IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Váš Pacman

Dnes si vytvoríme nášho vlastného Pacman. Tu alebo v balíčku, ktorý je k stiahnutiu si môžete stiahnuť potrebné sprity v balíčku potom i hudbu.

Nejlprve si pridáme sprity Pacman (nezabudnite zaškrtnúť remove background): Game maker - Bludišťovky Game maker - Bludišťovky Game maker - Bludišťovky Game maker - Bludišťovky Game maker - Bludišťovky

Vytvorte si vo Sprit najlepšie zložku pacmans do ktorej tieto sprity dajte nech je v tom nejaký systém.

Je dôležité zmeniť každému Spritu (pacmanovy a neskôr i duchom) masku kvôli kolízii so stenami a solid objekty vôbec. Preto vždy dajte modify mask zvoľte rectangle a full image. Tým sa vám vypne precise collision checking a všetky objekty bude hra vidieť ako štvorce, tým sa zjednoduší kolízie a nebude dochádzať k zasekávaniu objektov v stenách.

Game maker - Bludišťovky
Otvoríme si objekt pacman a defaultný sprite mu dáme pacman_stand. Do create pridáme set variable kde nastavíme image_speed na 0.5, aby mlel pusou trošku pomalšie :)

Potom pridáme eventy left, right, up a down. Pričom do každého z nich pridáme akcie -> kontrola kolízie kde nastavíme x na - 4 (touto rýchlosťou sa bude pacman pohybovať), iba pre solid a zaškrtneme relative. pridáme blok kam umiestnime štart moving in directory -> kde zaškrtneme šípku podľa Spero a rýchlosť bude 4. A zmeníme sprit podľa smeru.

Game maker - Bludišťovky
Do eventu outside room pridáme iba wrap both directions Game maker - Bludišťovky

Do game start set lives to 3 Game maker - Bludišťovky
, Score to 0 Game maker - Bludišťovky

Potom pridáme Score Caption Game maker - Bludišťovky
Tu nastavíme výpisek score a životov ktorý bude v programe hore v okne. Show score: show, score caption: Score:, show lives: show, lives caption: Život: Show - znamená že sa zobrazí, do not show že sa nezobrazí, caption je čo sa vypíše (odporúčam nepoužívať diakritiku) Potom potvrdíme.

A ešte pridáme event No more lives kam umiestnime show hight score table Game maker - Bludišťovky
a end the game.

Hru si môžete vyskúšať pridaním roomu a umiestnením pacmana do neho.

Teraz pridáme sprite múru a vytvoríme solid objekt s týmto Sprit. Do pacmana pridáme kolízii s týmto objektom a nastavíme mu Game maker - Bludišťovky
na prostredný štvorček a sprite zmeníme na stand.

Teraz pridajte sprite jedla a hviezdičky a môžete aj bonusové lízatko. Vytvorte objekty s týmito spritama a zatiaľ v nich nič nenastavujte. Do pacmana pridajte event kolízii s jedlom, kde budeme kontrolovať počet -> kvôli výhre zariaďovať presun do ďalšieho levelu, pridávať skóre atď.

Game maker - Bludišťovky
Vytvorte si nejakú mapku kam umiestnite jedlo a pacmana a vyskúšajte si hru.

Teraz pridáme duchmi. Pre jednoduchosť nám stačí len tieto dva sprity.

Game maker - Bludišťovky Game maker - Bludišťovky
Vytvorte si dva objekty -> ghost alebo monštier a scared.

V monštier do create pridajte štart moving in a direction kde poklepte na ľavú, pravú, hornú a dolnú šípku a nastavte rýchlosť na 4 to isté urobte v kolízii so stenou. Do outside room pridajte wrap screen Game maker - Bludišťovky
a nastavte hĺbku (depth) na -2 nech nechodia pod jedlom.

Do scaret pridajte alarm v ktorom sa bude meniť inštancie Game maker - Bludišťovky
na pôvodného ducha.

Do pacmana pridajte kolízii s hviezdičkou a pridáme nejaký zvuk (Beebe používam), zmažte inštanciu (other), zmeňte inštanciu (object duch) na scared a nastavte alarm v objekte scared na 160.

Pridajte ešte kolízii s duchom kde prehrajte zvuk dead, vložte sleep asi na sekundu a pol, akciu jump tú the start position (pre pacmana a príšeru ktorá ho zabila -> other) zmeňte Pacman sprite na stand a odčítajte jeden život (set lives relative to -1).

V kolízii sa scared prehrajte (catch), na other použite jump to the start position a zmeňte jeho inštanciu späť na ducha. Ku skóre pripočítajte 100.

Teraz si otvorte bonusové lízatko. Do create pridajte akcii jump to position a napríklad do x napíšte -1000 nech vyskočí niekam preč. nastavte alarm 0 na 500. Do tohto alarmu dajte akcii jump to start a nastavte alarm 1 na 200. Do alarm 1 pridajte rovnaké akcie ako sú v create. A do posledného eventu kolízie s Pacman pridajte play sound bonus, set score relative to 200 a jump to position -1000 a alarm 0 zase nastavte na 500.

Hru si vyskúšajte. Pacman je zdá sa hotový, avšak ešte zdokonalíte inteligenciu duchov pridaním objektu crossroad (ktorému napamujte nejaký sprite) bude mať za úlohu náhodne vybrať cestu pri narazenie na križovatku. Odškrtnite mu visible a do ducha pridáme kolízii s týmto objektom. Bude tu podmienka ktorá kontroluje či je duch presne v prostriedku križovatky (check grid) Game maker - Bludišťovky
. Kde nastavíme snap na 32x32 (podľa veľkosti všetkých spritov). A pod túto podmienku pridáme štart moving in a direction kde zaškrtneme zase šípky vľavo, vpravo, hore, dole.

Tento objekt vložte na miesta kde sa dá ísť viac smermi a nie je naproti stenu (križovatky v tvare T alebo X). Pacman je hotový.

Game maker - Bludišťovky

 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 923x (150.69 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Bludišťovky
Článok pre vás napísal David Jančík
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity