Úvod do ikoniek - Hlavné akcie, sada 1 (Main1)
Nasledujúce set akcií sa určený na cytváření, menenie alebo ničenie inštancií objektu. Je tu aj správa zvuku a roomov.
Create inštancie (vytvoriť inštanciu)
Táto akcia vytvorí inštanciu vybraného objektu na zadaných súradniciach. Ak zaškrtnete relative, bude pozícia brána vzhľadom k pozícii súčasnej inštancie.
Create moving (vytvoriť pohyb)
Táto akcia robí to isté čo predchádzajúci s tým že si tu môžete nastaviť ako už z názvu vyplíva rýchlosť a smer pohybu, ktorým sa začne vytvorená inštancia pohybovať.
Create random (vytvoriť náhodne)
Náhodne vyberie jeden z maximálne 4 zadaných objektov a vytvorí ho na zadaných súradniciach. Vhodné napríklad pre vytvorenie náhodné príšery.
Change inštancie
Touto akciu zmeníte súčasnú instnci na inú inštanciu iného objektu. Napríklad bombu v explózii. Všetko ako pozícia, pohyb a premenné zostávajú rovnaké. Môžete si tiež nastaviť či sa majú vykonať event zničenie a event vytvorenie u nového objektu.
Destroy inštancie (zničiť inštanciu)
Zničí zadanú inštanciu.
Destroy at position (znič na pozícii)
Zničí všetky instan na zadané pozíciu. Hodí sa napríklad pri výbuchu bomby. Pri zaškrtnutí relative bude pozícia pripisovaná k súčasnej.
Change sprite (zmena obrázku, Spritu)
Touto akciu zmeníte sprite pre inštanciu. Subimage vám umožňuje vybrať, ak máte viac obrázkov (animáciu), ktorý chcete použiť. -1 pre animáciu, 0 pre prvý. Ďalej je možné nastaviť rýchlosť animácie.
Transform sprite (transformácia Spritu)
Môžete zmeniť veľkosť, orientáciu (uhol) a nastaviť preklopeniu Spritu.
Color sprite (zafarbenie Spritu)
Normálne je sprite vykreslený tak ako vyzerá. Touto akciu mu môžete zmeniť farbu (prefarbiť ho). Dôraz farby nastavíte pomocou alpha transparentnosti.
Play sound (prehrať zvuk)
Pomocou tejto akcie môžete prehrať zvuk z priečinka sounds kam ho pridáte kliknutím na reproduktor hore v ovládacej paneli (pozri začiatok článku). Možno povoliť opakovanie.
Stop sound (zastaviť zvuk)
Zastaví prehrávanie vybraného zvuku. Ak je prehrávaný viackrát zastavia všetky jeho inštancie.
Check sound (kontrola zvuku)
Toto je podmienka, ktorá vracia true ak je zadaný zvuk prehrávaný alebo nie je prehrávaný a je zaškrtnuté NOT (negácie). Potom sa vykonajú akcie pod touto podmienkou, ktoré možno umiestniť (pri väčšom množstve než jedna) do blokov nachádzajúcich sa v záložke controls
Previous room (předhozí room)
Presunie do predchádzajúceho roomu. Môžete si vybrať niektorú z možných efektov vykonávajúcich sa pri prechode. Ak sa teraz nachádzate v prvom roomu hodí vám to error (použite dopytovací podmienku nižšie).
Next room (ďalšie room)
Presun do ďalšieho roomu.
Restart room (reštart roomu)
Reštartuje súčasný room.
Different room (iný room)
Presunie do vybraného roomu.
Check previous (kontrola predchádzajúceho roomu)
Táto akcia kontroluje existenciu predchádzajúceho roomu. Ak existuje akcie umiestnenej pod ním (viac ako jedna v blokoch) sú vykonané.
Check next (kontrola ďalšieho roomu)
Rovnaký princíp ako predchádzajúce akcie s tým, že kontroluje nadchádzajúce room.