka
8 Krásna konzolovka, len ovládanie mi prišlo zasekané, ale mali sme to rozbehnuté na virtuálce, tak neviem či to bolo tým. Chválim za to, že hra má skutočne nejaký zmysel a to zmiasť hráčov dômyselne umiestnenými teleporty, takže nie je poznať, že je už v inom leveli a musí si sám všímať odlišností. Ak to správne chápem, že sa hráč teleportoval nie je nijako naznačené. To vnímam trochu ako problém, pretože akonáhle človek začne zisťovať, či sa vôbec teleportoval, môže sa pri hľadaní odlišnosti v mape teleportovať znovu. Uchádza mi tu niečo? V kombinácii s frustrujúcim ovládaním by som u toho asi bez pomoci zdrojákov dlho nevydržal. To však neznamená, že ma projekt neoslovil, je to vážne pekné. Možno by si to mohol ešte trochu vylepšiť, aby to treba pípla vysokým tónom pre presun o level hore a nízkym pre presun o level nadol. Alebo zobraziť číslo levelu aspoň.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 212x (252.98 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Python

 

Všetky články v sekcii
Zdrojákoviště Python - Základná konštrukcia
Článok pre vás napísal Marek Bečvář
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Marek Bečvář
Aktivity