Preklad tabuľky číselných funkcií Game Makeru
Funkcia pracujúci s reálnymi číslami. Možno ich používať ako v kóde GML, tak vnútri ikon ľubovoľne tam, kde patrí číselné hodnoty. Pozor, niektoré funkcie (napr. Cyklometrické arc ..) majú povolený len určitý rozsah hodnôt čisto z ich matematického princípu. Ak dané funkciu nerozumiete, pozrite si jej matematický popis napr. Na wikipedii.
- random (x) vracia náhodné reálne číslo v rozsahu 0 až xa výsledok je vždy menší ako x. Napr. random (1) nikdy nedá 1, ale rôzne desatinné šialenosti ako trebárs 0.3984661 alebo 0.78161551
- random_range (x1, x2) vracia náhodné číslo v rozsahu x1 (vrátane) až x2 (okrem), čiže to isté čo x1 + random (x2-x1)
- IRANDOM (x) vracia náhodné celé číslo v rozsahu 0 až x (ak x taky celé číslo, tak je rozsah vrátane x)
- irandom_range (x1, x2) vracia reálne čísla v rozsahu x1 (vrátane) až x2 (vrátane), obe x1 i x2 musí byť celé čísla (inak sú zaokrúhlené nadol)
- random_set_seed (seed) nastaví hodnotu seed (celé číslo), ktorá bude používaná pre generovanie náhodných čísel, hodí sa ak je treba opakovať rovnakú náhodnú rad generovaných čísel (pozor, aj niektoré akcie a samotný systém používajú náhodné čísla a seed platí pre všetko), pre zabezpečenie náhodnosti je zvykom seed naplniť časom spustenia programu
- random_get_seed () vracia súčasnú hodnotu seed
- Randomize () nastaví seed na náhodnú hodnotu
- choose (VAL1, val2, val3, ...) vráti náhodne jednu z hodnôt, ktorých môže byť najviac 16
- abs (x) vracia absolútnu hodnotu zx, čiže abs (5) rovnako ako abs (-5) sa rovná 5
- sign (x) vracia aké má x znamienko (-1 záporné, 0 nula alebo 1 kladné)
- round (x) zaokrúhli x na najbližšie celé číslo
- floor (x) zaokrúhli x na celé číslo smerom nadol
- ceil (x) zaokrúhli x na celé číslo smerom nahor
- frac (x) vracia desatinnú časť x, čiže to čo je za desatinnou bodkou
- sqrt (x) vracia odmocninu zx, kde x musí byť kladné
- sqr (x) vracia x na druhú
- power (x, n) vracia x na n-tú
- exp (x) vracia e na x-tou
- ln (x) vracia prirodzený logaritmus x
- log2 (x) vracia dvojkový logaritmus x
- log10 (x) vracia desiatkový logaritmus x
- LOGN (n, x) vracia logaritmu xo základu n
- cos (x) vracia cosinus x, kde x je v radiánoch
- tan (x) vracia tangensu x, kde x je v radiánoch
- arcsin (x) arkus sínus x, funkcia inverzná k funkcii sinus
- ARccOS (x) arkus cosinus x, funkcia inverzná k funkcii cosinus
- arctan (x) arkus tangens x, funkcia inverzná k funkcii tangens
- arctan2 (y, x) počíta arkus tangens (y / x) a vracia uhol v správnom kvadrante (inak taky uhol počítaný z pomeru protiľahlej ku priľahlej)
- degtorad (x) prevedie stupňa na radiány
- radtodeg (x) prevedie radiány na stupne
- min (VAL1, val2, val3, ...) vracia najmenší z hodnôt, môže mať najviac 16 argumentov a tie musia byť buď všetky číslo alebo všetky textový reťazec (string)
- max (VAL1, val2, val3, ...) vracia najväčšiu z hodnôt, môže mať najviac 16 argumentov a tie musia byť buď všetky číslo alebo všetky textový reťazec (string)
- mean (VAL1, val2, val3, ...) vracia priemer z hodnôt, môže mať najviac 16 argumentov a tie musia byť buď všetky číslo alebo všetky textový reťazec (string)
- median (VAL1, val2, val3, ...) vracia medián, čiže prostredný prvok po zoradení hodnôt (pri párnom počte vracia menšia z hodnôt), maximálne 16 položiek a všetky buď číslo alebo všetky textový reťazec
- point_distance (x1, y1, x2, y2) vracia vzdialenosť medzi bodmi (x1, y1) a (x2, y2), inak taky ide o dĺžku vektora
- point_direction (x1, y1, x2, y2) vracia smer od bodu (x1, y1) k bodu (x2, y2) v stupňoch, inak ide o uhol vektora
- lengthdir_x (ľan, dir) vracia x-ovú hodnotu vektora určeného dĺžkou (ľan) a smerom (dir)
- lengthdir_y (ľan, dir) vracia ypsilonovou hodnotu vektora určeného dĺžkou (ľan) a smerom (dir)
- is_real (x) vracia či je x číslom (čiže nie je textovým reťazcom)
- is_string (x) vracia či je x textovým reťazcom (čiže nie je číslom)
Správne použité funkcie oživia vaše hry možnosťami aké by ste inak ťažko dosiahli.
Veľa šťastia s funkciami praje TomBen.