Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Open-wheel racing 2D

Cieľom je vytvoriť 2d závodnú hru, z pohľadu zhora s arkádovým ovládaním a dostatočne konkurencieschopným AI.

Hra by mala obsahovať niekoľko pretekárskych okruhov, formula s rôznymi jazdnými vlastnosťami, závodné AI.

Plánované herné módy: Závod, Voľná jazda

Na projekte pracujem sám.

Neskoršom cieľom tohto projektu je migrácia na itch.io.

Priebeh vývoja

  • 09.07.2018 Projekt je oficiálne prihlásený, zatiaľ je vytvorená úvodná obrazovka a prebieha tvorba vozidiel
  • 22.07.2018 Bola vytvorená testovacie trať a testovacie vozidlo (vytvorené základné jazdné vlastnosti), navrhnutý základný štýl menu-GUI, priebežne prebieha tvorba vlastného textového fontu
  • 06.09.2018 Po dlhej odmlke tu môžem prezentovať súčasný stav hry. Objavili sa prvé zvuky (odpočítavanie na štarte), textový font je takmer hotový, okrem siedmich znakov (obsahovať bude len veľké písmená, čísla, a pár doplňujúcich znakov). prebieha tvorba grafických prvkov (vozidlá, traťové prvky), nefunguje časomiera, a napoly funkčná je "pozastavenie" hry. Video ukazuje súčasný stav hry a jedno kolo na testovacej trati.
  • 13.09.2018 Pridávam v poradí druhej video s ukážkou funkčnou časomiery a počtu kôl. Dokončil som textový font (ako uvádzam vyššie, neobsahuje úplne všetky znaky). Ďalej pribudla vlastné hudba v menu (aj keď tu uvažujem nad tým, že by som použil nejakú z internetu, nie som skladateľ a je to počuť:-D ). Skôr kozmetickou záležitosťou sú potom nové formulky, ktoré sa zatiaľ nelíšia v jazdných vlastnostiach (a možno líšiť nebudú).
  • 30.09.2018 Záverečný text do vývojárskeho denníčka. Verzia Windows by mala byť funkčná, verzia pre Linux Netestovaná. Hra obsahuje 2 herné režimy - možno hrať proti AI alebo jazdu na čas na 2 rôznych tratiach. Od pretekárskeho AI nečakajte zázraky. Všetky grafické / zvukové / textové prvky sú vytvorené mnou (čo je možné z kvality usúdiť) s využitím nižšie uvedeného softvér. Prajem zábavu a trpezlivosť pri hraní;-)
Ovládanie
  • Orientácia v menu - myš
  • Jazda - šípky / WSAD
  • Ručná brzda - Medzerník
  • Pauza - ESC

Použitý softvér

  • Herný engine: Godot Engine
  • Grafické editory: LibreOffice-draw, Gimp
  • Zvukové editory: Audacity, LMMS
  • Font editor: FontForge

Vyjadrenie poroty

  • Dan Vítek - 6 bodov - Hra mi nepríde ničím výnimočná. AI vyzerá, ako by malo na pevne danú trasu (takto som si stúpol na jedno miesto a bloknul som všetky 3:) ). Kolízia nie sú moc doriešené, keď AI v zákrute vošiel predo mňa (nabral som ho z boku), ma to zastavilo, ale on si išiel veselo ďalej. Základ to je pekný, ale ak by si to chcel vydať ako hru, chce to ešte dorobiť.
  • Adam Ježek - 6 bodov - Klasická závodná minihra na krátke pobavenie, jednoduchá grafika, ale nič čo by extra zaujalo.

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 37x (59.2 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov

 

Všetky články v sekcii
Ďalšie vývojové nástroje pre tvorbu aplikácií
Článok pre vás napísal Josef Capoušek
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje převážně modelářství a programování má jako doplňující koníček. Zajímá se o nezávislou herní tvorbu, tvoří v Godot engine. Od roku 2012 používá 3d program Blender. Učí se jazyk python.
Aktivity