Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

Game Maker - Health Bar

Vitajte u môjho prvého návodu. Bude o častom problému, healthbar cez sprit.

Prvý si namaľujeme 2 obrázky. jeden pre pozadie ukazovatele, a druhý pre aktuálny stav zdravia. Mali by mať obaja rovnaký tvar. Je tiež dôležité aby bol začiatok a koniec Spritu priamo pri okrajoch, inak by ukazovateľ nemusel nízke zdravie zobrazovať. Pre príklad, pozadia môže vyzerať takto:

Game maker - Ostatné
a popredia, ktoré sa bude zobrazovať len tá časť zodpovedajúcu zdravie
Game maker - Ostatné
Teraz vytvoríme objekt, ktorý bude vykresľovať healthbar. Do eventu Create vložíme kod
zdravi=100
maxzdravi=100

Premenná zdravi udáva zdravia na začiatku, premenná maxzdravi maximálnu hodnotu zdravia.

Ďalej vytvoríme event Draw a vložíme tento kod:

draw_sprite(sprite1,-1,x,y) //vykreslí pozadí ukazatele (sprite1)
draw_sprite_part(sprite0,-1,0,0,(sprite_get_width(sprite0)/maxzdravi)*zdravi,sprite_get_height(sprite0),x,y) //vykreslí aktuální zdraví (sprite0)

prvý kod vykresľuje pozadie healthbaru (sprite1), druhý časť zostávajúceho zdravia (sprite0)

To je všetko, pre doplnenie môžeme pridať do Draw tento kód:

draw_text(x-50,y+20,zdravi) //zobrazí aktuální zdraví

A zobrazí sa textovo hodnota aktuálneho zdravie. (Súradnice xay je si upravte podľa vašich potrieb. Nakoniec prikladám GMK súbor, kde nájdete celý príklad


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 514x (14.22 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Ostatné
Článok pre vás napísal Satik64
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje základům game designu, programování her v Game Makeru a Unity a práci v grafických nástrojích. Občas tvoří módy do jiných her.
Aktivity