Míny aneb nákupný programovacích jazykov C #, Java a GML
V tomto článku sa pozrieme ako vytvoriť veľmi známu hru Míny (alebo ako sa častejšie vyskytuje pod názvom Minesweeper, Hľadač min)
Čím teda začať? Aneb generovanie poľa
Najprv je vhodné docieliť to, že zadáme šírku a výšku a vykreslí sa nám polia min.
Ďalej vygenerujeme pole min
Teraz si vytvoríme pole dátového typu boolean o rozmeroch rovnakých ako má tabuľka a nastavíme náhodne, na ktorých súradniciach budú míny.
Potom sa vrhneme na prácu s myšou
Teraz pridáme eventy pre kliknutie myšou, aby sme mohli program tiež testovať, či všetko funguje.
Funkcie pre kontrolu počtu min, víťazstvo a zobrazenie voľných polí
Teraz napíšeme fce pre kontrolu počtu min v okolí tlačidlá, kontrola víťazstvo, zobrazenie voľných polí a zobrazenie celého mínového poľa.
Zaujímavosti a poznámky
Zaujímavosti a poznámky, ktoré sa môžu hodiť aj mimo tieto Míny.
K stiahnutiu
Ktoré zostavila hra a jej celý zdrojový kód v každom z jazykov si môžete stiahnuť nižšie: