Game Maker - cheatovania v hre (ako na to)
V tomto návode sa dozviete, ako na cheaty v hrách. Pôjde o cheaty v štýle San Andreas, takže priame písanie bez potreby aktivovať nejakej okno na zadanie.
Vytvoríme objekt, ktorý bude cheaty kontrolovať, treba cheats_controller. V eventu Create vytvoríme premenné, ktoré budú kontrolovať jednotlivé cheaty, takže to môže vyzerať takto:
cheat=0 cheat2=0 cheat3=0
0 bude znanemat neaktívne, 1 aktívny. Na začiatku sú všetky neaktívne.
Ďalej vytvoríme event Step a dáme tento kod
if string_count("textkvyvolanicheatu",keyboard_string)!=0 { keyboard_string=0 if cheat=0 cheat=1 else cheat=0 }
podmienka kontroluje, či hráč nenapísal text k vyvolaniu cheate 1. Ak áno, zmení premennú cheat1 na 1 a tým aktivuje cheat. Ak už je cheat aktívny, zruší ho vrátením späť na 0.
Ak chcete aby sa po použití cheate niečo stalo len raz, stačí pridať nad "}" podmienku a kod k vyvolaniu, takže to bude vyzerať takto:
if string_count("textkvyvolanicheatu",keyboard_string)!=0 { keyboard_string=0 if cheat=0 cheat=1 else cheat=0 if cheat=1 "prikaz ktery se ma stat pri aktivaci cheatu" }
ďalšie cheaty budú podobné, len zameníme názov promněnné cheat na cheat2, cheat3 ... A samozrejme text k vyvolaniu Ďalej už stačí jednoducho používať podmienky ...
Malé vylepšenia od chylexe, engine
CREATE:
cheatn=3; //pocet cheatu cheat[0]="BFLMPSVZ"; cheat[1]="AUTO"; cheat[2]="JAJSEMCHEAT"; cheatf[0]="health+=100;"; //funkce cheatu 0 cheatf[1]="game_end();"; //funkce cheatu 1 (vsechny funkce musi bejt v uvozovkach) cheatf[2]="score*=5;";
STEP:
if keyboard_string!=""{ for(a=0; a<cheatn; a+=1){ if string_count(cheat[a],string_upper(string(keyboard_string))){ keyboard_string=""; execute_string(cheatf[a]); } } }
To je všetko, dúfam že návod nie je moc neprehľadný a niečo ste pochopili. Prikladám aj návod v GMK
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 867x (20.1 kB)