Práca s Particles v praxi
Ukážeme si ako jednoducho použiť častice v GM pomocou ikoniek.
Vytvoríme si jednoduchý prelet galaxií
Vytvoríme nový objekt, pridáme do neho event Create a prepneme sa na záložku Extra
- Vytvorenie časticového systému -> nastavenie hĺbky - Pre naše účely hĺbku nemusíme nastavovať
- Vytvorenie nového
typu častice -> vybranie jej tvaru, prípadne Spritu, minimálne a
maximálne veľkosti (pri vytváraní bude vybraných medzi týmito hodnotami) a
pomer veľkosti o ktorú sa častice bude zväčšovať. - vyberieme tvar
hviezdy (star) alebo môžete použiť nejaký vlastné sprite
- veľkosti necháme nulové, ale zväčšenie nastavíme na 0.01
- Nastavenie farieb a
priehľadnosti pre zadaný typ častice -> changing (plynulý prechod medzi
dvoma farbami), mixed (vyberie sa náhodná farba medzi zadanými farbami),
počiatočné transparentnosť a koncová (0 = neviditeľná, 1 = viditeľná)
-> plynulo sa mení od počiatočnej ku koncovej hodnote - u shape vyberieme
premenlivý (changing)
- farby zvolíme prvú čiernu druhú žltú
- počiatočné alfa priehľadnosť 0.5, koncová 1
- Nastavenie dĺžky života častice -> medzi dvoma hodnotama sa náhodne vyberie a častice po uplynulej dobe (udávané v krokoch) zmizne - min i max nastavíme na 100 (preletí a za obrazovkou zmizne ...)
- Nastavenie pohybu
častice -> minimálna a maximálna rýchlosť (bude náhodne vybraných
číslo medzi zadanými), minimálna a maximálny uhol smeru a trenia (kladné
hodnoty určujú o koľko sa bude spomaľovať, záporné potom určujú
zrýchlenie) - minimálnu rýchlosť bude 0.1 maximálny 0.2
- minimálny uhol smeru pochybu 0 maximálna 360 (do všetkých strán)
- trenie nastavíme na -0.3 (bude sa zrýchľovať)
- Vytvorenie typu
Emitter (alebo tiež žiariče, vysielače) -> nastavíme jeho tvar v ktorom
sa budú častice tvoriť, potom maximálna a minimálna souřadncie x, y kde sa
môžu čásitce tvoriť - tvar vyberieme elipsu (ellipse)
- a souřadncie nastavíme na stred miestnosti s odchýlkou +5 (tzn. xmin: (room_width / 2) -5, XMAX: (room_width / 2) +5, ymin: (room_height / 2) -5, ymax: (room_height / 2 ) +5)
- Stream čiže prúd z Emitter (každým krokom tvorí zadaný počet častíc) (-> vyberieme príslušný Emitter a časticu ktorú pomocou neho chceme vytvoriť a zadáme koľko častíc chceme v každom kroku vytvoriť (záporné hodnoty udávajú šancu na vytvorenie častice -1 / x) - počet nastavíme na -2 (šanca na vytvorenie častice každým druhým krokom)
particle_system = part_system_create(); particle = part_type_create(); part_type_shape(particle, pt_shape_star); part_type_size(particle, 0, 0, 0.01, 0); part_type_color2(particle, c_black, c_yellow); part_type_speed(particle, 0.1, 0.2, 0.3, 0); part_type_direction(particle, 0, 360, 0, 0); emitter = part_emitter_create(particle_system); part_emitter_region(particle_system, emitter, (room_width/2)-5, (room_width/2)+5, (room_height/2)-5, (room_height/2)+5, ps_shape_ellipse, ps_distr_linear); part_emitter_stream(particle_system, emitter, particle, -2);
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkamiStiahnuté 730x (10.24 kB)