IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

ASCII art

Tento programík, som stvoril celkom narýchlo pre minisoutěž s podtitulom machri NA EFEKT - ASCII art. Ide o tzv. DEMO čiže demonštračné ukážku možností. Tradícia týchto ukážok siaha do pradávnych čias prvých domácich počítačov, kedy išlo hlavne o to predviesť schopnosti týchto strojov. Pri neskutočne malých rýchlostných možnostiach vtedajších procesorov, na pár bytoch pamäti robievali vtedajší programátori (ozajstní Machři) priamo v strojovom kóde také zázraky, že sa užívateľom tajil dych a skoro nábožne sledovali, čo im to ich milovaná mašinka predvádza, keď sa s tým sakramentsky dobre vie (vlastne išlo tiež o predchodcu benchmarkov, pretože sa na nich hodnotili výpočtovej sila strojov). Dneska je situácia iná. Procesory sú tak rýchle, že keď programátor zabudne zmazať zbytočné bloky kódu, väčšinou sa to vôbec nepozná. Pamäť je tak veľká, že ju ručným písaním nemožno zaplniť a programátori programujú v assembleri (prepis číselného strojového kódu do skratiek) len veľmi zriedkavo. A napriek tomu je retro vzhľad starých vzorových programov dnes vo veľkej obľube a to, čo predtým bolo prekonávaním výkonnostných hraníc, je dnes módny štýl.

Aby som moc netlachal dinosaurie rečou, prejdem teraz rovno k tomu kúsku, ktorý som napísal ja. Pretože som tvoril s minimálnym časovým rozpočtom, nie je priložený kód nijako rozumne čitateľný a prepisovať to do zrozumiteľnej po akcii už sa mi ani za mak nechcelo, tak aspoň popíšem, čo je podstatou veci. Pretože pre ASCII art sú použiteľné iba techniky zaobchádzajúce so znakmi, zvolil som ako základnú jednotku objekt vykresľujúca náhodne sa meniace znak v tradičnej zelenej farbe na ešte tradičnejším čiernom podklade. Na tom zatiaľ celkom nič nie je a podobný princíp už bol použitý mnohokrát v rôznych podobách (napr. MATRIX). Ja som sa rozhodol, že budem s písmenkami zaobchádzať podobne ako s particles, teda rozprestrieť v ploche a potom priťahovať k nejakému inému objektu (Attractor) alebo nechať padať, prípadne sa lineárne pohybovať sem a tam do taktu skvelej pôvodnej muziky, ktorá ma okúzľovala na mojom didaktiky Gama už pred rokmi a je zaručene pravá zo skvelej osembitové hry Titanic (inak mi to znie ako nejaká Bondovka - ktovie kde to vtedajší tvorcovia vzali alebo čo ich inšpirovalo). Keď som napísal základ pohybu písmeniek, tak som si cca hodinu hral s parametrami (časy, rýchlosti, vektory pohybu) a išlo s tým vyklikat celý rad skvelých efektov. Ak ste v Game Makeru naozaj dobrí a trúfnete si čítať môj prasekód, môžete skúsiť meniť krivky po ktorých sa Attractor pohybuje, dĺžky trvania alebo reakcie častíc. Ja som sa nakoniec ustálil na efektu, ktorý je vidieť vo finálnom exe. Išiel presne v duchu použitej hudby, ladil s konceptom a nechal sa nekonečne dlho opakovať bez toho, aby príliš nudil. Drobné textové posolstvo som pridal v rovnako tradičnom duchu, ako bývalo zvykom v dávnych Demo prográmcích.

Vypína sa to ESC, ako je v GM bežné,
funguje F4 pre zmenu okno <-> FS
a F1, hm, no presvedčte sa sami.

Užite si písmeniek.


Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 265x (24.38 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Efekty
Program pre vás napísal TomBen
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
-
Aktivity