Tutorial k hre Hit The Ball v zjednodušenej verzii
Hit the ball je hra, ktorá vás naučí používať základné funkcie GM. Odporúčam prečítať 1. tutorial z prvej série, ktorý vás oboznámi s teóriou a celkovým rozhraním. Ale teraz k samotnej hre. Obrázky si môžete stiahnuť spolu s hotovým kódom dole na stránke. (Ak ich nechcete zháňať inde).
Ako na to
Prvá vec, ktorú by sme mali urobiť, je pridať si sprity (v našom prípade múr a loptička). Z prvého tutoriale by ste mali vedieť ako na to (kliknete na ikonku Pac-Mana a pokračujete pomenovaním a výberom Spritu). Potom tu máme jeden zvuk, ktorý sa prehrá pri strefení sa do loptičky a jedno pozadie. A teraz to základné - vytvorenie objektov:
Objekty v hre
Najprv si vytvoríme objekt "múr". Tu zaškrtneme políčko "solid" a dáme
OK. potom si vytvoríme objekt loptičku. Kliknutím na "Add Event doň pridáme
udalosť" Create ". Táto udalosť hovorí hre, čo sa má stať pri vytvorení
daného objektu. Do" Create "pridáme príkaz, aby skóre začínalo na nule.
Tento príkaz je na karte" score "(tretia odspodu). Presunutím ikonky pre
nastavenie skóre. Vyzerá takto:
. Tam nastavíme dafaultní hodnotu 0. Tiež by sme mali nastaviť čas, po
ktorý bude možné sa pokúšať trafiť do loptičky. To sa robí cez príkaz
"Set Health". Ikonka je opäť na karte "score" a je to táto:
. Zdravie nastavíme na 100. Tiež by nebolo zlé aby sa loptička hýbal. Preto
mu pridáme príkaz "Move Fixed". Jeho ikonka je prvá ikona na karte "move".
Tam aktivujeme všetky šípky a rýchlosť nastavíme na
jakoukolik hodnotu, asi najlepší na štart je 5-8. Naše snaženie po prvom
evente by malo vyzerať takto:
Na koniec vytvoríme event "Draw". Obyčajne to nie je nutné, my však chceme vidieť, koľko času nám zostáva a aké máme skóre. Preto nastavíme príkazy "Draw Health" (ikonka je rovnaká ako u nastavovanie zdravia (v našom prípade času), len farba na pozadí je žltá). Ten sa bude vykresľovať na súradniciach x1 = 10, y1 = 10, x2 = 200 a y2 = 50. Ďalej si môžete nastaviť farby ukazovatele. Chceli sme vidieť aj skore, preto pridáme príkaz "Draw Score" (ikonka je rovnaký prípad ako "Draw Health") a opäť nastavíme súradnice (x = 300, y = 30). Pretože chceme vidieť loptičku, musíme pridať aj príkaz pre vykreslenie loptičky. Ten nájdeme na karte "draw" a je to tá prvá ikonka. U prvej kolónky vyberieme ako sprite "Micek" a súradnice xay necháme na nule. "Subimage" bude na -1. Zaškrtneme "Relative". Konečný výsledok vytváranie objektu "mic" je toto:
Ale aby sme si zahrali, musíme to všetko posadiť do roomu. Takže si vytvoríme miestnosť (jejedno ako ju nazvete). V jej okne si dole vyberiete sprite "múr" a umiestnite ho okolo celého roomu. Potom tam hodíme aj objekt "mic" a pozadia. Pozadie vložíme na karte "backgrounds" vybraním obrázku s pozadím (jediný zoznam na záložke)Takže toto je výsledok nášho snaženia:
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 505x (32.12 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker