Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

12. diel - Skákačka v Pygame - Herné objekty - vnútorné metódy

V predchádzajúcej lekcii, Skákačka v Pygame - Herné objekty , sme sa v našej Skákačke pustili do práce na samotných herných objektoch.

V nasledujúcom tutoriále Pygame v Pythone sa pozrieme na vnútorné metódy triedy GameObject. Väčšina z nich bude neskôr prepísaná triedou, ktorá z nej bude dediť, deklarácia metód by tu však nemala chýbať. V prípade, že by sme totiž zabudli v dediacich triedach metódu definovať, naša hra by spadla. Takto sa ale zavolá metóda nadradenej triedy a kód prejde bez problémov.

Pohyb v Skákačke

Začneme pohybom v hre. Herný objekt sa bude môcť pohybovať po osi xa y. Použijeme na to metódu objektu pygame.Rect s názvom move_ip(). Ip je skratka pre "in place". Rozdiel medzi metódami move() a move_ip() je ten, že metóda move() vracia nový objekt pygame.Rect so správnymi súradnicami, zatiaľ čo move_ip() mení súradnice pôvodného objektu. Metódy pre pohyb teda budú vyzerať takto:

def move_x(self, delta: float) -> None:
    GameEngineLogger.debug(f"Moving object {delta}@X")
    self.rect.move_ip(delta, 0)

def move_y(self, delta: float) -> None:
    GameEngineLogger.debug(f"Moving object {delta}@Y")
    self.rect.move_ip(0, delta)

 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 225 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 19 článkom (19 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tomto tutoriále Pygame v Pythone budeme pokračovať v práci na samotných funkčných objektoch v našej Skákačke, konkrétne na vnútorných metódach triedy.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísala Lucie Flídrová
Avatar
Autor se věnuje pygame a pythonu obecně.
Aktivity