Game Maker - Health Bar
Vitajte u môjho prvého návodu. Bude o častom problému, healthbar cez sprit.
Prvý si namaľujeme 2 obrázky. jeden pre pozadie ukazovatele, a druhý pre aktuálny stav zdravia. Mali by mať obaja rovnaký tvar. Je tiež dôležité aby bol začiatok a koniec Spritu priamo pri okrajoch, inak by ukazovateľ nemusel nízke zdravie zobrazovať. Pre príklad, pozadia môže vyzerať takto:
a popredia, ktoré sa bude zobrazovať len tá časť zodpovedajúcu zdravie Teraz vytvoríme objekt, ktorý bude vykresľovať healthbar. Do eventu Create vložíme kodzdravi=100 maxzdravi=100
Premenná zdravi udáva zdravia na začiatku, premenná maxzdravi maximálnu hodnotu zdravia.
Ďalej vytvoríme event Draw a vložíme tento kod:
draw_sprite(sprite1,-1,x,y) //vykreslí pozadí ukazatele (sprite1) draw_sprite_part(sprite0,-1,0,0,(sprite_get_width(sprite0)/maxzdravi)*zdravi,sprite_get_height(sprite0),x,y) //vykreslí aktuální zdraví (sprite0)
prvý kod vykresľuje pozadie healthbaru (sprite1), druhý časť zostávajúceho zdravia (sprite0)
To je všetko, pre doplnenie môžeme pridať do Draw tento kód:
draw_text(x-50,y+20,zdravi) //zobrazí aktuální zdraví
A zobrazí sa textovo hodnota aktuálneho zdravie. (Súradnice xay je si upravte podľa vašich potrieb. Nakoniec prikladám GMK súbor, kde nájdete celý príklad
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 514x (14.22 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker