Speedball II
Nasledujúce riadky berte trochu s nadhľadom:)
Všetko to začalo Basicom na Commodore 64 ... Dávno tomu je, čo som niekedy okolo roku 2007 hral hru 13 Duchov a objavil programovací nástroj Petr. Dodnes mám niekde v šuflíku inštalačné CD a disketu s licenciou. Postupne som skúšal tvoriť rôzne hry, blbosti, 3D animácie atď. Nakoniec moje snaženie upadlo do zabudnutia a na niekoľko rokov som prestal úplne programovať ... alebo aspoň sa o to snažiť. Potom som si postupne skúsil Visual Basic .NET a teraz sa snažím preorientovať na C #, čo sa mi viacmenej darí vďaka kurzom na týchto stránkach.
Čo si ale takto zaspomínať na stará dobrá leta? A prečo sa zaoberať
"zložitým" písaním, keď si človek môže hru naklikať? K čomu vnárať
for
slučky a počítať čísla, keď tu sú príkazy
krok
- otočit
- krok
... Nechcem tým
pobořit game-SCEM, ale skôr si po rokoch skúsiť zase niečo trošku iné. Na
druhú stranu, keď si teraz "hrám" s priemyselnými automaty, tak je to v
podstate tiež len skladanie štvorčekov ... aj keď nie toľko farebných.
Ani riadok kódu:)
O čo ide?
Pred mnohými rokmi som v game maker naklikal hru Speedball. Neviem, či som sa náhodou netrafil do názvu nejakej inej hry / aplikácie a v podstate mi to je aj jedno. Úloha bol jednoduchý. Dostať loptičku k vlajke pomocou odrážadiel, plošín atď ... Lenže hra už na novší Windows nejde spustiť a tak som sa rozhodol pre remake - Speedball II. Cieľ bude rovnaký - dostať loptu k vlajke. Vymyslieť herný princíp, vytvoriť prekážky, ktoré budú s loptičkou interagovať a nakoniec naklikať nejaký znesiteľný počet levelov, ktorý bude čím-ďalej zložitejšie zdolať. Možno v budúcnosti aj nejaký editor levelov, ale na to asi nebude čas.
Jeden z levelov v hre.
Rozpracovaná mapa v editore Petra.
S kým na tom makám?
Pretože sa nejedná o nič zložité, makám na tom sám. Grafiku som tiež nejakú splácal sám.
Ovládanie
Hra sa ovláda len šípkami. Na 4 smery 4 šípky stačí. Level je možné reštartovať (R) a zapnúť, alebo vypnúť hudbu (M / N).
Objekty v hre
- Lopta - Samotný hráč. Sme v 2D = lopta sa môže pohybovať štyrmi smermi.
- Vlajka - Vysnívaný cieľ. Možno je to trochu fádne, ale ako cieľ je to jasné znamenie.
- Killer - Ostnatý objekt, ktorý zničí loptu.
- Stopper - Rôzne varianty dokážu loptu zastaviť pred, alebo na Stopper. Niektoré umožňujú prelet jedným, alebo druhým smerom.
- Plošina - Umožňuje odraz loptičky iným smerom. Záleží, z akého smeru loptu priletia.
- Šípka - Zmení smer loptičky na jasne definovanú stranu.
- Teleport - Teleportuje loptičku do druhého portálu. Je zachovaný smer vlet.
- Barvítko - Zmení farbu lopty na tmavú, alebo späť na svetlú.
- Lekáreň - Pridá jeden život.
Finálnej verzie hry
Celkovo mi výroba tejto hry trvala snáď dva mesiace. Kostra programu a logika bola vytvorená cca za dve popoludní, len tak ... pohodovo. Horšie to bolo so samotnými levelmi. Pôvodne som chcel naklikať aspoň 50 máp, skončil som pri 40. Tak to snáď hráčov u hry chvíľu udrží. Pôvodný plán s editorom levelov nedopadol - nemal som čas a nakoniec ani chuť. Levely je však možné pridať priamo v programovacom nástroji Petr ( http://www.breatharian.eu/Petr/). Hru možno týmto programom jednoducho editovať.
Týmto pokusom o hru som chcel vzdať aspoň malý hold programovaciemu nástrojmi Petr a jeho autorovi pánovi nemecky. Aj keď to nie je top program a zrejme sa ani neumiestni na nejaké rozumné priečke, je vidieť, že tvorba takéto arkády je pomerne jednoduchá a možno ju vytvoriť bez jediného riadku kódu. Inak samozrejme odporúčam nejaký konvenčné programovací jazyk. Ja si obľúbil Visual Basic a teraz skôr C #.
Súťaž
Projekt bol vytvorený do programátorské súťaže ITnetwork summer 2019.
Vyjadrenie poroty
porotca | bodov | hodnotenie |
---|---|---|
David Jančík |
6 | Dobrý nápad, pomerne originálne projekt. Niektoré levely sú na prvý pohľad odhaliteľné a nemusí sa u nich moc premýšľať. Všetko v hre je biele a zle sa v leveloch orientuje. Každý level mohol mať nejaký kód, ako tomu bolo vo vláčiku. Mohlo by sa to ešte prepracovať, ale stále cool hra. |
michal Čapka |
6 | Mám rád podobné typy logických hier ako je napr. Sokoban. Nápad je pekný, veľmi mi nesadlo grafické spracovanie bez farebného odlíšenia, strácal som sa v ňom. V leveloch by mohla byť nejaká vysvetlivka nového predmetu, aby človek nemusel stratiť loptičky a potom to hrať celé odznova. |
David Čapka |
7 | Oldschool kabát zaujímavé logické hry. Za mňa veľmi príjemné prekvapenie, škoda len, že niektoré levely sú veľa predvídateľné a niekedy si to naopak človek nestihne vyskúšať, pretože mu dôjdu loptičky a musí znovu. Chválim rôzne zvuky a príjemnú hudbu. Keby tam boli záchytné body, tak by som pri tom vydržal oveľa dlhšie. Páči sa mi texty v leveloch (ITnetwork alebo venovanie Pete: D ), Možno by ich tam mohlo byť viac, spestrí to hrateľnosť. Možno by sa každý level mohol nejako menovať. Som z toho pomerne nadšený. |
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 31x (1.6 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Petr (sú obsiahnuté v EXE súbore, ktorý možno v programe priamo otvoriť)