Vykreslenie textu na základe skutočných udalostí
Vykreslenie texte už asi viete: Vytvorte objekt (Meno si zvoľte napríklad "ukazovateľ") s eventom DRAW (vykresliť) a vložte skript:
draw_text(x,y,pada.vspeed)
vytvorte nový objekt. Aby predchádzajúci skript fungoval, musí sa volať
"pada". Môžete samozrejme zvoliť aj iné mená.
Rýchlosť (gravitačné) tohto objektu meria objekt "ukazovateľ". Vložte
event Create a vložte set gravity treba: direction nastavte treba 270 (pohyb
nadol) a gravity nastavte veľmi nízku hodnotu (napríklad 0.5, ja som zvolil
0.3)
Umiestnite oba objekty do miestnosti. Spustite. Môžete to postupne zdokonaľovať, treba tak, že pred to napíšete rýchlosť, takže finálna skript bude vyzerať asi takto:
draw_text(x,y,pada.vspeed) draw_text(x -100,y,'rychlost')
To ale samozrejme môžete urobiť jednoduchšie:
draw_text(x,y,'rychlost: ' +string(pada.vspeed));
Potom samozrejme môžete meniť písmo, farbu textu, ale to už nechám na vašej fantázii.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 243x (9.29 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker