Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Tvorba jednoduché skákačky

Game maker - Plošinovky

Skákačka - jednoduchý základ

a prechádzanie miestnosti

1. Sprit
Vytvorte si 2 sprity:

  1. bude múr, pomenujem ho ako stena_spr
  2. bude hráč, pomenujem ho treba hrac_spr Rozmery steny som zvolil

    16x16, hráč 32x32.

Hráč je ako červený kruh, stena ako čierny štvorček.

2. Objekty
Vtvořte si objekt stena_obj:
Game maker - Plošinovky

NEZABUDNITE zaškrtnúť SOLID!

Máme 2 objekty. 2. je teda hrac_obj:
1. Začnite nastavením Spritu a nastavte depth:
Depth = <0
Game maker - Plošinovky

Vytvorte tieto eventy:

  • Step
  • up
  • Left
  • right
  • Collision with stěna_obj
Game maker - Plošinovky
A teraz začneme:

Game maker - Plošinovky
1. Krok (Step) a)
nastavte takto:
SELF
x = 0
y = 1
objects: Only solid
Realtive = true
Not = false

b)
nastavte takto:
Game maker - Plošinovky

SELF
direction = 270
gravity = 0.5
Relative = FALSE

c)
ELSE
Game maker - Plošinovky

d)
nastavte takto:
Game maker - Plošinovky

SELF
direction = 270
gravity = 0
relative = false

e)
nastavte takto:
Game maker - Plošinovky

SELF
value = max. jump
operation = larger than
not = false

f)
nastavte podľa obrázku:
možnosť 1
Game maker - Plošinovky

možnosť 2
Game maker - Plošinovky

veľa vecí samozrejme môžete spracovať ako premenné.

POHYB
*****

1. Left
Vtvořte udalosť / event "LEFT"
A vložte akciu check empty

a)
check_empty
Game maker - Plošinovky

Vytvorte podľa obrázku

b)
relative jump
Game maker - Plošinovky

vložte jump at the position
skok sa musí zhodovať
s check empty
takže
x = x_check empty
y = 0
RELATIVE = true

2. Right
Urobte to isté, len obrátene:
Game maker - Plošinovky

RELATIVE JE DÔLEŽITÉ !!!

3. Up
a)
Game maker - Plošinovky

Vložte akciu "check collision"
a nastavte podľa obrázku:
NEZABUDNITE zaškrtnúť RELATIVE!

b)
2. akcia je vertical speed
Game maker - Plošinovky

vložte ako premennú alebo ako
je ukázané vyššie.
Pokiaľ chcete skok vyššie alebo nižšie,
nastavte aj inak - je to na vás.
Všímajte si, koľko možností prevedenia
vám Game maker dáva ...
SELF
Relative = false
Premenná vertical speed

ĎALŠIE AKCIA
**********

1. Collision event with object wall_obj
Urobte podľa obrázku:
Game maker - Plošinovky

a)
Vložte "move to contact in direction"
Game maker - Plošinovky

Nastavte podľa obrázku vyššie:
direction = direction
maximum = 12
against = solid objects
b)
Nastavte vspeed / vertical speed
0
vspeed = 0
Game maker - Plošinovky

2. Outside room - mimo miestnosť
Game maker - Plošinovky

AKCIA:
a)
a vložte toto:
Volá sa to "WARP SCREEN"
nastavte:
Game maker - Plošinovky

tlačidlo - GMAKER
Vytvorte si teraz miestnosť.
Game maker - Plošinovky

Ale to už je na vás, aká bude ...
Ďakujem za váš čas


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 287x (10.07 kB)

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Plošinovky
Článok pre vás napísal Neidentifikovatelný uživatel
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Aktivity