Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Scratch - Honba za pokladom

Ahoj. Dnes sa naučíme urobiť jednoduchý program vo Scratch. Postavu SCRATCH nebudeme potrebovať, preto ho zmažeme.

zmazanie - Scratch

Pridáme nové postavy, kraba a poklad. Pretože knižnica Scratch neobsahuje obrázok pokladu, môžete ho stiahnuť tu (alebo si nájsť vlastný):

poklad - Scratch

Postavy odporúčam zmenšiť. Vytvoríme premennú skóre (v zložke dáta). Nechceme aby sa krab otočil hore nohami tak ho nastavíme ako neotáčitelný (túto funkciu nájdeme v informáciách o Spritu).

nastavenie Spritu - Scratch

Teraz už k programu. Program pre kraba:

program pre kraba - Scratch

A program pre poklad:

program pre kraba - Scratch

Program môže samozrejme vyzerať aj inak a odporúčam všetkým začínajúcim programátorom experimentovať a skúšať, čo jednotlivé možnosti robia:)

V budúcej lekcii, Scratch online - Registrácia a popis vývojového prostredia , si ukážeme prácu s vývojovým prostredím Scratche a vytvoríme si svoj účet na tvorbu programov online.


Galéria


 

Všetky články v sekcii
Scratch
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Scratch online - Registrácia a popis vývojového prostredia
Program pre vás napísal Karel Mininis
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Aktivity