Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Úvod (teória) do particles (častíc) v game maker

Poznámka: Nasledujúci fce možné používať len v GM verzie Pro

Úvod

Pokiaľ vo svojej hre používate niekoľko malých objektov, z ktorých každý robí nejakú akciu (effekt) -> hra sa spomaľuje. Preto boli vytvorené častice (particles), ktoré sú pre tieto úkony optimalizované a hru spomaľujú minimálne.

Postup pre používanie častíc pomocou ikoniek

  1. Vytvoríme časticový systém Game maker - Efekty

    Táto fce musí byť zavolaná pred používaním ďalších FCI -> nastaví používanie častíc. Ďalej tiež nastaví hĺbku, pre prekrývanie objektov, tiles a ostatných častíc.

  2. Vytvoríme typ častice pomocou Game maker - Efekty

    Na výber máte pri použití ikoniek až z 15 rôznych typov častíc. V GML neobmedzene.

  3. Priradíme časticiam rôzne vlastnosti -> Game maker - Efekty

    veľkosť, Game maker - Efekty

    farba, alpha (priesvitnosť alebo priehľadnosť) Game maker - Efekty

    životnosť, Game maker - Efekty

    rýchlosť, trenie, smer a Game maker - Efekty

    gravitáciu (Ďalšie vlastnosti sú dostupné v kóde GML) Ak ste v nastavení častíc opýtaní na vyplnenie niečoho min, max -> znamená to, že sa náhodne vyberie medzi týmito dvoma číslami (a všetkým čo je medzi nimi).

  4. Game maker - Efekty

    život častice určuje, po koľko krokov častice bude v miestnosti. Vychádza z toho farba a alpha priehľadnosť. Ak napríklad nastavíme častici životnosť na 5, zmena alpha transparentnosti z 1 na 0 bude trvať 5 krokov. Čo je veľmi praktické, ak chcete nechať časticu pomaličky vymiznúť.

Game maker - Efekty
  1. Emitter udáva ako bude častice vytvorená. Najprv Emitter vytvoríme pomocou Game maker - Efekty Create Emitter. Nastavíme index a pozíciu kde sa budú náhodne čásitce vytvárať.
  2. Tiež môžete v miestnosti častice vytvoriť použitím Game maker - Efekty Stream From Emitter (bude neustále tvoriť častice) alebo Game maker - Efekty Burst From Emitter (naraz vytvorí zadaný počet častíc). Vyberiete typ častice, ich počet (záporné hodnoty určujú šancu na ich vytvorenie -> -1 / x ak zadáte napríklad -4 vytvorí sa 1x počas 4kroků) a Emitter.
  3. Ďalej môžete vytvoriť častice pomocou Game maker - Efekty Particle Secondary. Vyberiete ktorá častice, koľkokrát, či každým krokom alebo iba keď zmizne vytvorí ďalšiu časticu. Častice sa vytvorí na rovnakej pozícii ako je súčasná pozícia rodičia.
  4. K zničeniu systému častíc slúži fce Game maker - Efekty Destroy Part system. Pre vyčistenie časticového systému použite Game maker - Efekty Clear Part System alebo zničte Emitter pomocou Game maker - Efekty Destroy Emitter. Poznámka: Ak používate nejaké akcie v GML musíte je v GML tiež ničiť. Pomocou ikoniek sa nezničí.
Dodatok:

Častice sú globálne, čo znamená, že vytvoríte ak je pre jeden objekt, budú tu aj pre ostatné objekty. Dokonca aj pre create event miestnosti.

Častice a Emitter sú perzistentné (trvalý) -> nezničí sa ak zmeníte miestnosť. Musíte ich zničiť manuálne, ak nechcete, aby vám robili neplechu.


 

Všetky články v sekcii
Game maker - Efekty
Článok pre vás napísal David Jančík
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity