IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

15. diel - Záverečný register

Dostali sme sa až na koniec návodov pre začiatočníkov. Podľa mňa už vám nechýba nič, čo by ste potrebovali pre pokročilejšie tvorbu v Delphi. Tento diel už nie je rozdelený na body. Tu nájdete obsah predchádzajúcich 13ti dielov, podľa mňa PREHĽADNE usporiadaný do tabuľky vrátane dvoch doplnenie. Začnime

Ak chcete nájsť určitý príkaz, alebo informáciu, kde nejaký príkaz nájdete, kliknite na Ctrl + F a zadajte popis, alebo názov príkazu. Dva príklady: Chcete vedieť, kde nájdete informácie o Memo. Zadáte Memo a kliknete na nájsť. Chcete vedieť, ktorý príkaz prevádza string na integer. Zadáte string na integer a kliknete na nájsť. A tu je samotná tabuľka:

číslo návodu Bod č. Príkaz / Objekt približný popis
1. 4 object Inspector Všeobecné informácie
1. 5 Form okno
1. 7 Label nápis
1. 8 edit Políčko na editáciu textu
1. 9 Button obyčajné tlačidlo
2. 1 image obrázok
2. 2 panel panel
2. 3 checkbox Zaškrtávacie políčko (áno / nie)
2. 4 RadioButton Zaškrtávacie políčko (výber možností)
2. 5 Timer Merač času, odpočítavanie
2. 6 integer celočíselná premenná (celé číslo)
2. 7 if ak niečo platí, vykoná niečo
2. 8 repeat opakovať kým niečo neplatí
2. 9 for urobí niečo toľkokrát, koľkokrát zadáte
3. 1 Boolean Áno / Nie premenná
3. 2 string reťazec znakov (text)
3. 3 real Premenná uchováva reálne číslo
3. 4 IntToStr Prevedie Integer na string
3. 4 StrToInt Prevedie string na Integer
3. 5 Randomize Spustí generovanie náhodných čísel
3. 5 random Vytvorí náhodné číslo
3. 5 else ak neplatí jedno, ide sa na ďalšiu
3. 6 MaskEdit Políčko na zadávanie hesiel (pozri 10. diel)
3. 7 SpeedButton Tlačidlo na obrázková menu
3. 8 BitBtn Tlačidlo s obrázkom i textom
3. 9 Shape tvar - kruh, elipsa, štvorec, obdĺžnik
4. 1 events Reakcia na manipuláciu s oknom
4. 2 procedure Tvorba vlastných procedúr
4. 3 popisky Poznámky v programovom kóde
4. 4 set of vlastný premenná (zoznam položiek - True / False)
4. 5 char premenná, ukladajúce jeden znak
4. 5 chr prevod z číselného kódu na znak
4. 5 ord prevod zo znaku na číselný kód
4. 5 StrToIntDef Prevedie string na Integer (s náhradným výsledkom)
4. 5 TryStrToInt Skúsi previesť string na Integer (povie, či to dá)
4. 6 round Zaokrúhlením prevedie real na Integer
4. 6 TRUNC Orezaním prevedie real na Integer
4. 6 Int zaokrúhli real
4. 6 frac Odreže časť reálu pred desatinnou čiarkou
4. 6 FloatToStr Prevedie real na Integer
4. 6 StrToFloat Prevedie Integer na real
4. 7 TrackBar Posuvník na zadávanie čísla
4. 8 progressbar Graficky zobrazuje stav čísla
4. 9 HotKey Políčko na zadávanie klávesových skratiek
5. 1-5 MediaPlayer Prehrávač médií (prídavok: diel 11-bod 3)
5. 5 ExtractFileDir (ParamStr (0)) Zistenie adresára, kde je umiestnený program
5. 6 kostra programu Popis častí zdrojového kódu programu
5. 7 MMSystem uses - potrebné pre prehrávanie wavu bez MediaPlayer
5. 7 PlaySound prehrá WAV bez pomoci MediaPlayer
5. 8 Application.Mes­sageBox informačné okienko (napr .: Chcete to uložiť?)
5. 9 scrollbar Posuvník, ako napravo na tomto okne
6. 1 ImageList Objekt s obrázkami v ňom
6. 2,3 MainMenu hlavné menu
6. 4 PopupMenu Menu po kliknutí pravým tlačidlom myši
6. 5 frames Okno v okne
6. 6 položky menu Delphi Nastavenie programu, nové okná
6. 7 close Zatvorí okno (ak posledná, tak i celý program)
6. 7 show otvorí okno
6. 7 ShowModal Otvorí okno (vždy na vrchu)
6. 8 image editor Ako kresliť v programe u Delphi
6. 9 Memo Plocha na editáciu viacriadkových textov
7. 1 OpenDialog Okno na otváranie súborov
7. 2 SaveDialog Okno na ukladanie súborov
7. 3 file of Určuje, že premenná je súbor
7. 3 AssignFile Otvorí (vytvorí) súbor
7. 3 Reset Pripraví súbor na čítanie
7. 3 read Číta zo súboru
7. 3 CloseFile zavrie súbor
7. 4 Rewrite Pripraví súbor na ukladanie
7. 4 write Ukladá do súboru
7. 5 file of string [x] Premenná je súbor string ox znakoch
7. 5 TextFile Premenná je textový súbor (o neobmedzene Zanca)
7. 5 eof Určuje, či program skončil
7. 5 ReadLn Prečíta jeden riadok zo súboru
7. 6 array Premenná je pole premenných
7. 7 record vlastné premenná zložená zo známych premenných
7. 8 gauge Graficky zobrazuje stav čísla (+ percenta)
7. 9 Calendar kalendár
8. 1 Canvas plátno - úvod
8. 2 Canvas.Rectangle obdĺžnik / štvorec
8. 2 Canvas.Ellipse elipsa / kruh
8. 2 Canvas.RoundRect obdĺžnik / štvorec so zaoblenými rohmi
8. 3 Canvas.Brush nastavenie výplne objektov
8. 3 Canvas.Pen nastavenie pera
8. 3 RGB skladanie farby zo svetelného spektra
8. 4 Canvas.MoveTo posuv pera na určitú pozíciu
8. 4 Canvas.LineTo čiara z aktuálnej pozície na zadanú
8. 5 copy kopíruje časť stringu
8. 5 Length zistí dĺžku stringu
8. 6 Pos určí pozíciu umiestnenia stringu v inom
8. 7 PaintBox Panel na kreslenie
8. 7 ColorDialog Okno na miešanie farieb
8. 8 ColorGrid Ako v Image editore paleta s farbami
8. 9 FontDialog Okno na nastavenie fontu
8. 9 ColorBox Malé políčko na voľbu farby
9. 1 with zjednoduší písanie programu
9. 2 TBitmap premenná obrázok (bitmapa, súbor BMP)
9. 3 OpenPictureDialog Okno na otváranie obrázkov
9. 3 SavePictureDialog Okno na ukladanie obrázkov
9. 3 ApplicationEvent Reaguje na manipulácia s oknom
9. 5 Canvas.Draw vykreslí TBitmap na Canvas
9. 6 TRect premenná obsahuje súradnice dvoch bodov
9. 6 TPoint premenná obsahuje súradnice xay
9. 6 Canvas.Pixels určí farbu na určitom mieste Canvas
9. 7 Canvas.CopyRect kopíruje časť Canvas
10. 1 SpinEdit políčko na editáciu čísla
10. 1 MaskEdit Políčko na zadávanie hesiel (pozri. 3. diel)
11. 2 sqr druhá mocnina
11. 2 sqrt druhá odmocnina
11. 2 power NTA mocnina
11. 2 Infinity nekonečno
11. 2 NegInfinity mínus nekonečno
11. 2 RoundTo zaokrúhlenie na určitý počet miest
11. 2 tan tangens (s radiány)
11. 2 sin sinus (s radiány)
11. 2 cos cosinus (s radiány)
11. 2 RadToDeg Prevedie radiány na stupne
11. 2 DegToRad Prevedie stupne na radiány
11. 3 SpinButton 2 sipecka (hore / dole)
11. 4 procedure rozšírená tvorba procedúr
11. 5 function tvorba funkcií
11. 7 ShellTreeWiev Zobrazenie položiek na vašom PC
11. 8 ShellComboBox Zobrazuje, ktorú zložku práve prezeráte
11. 8 ShellListWiev Zobrazenie položiek v otvorenej zložke
12. 1 RES súbory, ako na ne v Image editore
12. 2 RES súbory ako na ne potom v Delphi
12. 3 Cursor nastavenie kurzora v Delphi
12. 4 const konštanta
12. 6-8 TIniFile súbor s informáciami o programe
12. 9 case zoznam možností a reakcií na ne
13. 2 BoolToStr Prevedie Boolean na string
13. 3-7 StringGrid Tabuľka
13. 8 PageControl záložkové menu
D. while opakovať po dobu, čo niečo platí
D. Canvas.TextRect výpis textu na Canvas
D. printer tlačenie, tlačiareň
A to je, priatelia, z obsahu všetko ...

.... Kukensius


 

Predchádzajúci článok
Doplnenie - While cyklus, Canvas a tlač
Všetky články v sekcii
Delphi
Článok pre vás napísal Kukensius
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Jméno: Lukáš Kučera alias Kukensius<br/> Narození: říjen 1987 (ve znamení vah)<br/> Bydliště: Jihlava, Česká Republika<br/> Studium: 1. ročník magisterského studia<br/> Škola: Vysoké učení technické v Brně<br/> Fakulta: Fakulta elektrotechniky ...
Aktivity