Palm OS Pascal compiler
PalmOS Pascal Compiler (PPC) je freewarový kompiler Pascale pre platformu PalmOS. Keď som na neho minulý rok narazil, odsúdil som ho kvôli nedostatku unit, materiálov a veľmi pomalému kompilovanie a grafike. Teraz som na neho náhodou znova narazil a nestačím sa diviť, čo s ním urobili ... Ak vlastníte Palma, môžete si ho stiahnut spolu s nástrojmi Piaf (editor kódu) a BIRD (resource editor) na stránkach, ktoré sú uvedené nižšie. Do rámika si nahrajte PPShell.prc a pp_exe.prc z adresára PPAR (v emulátora som rozchodil len ppshell.prc zo základného adresára). Základná syntax je rovnaká (writeln, clrscr, gotoxy, delay atď.), Ale ostatné veci si musíte ťahať z API funkcií systemu (k tomu je vhodné používať unitu PalmAPI alebo Lychee).
Unity pre PPC
Unity sa tu nedefinujú príkazom uses, ale {$ i jmeno_unity.pas}. jmeno_unity je časom sensitive!
Lychee - Výborná knižnica nielen pre grafiku (bitmapy, ikony, hŕbu vecí okolo dialógov a mnoho ďalšieho). Možno budete mať problémy s kompiláciou, neviem prečo, ale niektoré súbory sa volajú miesto něco.pas něco_pas, tak si ich v Piaf přeuložte pod správnym názvom. Obsahuje hromady example.
Utility pre PPC
Piaf - Už takmer dokonalý editor zdrojového kódu pre PPC a iziBasic.
TbmpEdit - Umožňuje vložiť obrázky z karty do databázy TbmpTemb.PRC. Obrázky odporúčam otvárať aj ukladať v 8 bitoch (256 farbách), inak je problém s průhlednotí v Bird.
BIRD - Editor databázu. Dokáže vytvoriť, vymazať alebo upraviť databázu. Pridávať do nej bitmapy (obrázky), rôzne texty atď. Obsahuje aj jednoduchý editor bitmáp. Veľmi vhodný pre zhutnení importovaných bitmap z TbmpTemb.PRC do vlastnej databázy.
Hodnoty pre jednotlivé tlačidlá, ktorá vracia funkcia keycurrentstate z
PalmAPI jednotky (ak nie je stlačené nič, vráti nulu):
Moje projekty v PPC
Projekty nájdete k stiahnutiu v archíve na konci článku.
BacteriesPP v 1.0 Môj prvý program pre PPC, je to obdoba baktérií, čo som napísal pre BP7. |
|
"Platforms" v 0.1 Platformovka napísaná v PPC, vyžaduje knižnicu LyCheee. Priložený súbor bitmap.PRC je databáza, obsahujúca bitmapy (obrázky). Túto databázu som vytvoril pomocou programu TbmpEdit a BIRD. "Hra" má dokonca aj doublebuffering, takže nič nebliká, keď sa prekresľuje. Len je to dosť pomalé, pretože som zatiaľ nerozchodili getImage / putimage a vykresľovať každých 10ms celú scénu je celkom časovo náročné. Teraz to nemám možnosť otestovať, takže netuším, ako to bude rýchle na ostatných strojoch. (Optimalizované pre môj Tungsten T5 - 416MHz, hires). Je dosť možné, že klávesy budú mať iné ascii kódy alebo že to bude pomalé. |
|
Snake v 1.0 Proste had. Niečo, ako snake II na Nokiách. |
|
PPMandelbroth v 1.0 Vykreslenie mandelbrotova množina, remake programu Mandelbroth v sekcii Delphi. |
Odkazy
PP Compiler - Stránka projektu PP Compiler, example, anglické fórum a tutorialy
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 803x (20.61 kB)