Oveľa viac particles v Game Makeru
Oveľa viac particles v Game Makeru (určené primárne pre verziu GM 8.0). Väčšina článkov o efektoch založených na particles (časticiach) sa zmieňuje predovšetkým o základné prednastavené sade. Tým ale možnosti Game Makeru zďaleka nekončí. Vďaka možnosti zvoliť ako základ častice vlastný obrázok, možno vytvoriť obrovskú škálu rôznych časticových efektov.
Ja som si vytvoril niečo ako šablónu. Ide o gmk súbor, kde je jeden jediný objekt. Je to výborné na prípravu a testovanie časticových efektov. Uprostred veľkého programu, plného ďalších kódov, sa nastavenie častíc môže stať obtiažnym, ak nie neriešiteľným problémom. Pokiaľ sa ale častice pripraví samostatne a objekt sa potom cez import resources vloží do programu ako hotový kus, ušetrí sa veľa času.
Pre použitie musíte ovládať jazyk GML aspoň na toľko, aby ste rozumeli funkciám a ich parametrom. Sú tu použité iba ikony s kódom, takže pre úplných začiatočníkov to nie je. Ďalej treba spomenúť že akékoľvek časticové efekty sú dostupné len v plnej verzii. Všetky exe v priložených ukážkach sú postavené na rovnakej šablóne a ako sami môžete vidieť, efekty môžu byť veľmi odlišné. Pri každom exe je pribalený gmk za ktorého vznikol, takže si môžete prezrieť nastavenie ktoréhokoľvek efektu. Rozhodne je dobré si všimnúť, že niektoré efekty sú zaujímavé vďaka vypnutiu vykresľovanie jednofarebného podkladu, takže sa potom efekt nemaže s každým draw eventom.
Keď budete mať nejaké svoje vlastné pekné efekty, neváhajte je tu taky ukázať.
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 281x (6.69 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku GameMaker