Ježour (Hedgehog) v game maker
Tento miniatúrny programík som natvořil čoby ukážku, keď bolo ako téma súťaže Machr vybralo prechádzaní cesty v štýle hry Frogger. Pôvodne som ani nemal v úmysle pridávať to sem ako článok, ale sdraco bol neodbytný, tak to tu je a treba sa to aj niekomu bude páčiť. Keď by niekto dokonca trpel nadmierou voľného času, môže do toho natvořit nejaké ďalšie levely, za predpokladu, že tu budú taky zverejnené (stačí link v diskusii pod článkom). Nemalo by byť totiž ťažké přiklikat k tomu ďalšie miestnosti v podobnom duchu.
Nápad vznikol celkom spontánne a vlastne som nad tým ani nestrávil veľa času. Najdlhšie som sa hral s autíčkami okolo, pretože som bol lenivý písať im poriadny pathfindingom a pôvodne išlo prvý jednoducho to, ktoré bolo v miestnosti staršej podľa svojho id. Potom mi to prišlo hlúpe ako do seba stále narážajú a hlavne sa zasekávali, keď sa ich stretlo viac. Tak som chvíľu klikal a prepísal som to aspoň tak, že sa "pozerajú" kúsok napred po trase a ak tam hrozí kolízia, tak spomalí. Je jasné, že ideálny "traffic simulation" by bolo, aby sa autá riadila podobnými pravidlami ako v reáli, napr. Prednosť sprava a analýza kompletnú situácie pred autom. Ono hlavne záleží na tom, ako sú položené cesty. Pri súčasnom systéme, kedy autá iba spomaľujú nie je prípustné zadať dve cesty priamo proti sebe. To by totiž autá spomaľovala obe a čakalo by jedno na druhé. U takého zadania človek pochopí, prečo sú na svete pravidlá cestnej premávky a prečo sú tak zbytočne obsiahla, keď by stačilo pravidlo "Kto je väčší, ten skôr ide."
Animáciu ježka som vyrábal sám a trochu som ju kuchyni je moderná. Aj keď to zas taká hrôza nie je vďaka tomu, že rýchlosť animácie reaguje na rýchlosť pohybu a sprite sa otáča plynule dokola. Auto je free kliparty z webu prekreslenie a upravený do podobného štýlu s ostatnou grafikou. Okolité prostredie je rovnako ako ježko moja ručné maľovanie vo vnútornom sprite editore Game Makeru. Hudbu som stiahol z pdmusic.org a či som licenciu dobre pochopil je zadarmo pre nekomerčné účely. K tomu len taká zajímvost - hudba je public domain, ale MIDI súbor má vlastné odlišné autorské práva. To potom človek nevie, či má fandiť pirátom alebo si trápiť hlavu právnickú spleťou v angličtine.
Motív ježka ma napadol vlastne preto, že je každú chvíľu vidím chudákov praje rôzne po cestách. U tejto hry môžete ježkovi predsa len trochu pomôcť, pretože vy narozdiel od neho viete, že pred nie je dobrý nápad zbaliť sa do guľôčky a čakať. Týmto sa trochu ospravedlňujem za pomerne realisticky nechutný sprite rozbehnutého ježka. Cieľom hry je doraziť na políčko označené šnekom. Pre tých ktorí by to náhodou, čisto náhodou nevedeli, ježko sa neživí červenými jabĺčkami, ježko je hmyzožravec. Slimáci a slimáky síce nie sú hmyz, ale ježko nimi nepohrdne a tak je to ako cieľ misie celkom korektné značenia. Inak je to preto, že som ho už skôr nakreslil, keď ma napadol námet na hru - preteky slimákov. K realizácii nedošlo a tak zostal v adresári voľný sprite.
No a teraz už sa prestanem vykecávať a poprajte vám úspešné kľučkovanie medzi nevypočítateľnými autíčkami.
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 216x (3.37 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker