Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

Úvod do ikoniek - Hlavné akcie, sada 1 (Main1)

Nasledujúce set akcií sa určený na cytváření, menenie alebo ničenie inštancií objektu. Je tu aj správa zvuku a roomov.

Game maker - základy a ikonky
Create inštancie (vytvoriť inštanciu)

Táto akcia vytvorí inštanciu vybraného objektu na zadaných súradniciach. Ak zaškrtnete relative, bude pozícia brána vzhľadom k pozícii súčasnej inštancie.

Game maker - základy a ikonky
Create moving (vytvoriť pohyb)

Táto akcia robí to isté čo predchádzajúci s tým že si tu môžete nastaviť ako už z názvu vyplíva rýchlosť a smer pohybu, ktorým sa začne vytvorená inštancia pohybovať.

Game maker - základy a ikonky
Create random (vytvoriť náhodne)

Náhodne vyberie jeden z maximálne 4 zadaných objektov a vytvorí ho na zadaných súradniciach. Vhodné napríklad pre vytvorenie náhodné príšery.

Game maker - základy a ikonky
Change inštancie

Touto akciu zmeníte súčasnú instnci na inú inštanciu iného objektu. Napríklad bombu v explózii. Všetko ako pozícia, pohyb a premenné zostávajú rovnaké. Môžete si tiež nastaviť či sa majú vykonať event zničenie a event vytvorenie u nového objektu.

Game maker - základy a ikonky
Destroy inštancie (zničiť inštanciu)

Zničí zadanú inštanciu.

Game maker - základy a ikonky
Destroy at position (znič na pozícii)

Zničí všetky instan na zadané pozíciu. Hodí sa napríklad pri výbuchu bomby. Pri zaškrtnutí relative bude pozícia pripisovaná k súčasnej.

Game maker - základy a ikonky
Change sprite (zmena obrázku, Spritu)

Touto akciu zmeníte sprite pre inštanciu. Subimage vám umožňuje vybrať, ak máte viac obrázkov (animáciu), ktorý chcete použiť. -1 pre animáciu, 0 pre prvý. Ďalej je možné nastaviť rýchlosť animácie.

Game maker - základy a ikonky
Transform sprite (transformácia Spritu)

Môžete zmeniť veľkosť, orientáciu (uhol) a nastaviť preklopeniu Spritu.

Game maker - základy a ikonky
Color sprite (zafarbenie Spritu)

Normálne je sprite vykreslený tak ako vyzerá. Touto akciu mu môžete zmeniť farbu (prefarbiť ho). Dôraz farby nastavíte pomocou alpha transparentnosti.

Game maker - základy a ikonky
Play sound (prehrať zvuk)

Pomocou tejto akcie môžete prehrať zvuk z priečinka sounds kam ho pridáte kliknutím na reproduktor hore v ovládacej paneli (pozri začiatok článku). Možno povoliť opakovanie.

Game maker - základy a ikonky
Stop sound (zastaviť zvuk)

Zastaví prehrávanie vybraného zvuku. Ak je prehrávaný viackrát zastavia všetky jeho inštancie.

Game maker - základy a ikonky
Check sound (kontrola zvuku)

Toto je podmienka, ktorá vracia true ak je zadaný zvuk prehrávaný alebo nie je prehrávaný a je zaškrtnuté NOT (negácie). Potom sa vykonajú akcie pod touto podmienkou, ktoré možno umiestniť (pri väčšom množstve než jedna) do blokov nachádzajúcich sa v záložke controls

Game maker - základy a ikonky
Previous room (předhozí room)

Presunie do predchádzajúceho roomu. Môžete si vybrať niektorú z možných efektov vykonávajúcich sa pri prechode. Ak sa teraz nachádzate v prvom roomu hodí vám to error (použite dopytovací podmienku nižšie).

Game maker - základy a ikonky
Next room (ďalšie room)

Presun do ďalšieho roomu.

Game maker - základy a ikonky
Restart room (reštart roomu)

Reštartuje súčasný room.

Game maker - základy a ikonky
Different room (iný room)

Presunie do vybraného roomu.

Game maker - základy a ikonky
Check previous (kontrola predchádzajúceho roomu)

Táto akcia kontroluje existenciu predchádzajúceho roomu. Ak existuje akcie umiestnenej pod ním (viac ako jedna v blokoch) sú vykonané.

Game maker - základy a ikonky
Check next (kontrola ďalšieho roomu)

Rovnaký princíp ako predchádzajúce akcie s tým, že kontroluje nadchádzajúce room.


 

Všetky články v sekcii
Game maker - základy a ikonky
Článok pre vás napísal Drakeman
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.
Aktivity