Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Práca s Particles v praxi

Ukážeme si ako jednoducho použiť častice v GM pomocou ikoniek.

Vytvoríme si jednoduchý prelet galaxií :)

Vytvoríme nový objekt, pridáme do neho event Create a prepneme sa na záložku Extra

  1. Game maker - Efekty Vytvorenie časticového systému -> nastavenie hĺbky - Pre naše účely hĺbku nemusíme nastavovať
  2. Game maker - Efekty Vytvorenie nového typu častice -> vybranie jej tvaru, prípadne Spritu, minimálne a maximálne veľkosti (pri vytváraní bude vybraných medzi týmito hodnotami) a pomer veľkosti o ktorú sa častice bude zväčšovať. - vyberieme tvar hviezdy (star) alebo môžete použiť nejaký vlastné sprite
    • veľkosti necháme nulové, ale zväčšenie nastavíme na 0.01
  3. Game maker - Efekty Nastavenie farieb a priehľadnosti pre zadaný typ častice -> changing (plynulý prechod medzi dvoma farbami), mixed (vyberie sa náhodná farba medzi zadanými farbami), počiatočné transparentnosť a koncová (0 = neviditeľná, 1 = viditeľná) -> plynulo sa mení od počiatočnej ku koncovej hodnote - u shape vyberieme premenlivý (changing)
    • farby zvolíme prvú čiernu druhú žltú
    • počiatočné alfa priehľadnosť 0.5, koncová 1
  4. Game maker - Efekty Nastavenie dĺžky života častice -> medzi dvoma hodnotama sa náhodne vyberie a častice po uplynulej dobe (udávané v krokoch) zmizne - min i max nastavíme na 100 (preletí a za obrazovkou zmizne ...)
  5. Game maker - Efekty Nastavenie pohybu častice -> minimálna a maximálna rýchlosť (bude náhodne vybraných číslo medzi zadanými), minimálna a maximálny uhol smeru a trenia (kladné hodnoty určujú o koľko sa bude spomaľovať, záporné potom určujú zrýchlenie) - minimálnu rýchlosť bude 0.1 maximálny 0.2
    • minimálny uhol smeru pochybu 0 maximálna 360 (do všetkých strán)
    • trenie nastavíme na -0.3 (bude sa zrýchľovať)
  6. Game maker - Efekty Vytvorenie typu Emitter (alebo tiež žiariče, vysielače) -> nastavíme jeho tvar v ktorom sa budú častice tvoriť, potom maximálna a minimálna souřadncie x, y kde sa môžu čásitce tvoriť - tvar vyberieme elipsu (ellipse)
    • a souřadncie nastavíme na stred miestnosti s odchýlkou +5 (tzn. xmin: (room_width / 2) -5, XMAX: (room_width / 2) +5, ymin: (room_height / 2) -5, ymax: (room_height / 2 ) +5)
  7. Game maker - Efekty Stream čiže prúd z Emitter (každým krokom tvorí zadaný počet častíc) (-> vyberieme príslušný Emitter a časticu ktorú pomocou neho chceme vytvoriť a zadáme koľko častíc chceme v každom kroku vytvoriť (záporné hodnoty udávajú šancu na vytvorenie častice -1 / x) - počet nastavíme na -2 (šanca na vytvorenie častice každým druhým krokom)
V kóde GML by to vyzeralo asi takto:
particle_system = part_system_create();
particle = part_type_create();
part_type_shape(particle, pt_shape_star);
part_type_size(particle, 0, 0, 0.01, 0);
part_type_color2(particle, c_black, c_yellow);
part_type_speed(particle, 0.1, 0.2, 0.3, 0);
part_type_direction(particle, 0, 360, 0, 0);
emitter = part_emitter_create(particle_system);
part_emitter_region(particle_system, emitter, (room_width/2)-5, (room_width/2)+5, (room_height/2)-5, (room_height/2)+5, ps_shape_ellipse, ps_distr_linear);
part_emitter_stream(particle_system, emitter, particle, -2);

 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 738x (10.24 kB)

 

Všetky články v sekcii
Game maker - Efekty
Článok pre vás napísal David Jančík
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity