11. diel - Študent IT na strednej - Novinky vo treťom ročníku a bežný deň školy
Tak vás zas vítam u ďalšieho dielu Študenta IT na strednej. Tentoraz sa pozrieme čo nové nám priniesol tretiak a na žiadosť alesekmoravec123m sa pozrieme na bežný školský deň. Začnime ale tými novinkami.
Nové predmety
Polovica je za nami. Teda aspon časovo. Čo sa týka vzdelania to naozaj moc nevyzerá. Nové predmety, noví učitelia, nové tváre. Najviac sa asi budem sústrediť na predmety:
Počítačovej siete
Úprimne, konečne. Dosť často sa ma známi pýtali či im môžem urobiť nejakú sieť v menšej firme a ja im vždy odpovedal: Nikdy som to nerobil a vzdelanie na to tiež nemám, neručím za funkčnosť. Teraz už to snáď bude lepšie. Máme tu na to nového učiteľa. Mno, učiteľa ... Ten človek nikdy neučil, je z odboru, vytváral telekomunikačnej siete. Mládenec to naozaj nie je, avšak to aj značí, že naozaj v tomto odbore už niečo zažil. Teda aj občas rád porozpráva nejaké tie historky alebo ako prebiehal vývoj technológií a sietí v Česku. Rozhodne je to človek, čo nebude učiť tak, že bude čítať učebnicu, ale bude odovzdávať svoje dlhoročné skúsenosti.
Databázy
Z tohto predmetu má veľa ľudí strach. Ani sa im nedivím, podľa toho ako to popisuje ich učiteľ. Ja dúfam, že to nebude také strašné, ako to básní on aj žiaci zo štvrtého ročníka, avšak tiež si myslím, že to nebude patriť medzi tie pohodovejšie predmetmi. Tu sme už začali UML. Takže zatiaľ to je v pohode. Už máme zadané aj projekty, na ktorých to budeme robiť. Zatiaľ toho nie je veľa, takže nie je nad čím sa zlostiť.
Programovanie
Niektorí by si povedali: "hurá". Mno, aj ja som radšej programátor než napríklad grafik, ale čo som tak počul, nebude to také "hurá", aké by sme chceli. Údajne budeme trebárs aj pol roka preberať históriu Céčka, kto, čo, ako, prečo, kedy atď atď .. Dúfam, že to sú len fámy a aspoň k Hello world sa dostaneme skôr, než v onom sľúbenom polroka. Mno, je pravda, že je október a stále sme nevideli ani riadok Céčka .. Snáď ale sa to teraz zlepší.
Automatizácia
Predmet s krásnym názvom, avšak hovorí sa, že je to brat elektroniky. A vraj horšie brat. A keď si spomeniem, čo bola elektronika, tak si horko ťažko predstavujem niečo o dosť horšie. Avšak aj tu máme nového učiteľa. A aj ten sa tvári rozumne, tak sme celí zvedaví, ako sa tento strašiak vyvinie. Zatiaľ sme brali len úvod, čo to vôbec automatizácie je, čo tento názov skrýva a čo je vôbec treba k automatizácii a nejaký základný príklad. Ale základy sú vždy a všade jednoduché.
Praxe
To nie je úplná novinka, ale skôr zmena. A myslím tým predmet a nie dlhodobú, len tak pre istotu. Rozdiel je v "štruktúre predmete". Predtým nebol toľko definovaný, preto sme tak nejako pozerali na rôzne komponenty, pozerali sa na ich vnútornosti a ku koncu roka sme si potom ešte robili Sitak. Tento rok už tie siete budú brané vážnejšie. Tento rok sme už Sitak robili na známku (na výbornú do 10 minút). Bohužiaľ to je tak všetko, čo zatiaľ o praxiach viem. Holt mesiac je preč a stále sú učitelia, ktoré sme nemali. Áno, aj to je v českom školstve možné ...
Teraz ešte zoznam predmetov, o ktoré sme prišli:
- fyzika
- Ekológia
- Web (bohužiaľ to má nahradiť ono "programovanie")
- technická dokumentácia
- Programovanie mikroCPU (BASIC. To nebol priamo predmet, ale súčasť prax)
- Elektronika (však tú nahradí tá obávaná automatizácie)
Týmto monštrám je koniec! Snáď ...
Deň školáka
A teraz k druhej časti článku a tým je spracovanie myšlienky používateľa alesekmoravec123m. Ten napísal k môjmu 10. článku "Ďalší popis predmetov" komentár:
Túto sériu mám veľa rád, je to zaujímavé čítanie, keď ste v 7. triede na základke. Inak čo ja viem robil si článok typu "rozpis týždňa", tak čo takto urobiť rozpis bežného školského dňa?Za jeho komentár rozhodne ďakujem a jeho želanie je mi rozkazom. Tu ho teda máte.
Napísať to asi nebude jednoduché, pretože je to vlastne stále rovnaké a zároveň vždy originálne. Áno, viem, že to znie šialene, ale je to tak. V podstate to totiž vždy vyzerá takto:
- vstať
- Vyzerať ako zombíkov
- Naozaj sa vzbudiť, najlepšie hlasnú hubou, ktorá vzbudí aj zombíka. Niečo v štýle Nyan cat
- Kuknúť sa čo máme a čo nám odpadlo, popr. bolo pridané
- Nahádzať ono učivo do tašky
- Zkulturnit sa natoľko, aby nebol vyhlásená vojna kvôli invázii zombíkov medzi občanmi a mohol som vyjsť von
- Dostať sa do školy
- A teraz hlavný bod: byť v škole!
- Nasleduje dobrovoľná, avšak najťažšia skúška: obed
- Potom väčšinou nasleduje odpoledka, ony hodiny, kedy máte mozog usmrtený a oči majú tiky na okno, pretože sa už vidíte vonku
- Potom sa vám váš sen splní a idete buď domov alebo na nejakú párty. Záleží ako veľmi usilovný študent ste
- Ak ste šli domov, tak si robíte úlohy a učíte sa alebo sa hráte. Zas záleží na usilovnosti
- Nakoniec padáte do postele
Jednoduché, že? Pre čitateľov vo veku, kedy sa ešte chodí na základku, tak len také malé upozornenie, aj keď to počujete po miliónte, ak vám na základke stačilo do školy chodiť a občas sa pozrieť čo je napísané na tabuli, tak na strednej si o tom nechajte leda zdať. Ak si nevyberiete školu, ktorá má slovo strednej len v názve a v učive má nezmysly.
Ovšem tipujem, že používateľ sa pýtal na onen najdôležitejší bod. Inu dobrá. Tak sa teda rozpíše o druhom bode. Keď dochádzam do školy, tak v triede veľa ľudí ešte nie je, väčšina dochádza aj 10 min. pred zvonením, niektorí jedinci dokonca aj so zvonením. Rozprávame sa tak o tom aký deň bude, ako sa ohýbajú iPhony a premýšľame či z niečoho bude test. Väčšinou nasleduje 9 hodín zatvorení v jednotlivých kockách. Áno, kockách, guľatú učebňu nemáme. Nasleduje prvá hodina, ospalá hodina. To sa ešte všetci prebúdzame. Po druhé je veľká prestávka, čas, kedy sa hromada ľudí nahrnie k bufetu za bagetami. Tí, čo sú leniví za desiatou bežať, si ju vytiahnu z tašky. Po ďalších 2 až 4 hodinách nasleduje buď koniec školy, avšak to sa pošťastí málokedy, a preto nasleduje hodina voľna a potom odpoledka.
Niektorí idú na obed si vypáliť žalúdočnej steny, iní zas von si zafajčiť alebo sa nadýchať čerstvého vzduchu .. teda ... pražského vzduchu. A po ňom zas ďalšie hodiny. Niekedy pochopiteľne ideme na počítače. Čo by to bolo za IT školu keby nemala sem tam nejaký ten počítač. Niekedy aj v odborných učebniach. A inokedy sme zas rôzne delené, podľa kapacity učební. Keď sa má písať test, tak niektorí píšu ťaháky, niektorí to nerieši a občas sa nájde aj niekto odvážny, kto otvorí zošit a niečo si aj možno prečíta, dokonca aj zapamätá. Pochopiteľne sú hodiny, kde počujete tikať hodiny a sú hodiny, kde nepočujete. Záleží akú autoritu si učiteľ vybojuje. A čo sa týka času doma, tak každý so svojím voľným časom nakladá podľa vlastného uváženia, že. Ja napríklad si nehrám, pretože ma už ani nič hry nehovoria. To už skôr sa pozriem na YouTube, ako niekto tú hru hrá, než aby som si ju hral sám. Pretože pri tom môžem robiť aj inú vec, napríklad písať tento článok. A pochopiteľne najväčší sláva je, keď odpadne hodina. Ten pocit, keď máte od 9, niekedy aj od 10 je jednoducho super.
Tak to je asi všetko. Ako už býva zvykom, to čo máte na srdci a chcete povedať verejne, napíšte do komentárov. To čo máte na srdci a nechcete byti videní dole, napíšte mi do správ a budem to brať ako žiadosť o anonymitu (pokiaľ nenapíšete inak) a nebudem vaše meno nikde zmieňovať. A píšte mi aj akékoľvek nápady. Píšem to pre vás, tak si povedzte čo chcete vedieť!