Skúste si Moiré
Je to vlastne taká pekná hlúposť, ktorú som prvýkrát videl na osembitové počítači s procesorom firmy Zilog, resp. s jeho v NDR okopírované verzií. Schválne hádajte aký stroj slovenských výroby to bol. A na toto som si spomenul, keď som si v decembri minulého roka hral s vykresľovaním do surface v Game Makeru. Teraz som tie pokusy našiel v adresároch pri čistení a povedal som si, že sa s vami o ne podelím.
Obrázok vzniká jednoducho tým, že sa nechá vykresliť čiara zo stredu obrazu do bodov pravidelne rozmiestnených na elipse okolo tohto stredu. Súradnice bodu na elipse sa počítajú zložením goniometrických funkcií sínus a kosínus. Podrobnosti o matematike elipsy sú dobre rozpísané na wikipedii.
Vzhľadom k tomu, že zobrazenie akéhokoľvek obrazu a teda aj priamky sa vždy rozdelí do siete pravidelných štvorcov - pixelov, je aj každá priamka pod uhlom iným ako 0,90,180, atď. rozdelená do pomerne hrubých schodov. Pre odstráneniu tohto efektu sa zvyčajne používa tzv. Antialiasing. Ak "zubatý" okraj ponecháme a sledujeme jeho vplyv na časti priamky rotujúce okolo stredu, bude k videniu vplyv hustoty vzoriek na aproximáciu priamky a pri tom vzniknutý obrazec je celkom oku lahodiaci. Posúďte sami ..
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 243x (999.49 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker