Game Maker - Kolízia maska trochu inak
V priloženej ukážke nie je vôbec podstatné, ako vyzerajú sprity. Tlačidlo je pekné a vtáctvo sú smiešni. Ja to viem a pozoruhodné je tu práve to, čo vidieť nie je. Je to animovaná kolízne maska z iného sprite. S kolízne maskou sú v GM stále ťažkosti. Po prvé je v GM defaultne zaškrtnuté Precision, ktoré je v mnohých prípadoch úplne k ničomu. Po druhé, keď nakreslíte sprite s priehľadnosťou, tieňom, glow alebo inými výtržnosťami, budete musieť jeho masku nastavovať v nezmyselnom editačnom okne, kde nie sú skoro žiadne účinné funkcie. Došiel som k záveru, že je najlepšie použiť masku z iného sprite. To funguje úplne dokonale:
- váš akokoľvek zložitý, tieňovaný a pokojne aj animovaný sprite zduplikujete
- kópiu otvorte v normálnom image editore a časti ktoré budú na niečo reagovať začmáráte čiernou ceruzkou s ostrým okrajom, zvyšok potom čisto odgumujete (vyzerá to pracne, ale nie je) získate sprite, ktorý bude mať automatickú masku tak ľahko definovateľnú, že to GM zvládne a môžete ju kedykoľvek ľahko prezerať a upravovať nezávisle na pôvodnom sprite
- v objekte zvolíte ako zdroj masky túto upravenú kópiu
Teraz si asi poviete, že to predsa nie je žiadny objav. Lenže sa zamyslite nad použitím. V priloženej ukážke je vidieť vtáctvo, ktorí reagujú na kolízne masku z iného ako vlastného sprite a podľa toho sa rovnajú v ploche. Tlačidlá zase využívajú masku na to, aby objekt rozlíšil kľučiek na časť s plusom a mínusom. Jeden snímok má masku na pluse, druhý na mínusu a tesne pred testom sa masky prepínajú. V jedinom objekte je potom naraz niekoľko odpovedí na event LeftMouseRelease. Priložený gmk zobraz zdroj si dobre prejdite, sú tam vidieť aj ďalšie veci. Je tam napr. Použitý jedenásty alarm na prepísanie hodnôt z parent objektu. Je veľmi užitočné, keď si k alarmom určíte nejaký obvyklý všeobecný význam. Napr. keď Alarm0 bude vždy pre Destroy (). Z ukážky si môžete vypitvať sprite tlačidla - je pekné a pritom je nakreslené ručne v Image Editore z Game Makeru. Keď vytiahnete pomocou. gmres celý parent objekt, môžete tlačidlá len sypať.
Vyskúšajte si podľa svojho uváženia.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 256x (18.43 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker