IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Úvod do ikoniek - Extra akcie (extra actions)

Na záložke extra nájdete niektoré z podujatí, napríklad pre prehrávanie hudby z CD, prácu s kurzorom myši a prácu s časticami (špeciálne efekty).

Game maker - základy a ikonky
Play CD (prehrať CD)

S touto akciou môžete prehrať pesničky z CD vo východiskovej CD mechanike. Zvolíte prvý a posledný pesničku.
Vo verzii GM: Studio bola ikonka odstránená

Game maker - základy a ikonky
Stop CD (zastaviť CD)

Zastaví prehrávanie aktuálneho CD.
Vo verzii GM: Studio bola ikonka odstránená

Game maker - základy a ikonky
Pause CD (pozastav CD)

Pozastaví prehrávanie z CD.
Vo verzii GM: Studio bola ikonka odstránená

Game maker - základy a ikonky
Resume CD (pokračuj v prehrávaní z CD)

Bude pokračovať v prehrávaní z CD.
Vo verzii GM: Studio bola ikonka odstránená

Game maker - základy a ikonky
Check CD (skontroluj CD)

Pokiaľ je v defaultný CD mechanike CD akcie (blok akcií) pod touto budú vydarený.
Vo verzii GM: Studio bola ikonka odstránená

Game maker - základy a ikonky
Check CD Playing (skontroluj prehrávanie z CD)

Ak sa z CD prehráva hudba akcie (blok akcií) pod touto sú vykonané.
Vo verzii GM: Studio bola ikonka odstránená

Game maker - základy a ikonky
Set cursor (nastavenie kurzora)

V tejto akcii môžete nahradiť windowsácke klasický kurzor Sprit. Alebo ho tiež môžete úplne vypnúť (kurzor sa v tomto okne nebude zobrazovať).

Particles -> špeciálne efekty:

K dosiahnutiu skvelého efektu dopomáha experimentovanie s nastavením a prvkami.

Game maker - základy a ikonky
Create part system (vytvorenie časticový systému)

Touto akciou vytvoríte systém špeciálnych efektov. Táto akcia musí byť zavolaná pred tým, ako začnete používať ostatné (stačí ju zavolať raz). Zadáte vrstvu v ktorej budú akcie vykresľované (kladné číslo za objekty, záporné pred objekty).

Game maker - základy a ikonky
Destroy part system (znič časticový systém)

Táto akcia zničí časticový systém a uvoľní ním používanú pamäť. Nezabudnite túto akciu zavolať vždy keď sa presúvate do ďalšej miestnosti (využíva veľa pamäte).

Game maker - základy a ikonky
Clear part system

Táto akcia vymaže všetky viditeľné častice. Nové častice môžete ale stále tvoriť.

Game maker - základy a ikonky
Create particle (vytvoriť časticu)

S touto akciou vytvoríte typ častice. Voľných máte 16 typov, ktorým môžete nastaviť, či bude použitý sprite alebo nejaký z tvarov (ak vyberiete sprite, bude použitý sprite inak tvar). Ďalej si môžete nastaviť minimálnu a maximálnu veľkosť (môžete ju v každom kroku veľkosť meniť). Pozn .: vytvorí sa len typ častice samotnú časticu musíte vytvoriť pomocou Emitter (viď. Nižšie).

Game maker - základy a ikonky
Particle color (farba častice)

Časticu môžete nastaviť farbu (predvolená je biela). Vyberte typ častice pre ktorú chcete farbu nastaviť, potom vyberte dve farby a alfa priehľadnosť.

Game maker - základy a ikonky
Particle life (dĺžka zobrazenie častice)

Častice je zobrazená obmedzeným množstvom krokov, potom zmizne. Túto akciu použite pre nastavenie dĺžky zobrazenia častice. Medzi dvoma hodnotami bude vybraných náhodné číslo (pre vždy rovnaký čas zadajte obe rovnaké).

Game maker - základy a ikonky
Particle speed (rýchlosť častice)

Tu si zvolíte rýchlosť a smer pohybu častice (medzi min a max hodnotou bude vybraných náhodné číslo). Ďalej môžete nastaviť trenie, zadaná hodnota sa bude odpočítavať od rýchlosti dokiaľ nebude na 0 (môžete časticu naopak aj zrýchľovať pomocou záporné hodnoty).

Game maker - základy a ikonky
Particle gravity (gravitácie častice)

Pomocou tejto akcie nastavíte silu gravitácie a smer, ktorým na časticu má pôsobiť. (270 je smer dole)

Game maker - základy a ikonky
Particle secondary (sekundárne častice)

Častice môžu vytvárať ďalšie častice, v priebehu ich bytí alebo potom čo budú zničené. Môžete nastaviť typ a počet častíc, ktoré sa vytvoria, každý krok po dobu čo častice bude existovať a počet častíc, ktoré budú vytvorené keď častice zanikne. Buďte opatrní môže sa ľahko stať, že vytvoríte tak veľké množstvo častíc, že sa hra bude spomaľovať alebo úplne zamrzne. Môžete tiež používať záporné čísla, ktoré udávajú šancu na vytvorenie častice -1 / x. Takže ak budete treba chcieť vytvoriť každé 4 kroky častici, použite -4. Sekundárne častice sú vhodné pre tvorenie efektov, ako je potrebné delobuch (pri zničení sa vytvorí ďalšie úlomky ktoré sa zase rozpadnú na ďalšie).

Game maker - základy a ikonky
Create Emitter (vytvoriť Emitter)

Táto akcia vytvorí Emitter častice. Častice sú generované pomocou Emitter. Môžete mať až 8 Emitter s rôznym tvarom a pozíciou.

Game maker - základy a ikonky
Destroy Emitter (zničiť Emitter)

Táto akcia zničí vybraný Emitter. Pozn. častice Emitter pochádzajúci z tohto Emitter zničené nebudú.

Game maker - základy a ikonky
Burst from Emitter (výbuch z Emitter)

Potom čo si nastavíte časticu a Emitter, stále nedostanete žiadny výsledok. Musíte Emitter povedať, že vám má častice vygenerovať a práve to táto akcia robí. Vyberiete príslušný Emitter a časticu a zadáte koľko častíc má byť vytvorených (sú vytvorené naraz). Môžete tiež používať záporné čísla, ktoré udávajú šancu na vytvorenie častice -1 / x. Takže ak budete treba chcieť vytvoriť časticu so šancou 25%, použite -4.

Game maker - základy a ikonky
Stream from Emitter (prúd z Emitter)

S touto akciou môžete povedať konkrétnemu Emitter aby tvoril prúd častíc zvoleného typu. V každom kroku je vytvorený zadaný počet častíc, čo vedie k nepretržitému prúdu častíc. Všetky tieto častice sú vygenerované naraz. Môžete tiež používať záporné čísla, ktoré udávajú šancu na vytvorenie častice -1 / x. Takže ak budete treba chcieť vytvoriť každé 4 kroky častici, použite -4.


 

Všetky články v sekcii
Game maker - základy a ikonky
Článok pre vás napísal Drakeman
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje programování her v Game Makeru a Pythonu.
Aktivity