Tvorba jednoduché skákačky
Skákačka - jednoduchý základ
a prechádzanie miestnosti
1. Sprit
Vytvorte si 2 sprity:
- bude múr, pomenujem ho ako stena_spr
- bude hráč, pomenujem ho treba hrac_spr Rozmery steny som zvolil
16x16, hráč 32x32.
2. Objekty
Vtvořte si objekt stena_obj:
NEZABUDNITE zaškrtnúť SOLID!
Máme 2 objekty. 2. je teda hrac_obj:
1. Začnite nastavením Spritu a nastavte depth:
Depth = <0
Vytvorte tieto eventy:
- Step
- up
- Left
- right
- Collision with stěna_obj
1. Krok (Step) a)
nastavte takto:
SELF
x = 0
y = 1
objects: Only solid
Realtive = true
Not = false
b)
nastavte takto:
SELF
direction = 270
gravity = 0.5
Relative = FALSE
c)
ELSE
d)
nastavte takto:
SELF
direction = 270
gravity = 0
relative = false
e)
nastavte takto:
SELF
value = max. jump
operation = larger than
not = false
f)
nastavte podľa obrázku:
možnosť 1
možnosť 2
veľa vecí samozrejme môžete spracovať ako premenné.
POHYB
*****
1. Left
Vtvořte udalosť / event "LEFT"
A vložte akciu check empty
a)
check_empty
Vytvorte podľa obrázku
b)
relative jump
vložte jump at the position
skok sa musí zhodovať
s check empty
takže
x = x_check empty
y = 0
RELATIVE = true
2. Right
Urobte to isté, len obrátene:
RELATIVE JE DÔLEŽITÉ !!!
3. Up
a)
Vložte akciu "check collision"
a nastavte podľa obrázku:
NEZABUDNITE zaškrtnúť RELATIVE!
b)
2. akcia je vertical speed
vložte ako premennú alebo ako
je ukázané vyššie.
Pokiaľ chcete skok vyššie alebo nižšie,
nastavte aj inak - je to na vás.
Všímajte si, koľko možností prevedenia
vám Game maker dáva ...
SELF
Relative = false
Premenná vertical speed
ĎALŠIE AKCIA
**********
1. Collision event with object wall_obj
Urobte podľa obrázku:
a)
Vložte "move to contact in direction"
Nastavte podľa obrázku vyššie:
direction = direction
maximum = 12
against = solid objects
b)
Nastavte vspeed / vertical speed
0
vspeed = 0
2. Outside room - mimo miestnosť
AKCIA:
a)
a vložte toto:
Volá sa to "WARP SCREEN"
nastavte:
tlačidlo - GMAKER
Vytvorte si teraz miestnosť.
Ale to už je na vás, aká bude ...
Ďakujem za váš čas
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 281x (10.07 kB)