Metódy 3D grafiky (1. časť, úvod)
V nasledujúcich niekoľkých lekciách sa budeme podrobnejšie zaoberať rôznymi programovacími technikami. Na chvíľu opustíme metódu stavebného návodu. Metódy si popíšeme na hotovom programe Metódy 3D, ktorý si môžete stiahnuť na konci lekcie.
Zhrnieme tu základné ovládanie programu, tak ako je popísané v nápovede v programe.
F1 = nápoveda. Klávesa prepína zobrazenie pomocníka v programe hore / dole / vypnúť.
F2 = terén. Otvorí sa podmenu, v ktorom je možné voliť typ použitého terénu:
- 1 = štvorec
- 2 = štvorec s opakovaním
- 3 = plocha
- 4 = výšková mapa
- 5 = projekcia textúry
- 6 = dlaždice
- 7 = segmenty
- Esc alebo F2 = zatvorenie podmenu
F3 = ovládanie. Otvorí sa podmenu, v ktorom je možné voliť typ ovládania:
- 1 = základné
- 2 = skĺzavaniu
- 3 = rozšírené
- 4 = kombinované (klávesnica + myš)
- 5 = ovládanie myšou (klikanie na terén)
- 6 = ovládanie auta
- 7 = ovládanie lietadla
- Esc alebo F3 = zatvorenie podmenu
F4 = kamera. Otvorí sa podmenu, v ktorom je možné voliť typ pohľadu kamery:
- 1 = 1. osoba
- 2 = ostreľovač
- 3 = 3. osoba
- 4 = plávajúce
- 5 = rámová
- 6 = automatická
- 7 = statická
- 8 = prehľadová
- Esc alebo F4 = zatvorenie podmenu
F5 = obloha. Otvorí sa podmenu, v ktorom je možné voliť typ oblohy:
- 1 = jednofarebná
- 2 = hmla
- 3 = rovina
- 4 = kopule
- 5 = viacvrstvová
- 6 = skybox
- 7 = superbox
- 8 = noc
- Esc alebo F5 = zatvorenie podmenu
M = zapnutie / vypnutie multitextur terénu (zrnitosť povrchu)
W = zapnutie / vypnutie drôtového zobrazenie
Alt + Enter = zapnutie / vypnutie celoobrazovkového módu
Esc = koniec programu
Len na užívateľskej úrovni si s programom samozrejme nevystačíme, potrebujeme nahliadať aj do jeho kódu. Snahou programu je členiť jednotlivé oblasti do pokiaľ možno samostatných úsekov, aby boli kódy ľahko prenosné. Nájdete tu preto samostatné skupiny prvkov pre generovanie terénu, ovládanie, kameru a oblohu. V každej skupine sú samostatné funkcie pre obsluhu jednotlivých variantov, napríklad funkcia pre vytváranie terénov rôznymi metódami.
Aktuálne zvolená konfigurácia programu je automaticky ukladaná do systémových registrov. Meno konfiguračného kľúča je odvodené od mena programu.
Program používa v hlavnej slučke časovanie s intervalom 0, teda vykresľuje grafiku s maximálnou rýchlosťou. Ak sa prestane aplikácie aktívny (užívateľ sa prepne do iného programu), predĺži časovanie na 55 ms, čím prenechá procesorový čas aj iným programom systému.
.... pokračovanie nabudúce
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 384x (6.09 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku Petr Lite (sú obsiahnuté v EXE súbore, ktorý možno v programe priamo otvoriť)