Gabe
Uvedomil som si, že som vždy robil v Game Makeru veci, ktoré boli niečím zvláštne a vlastne to často neboli vôbec hry (hoci je GM určený implicitne k vytváraniu hier!) A tak som to chcel napraviť a vytvoriť niečo, k čomu bol Game Maker navrhnutý. Grafika a zvuky sú použité voľne dostupné z netu a tak ide len o tú hromadu číre práce.
.
.
Názov "Gabe" je meno postavičky, ktorej sprite som použil a ktorú bude hráč ovládať. Sprite má síce len beh a pokoj, ale myslím, že sa s tým pôjde nejako popasovať. Pôvodne je zo sady spritov pre RPG, ale tak ďaleko moje ambície nešli.
Hra je pre Windows a ovládanie klávesnicou.
7.9.2019: hra je hotová, v štádiu testovania
21.9.2019 dokončená finálnej verzie:Cieľ hry
Cieľom hry je prebiť sa hordami nepriateľov do úplného konca. Reálne by to nemuselo trvať dlhšie ako 30 minút:-) Základom je zvládnuť pohyb po plošinkách (asi nič divné), ale niektoré triky je treba si dobre osvojiť, než budete schopní porážať ťažšie nepriateľov:
- "Dlhý skok" je potrebné hneď od začiatku a ten vznikne súčasným stlačením skoku a pohybu. Odporúčam dobre natrénovať.
- "Plynulý skok" vznikne pri určitej vzdialenosti plošiniek, keď tlačidlo skoku pri skákaní pritlačíme znovu a držíme. Postavička potom takmer letí cez niekoľko plošín. Tento trik umožní veľmi zrýchliť pohyb.
- "Skok mimo" Pri vyskočenie mimo screen vľavo alebo vpravo sa hráč objaví na druhej strane, ale pri páde do bezodnej vodnej hlbiny zomrie.
- Niektoré scény obsahujú múru. Pri náraze do steny (nezávisle na rýchlosti) zostane postavička na chvíľu omráčené.
- Ak je postava blízko teleportu (vyzerá ako malá kamenná sopka), môže sa držaním "T" a stlačením vľavo - vpravo premiestniť na iný teleport. Počas teleportovania je hráč nezraniteľný nepriateľmi, ale ak je teleport pod vodou, stráca zdravie.
- Vo všeobecnosti nie je dobré sa nepriateľov dotýkať. Niektorí nepriatelia síce takto zomrú, ale hráč veľa stráca. Silní nepriatelia "mágovia" sú vyslovene smrteľní.
Niektoré pasáže hry obsahujú nutnosť nájsť kľúč. Vždy ho ukrýva nejaký silný nepriateľ. Pri veľkej núdzi ho možno kúpiť vo scoreshopu.
Zabitie nepriatelia občas upustí farebné drahokamy. Tieto výrazne posilňujú možnosti postavičky. Tiež sa dajú kúpiť v scoreshopu. Sú to:
- Waterwalking - žiadne poškodenie hráčov spôsobené chôdzou pod vodnou hladinou, opakovanie predlžuje čas
- Extra Damage - hráčovho zbraň pôsobí väčšie škody, opakovanie zosilňuje účinok
- Regenerácia - obnovuje zdravie (ale nepridáva životy), opakovanie predlžuje čas
- Návrat - teleport na rozcestník
- Maskovanie - skryje pred niektorými druhmi nepriateľov
- Dračí meč - zbraň zasahuje do viacerých smerov
- Kľúč - otvára väzenia a brány
Do scoreshopu sa dá dostať "Esc" pre pauzu a potom "S". "Delete" ruší naklikaný nákup.
PODĽA výsledného SKÓRE hráč obdrží NA KONCI HRY HODNOTIACE TITUL.
Prajem dobrú zábavu.
Súťaž
Projekt bol vytvorený do programátorské súťaže ITnetwork summer 2019.
Vyjadrenie poroty
porotca | bodov | hodnotenie |
---|---|---|
David Jančík |
8 | Veľmi prepracovaný kúsok, je možné používať najrôznejšie ability. Myslel som, že hra po dokončení prvého levelu, ktorý bol na niekoľko etáp, skončí, ale objavil sa ďalší level! Z nedostatkov zmienim chýbajúce inštrukcie na začiatku hry, síce sú v txt, ale dnešný hráč by ich očakával v hre. Trochu krkolomné je ovládanie, behanie je veľmi rýchle, skoky sú malé, neškodila by väčšia plynulosť, bossovia majú trochu podivné pohyby. Chcelo by to nejaký autosave, keď človek urobí progress, úmrtie v druhom leveli znamená skok do levelu 1. Štýlom hra pripomína Prehistoric:) "K" je trochu divné, skôr by sa mi páčilo, keby sa dala časť skóre (nie všetky) k tomu, aby som urobil damage v nejakom obmedzenom rádiusu. |
michal Čapka |
8 | Mám rád hry s grafikou v štýle Pokémon / Zelda, takže pre mňa jasná srdcovka. Jediné, čo ma mrzelo, je, ak hru spustím, asi by som nemal trpezlivosť objaviť celý jej potenciál, chcelo by to vysvetliť ovládanie alebo nejaký tutoriál. Že je sopka teleport by ma nikdy nenapadlo, chcelo by to treba zobraziť bublinku s klávesom "T", keď sa k nej príde. Je škoda, že sa postavička nehýbe spolu so stupienkom, keď na ňom stojí. Alebo napr., Že chýba animácie plávanie, skákanie pred vodou je trochu divné:) |
David Čapka |
9 | Kráľ minihier TomBen sa objavil a nesklamal. Popravde som si teda zo začiatku myslel, že sklamal, pretože hra vyzerá trochu nedokončene. Postavička nemá fáze státia a stále sa hýbe, kolízie sú trochu divné, hlavne vo vode, všetko sa hýbe tak nejako rýchlo. Ale ... hra má obrovský potenciál a hráča doslova zavalí možnosťami. Superschopnosti, fáza a questy, a dokonca aj ďalšie levely. Úplnej vtiahnutie do bojového šialenstva za rytmov hypnotické hudby a hra ponúka stále viac a viac hladnému hráčmi. Som veľmi rád, že si sa zúčastnil a určite hru všetkým odporúčam, len si prečítajte readme. Za ma jeden z najlepších kúskov v súťaži! |
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 20x (46.33 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker