Karel Robot (Visual Basic)
V (prvom) machri na OOP (týždeň 34) som naprogramoval interpret pre Robota Karla. Cieľom nebolo urobiť najmúdrejšieho Karla ani najkrajšieho, išlo o to správne objektovo navrhnúť aplikáciu. To sa bohužiaľ však nikomu (ani mňa) nepodarilo. Môj návrh bol však ten najlepší a preto som aj vyhral prvú placku Machr na OOP.
Podporované príkazy
Môj Karel vie 8 príkazov (aj napriek tomu je múdrejší ako jeden môj bývalý spolužiak Karel - prepadol). Môj Karlik vie príkazy KROK, VĽAVO-vbok, polohe, zdvihnite, OTOC-DOPRAVA, OTOC-DOĽAVA, OTOC-HORE, OTOC-DOLU. Tu bol kameň úrazu u návrhu aplikácie. Správne mal mať každý príkaz triedu a implementovať rozhranie, však pravdepodobne všetci sme to robili cez Select Case (switch), čo nie je ani trochu OOP.
Návrhový diagram
Nakoniec som si nechal vygenerovať graf aplikácie, na toto je tá funkcie nového Visual Studia úplne úžasná.
Keby niekoho zaujímalo ako som taký diagram vygeneroval, tak je to veľmi jednoduché. Kliknite vo Visual Studiu v Solution Exploreri pravým tlačidlom na projekt a vyberte Show on code máp.
Potom musíte rozkliku program a môžete rozklikávat tak dlho, kým sa nedostanete k tomu čo chcete zobraziť. Mňa to stačilo na triedy, však môžete rozklikávat až tam kam len je to možné. Výsledný diagram potom môžete uložiť vo formáte dgml, alebo ako ja screenshotovat .
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 654x (242.21 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku VB