Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Bermen


Bermen - Delphi

Bermen - Delphi

Niečo o hre | Vývojový tím | Screenshoty | Download

Becherovka game 2007 a vyhrala takmer 30.000 Sk za 2. miesto v kategórii PC hier. Pri ťažkostiach pri hraní je tu návod;

"Delphi ":images/img/ber_pa­int1.jpg "Delphi ":images/img/ber_pa­int2.jpg Jej cesta za úspechom bola kľukatá a náročná. Počiatočná myšlienka vznikla, keď som si prvýkrát nainštaloval Delphi a chcel som vytvoriť veľmi primitívne adventurka. Prešiel som na ne z Pascalu, takže som nevedel takmer nič. Mal som sa na tom podieľať MC Milosh, ktorý mal byť grafikom (underground street prostredie). Postupom času sa projekt rozrastal az pôvodnej vízie obrázka v maľovaní a pod ním pár tlačidiel, čo možno urobiť, sa klube vízie nová. Vízia chodiace postavy, ovládané myšou. Sběratelných predmetov a všetkých ostatných prvkov čistokrvné adventúry. K hre pribudol vedľajší projekt a to akýsi jednoduchý editor na miestnosti. Spolupráca s Milosh bohužiaľ prestávala fungovať. Dosť možno sa na tom podieľala jeho nadmerná konzumácia cannabis, ale jednoducho už nebol schopný ďalej kresliť. Vývoj hry sa pozvoľna zastavuje, ale potom prichádza zásadný zlom.

"Delphi ":images/img/ber_ve­tef0.jpg Veisen, s ktorým som napáchal plošinovku Cheese mouse, mal nejaké skúsenosti s programom 3D štúdio max (Robil loga pre klany atď.). Keď som mu raz upadajúci hru ukázal, ponúkol mi, že by sa grafika mohla urobiť v 3D štúdiu max a začal s prevodom kreslených miestností do priestoru. Bohužiaľ, skončil takmer skôr, než začal, pretože zistil, že je toho potrebné urobiť naozaj veľa. Spolupráca sa opäť rozpadá.

V tomto období tiež vzniká megalomanská myšlienka, že by sa z editora miestností mohol stať program, schopný kompletne vytvoriť akúkoľvek adventúru. Niečo typu Game Maker, vývojového štúdia na tvorbu hier. Plný nadšenia a netušiac, čo ma čaká, začínam budovať základy projektu, pracovne nazvaného infantilne VĚTEF. Sťahujem si 3D štúdio max a snažím sa v ňom niečo skúšať. Ide to ťažko, ale nakoniec sa pomaly dostávam na úroveň Veisenových miestností a postupom času aj za ňou.

Niekoľko screenshotov z prvých miestností, vytvorených mnou v 3D štúdiu max:

"Delphi ":images/img/ber_fi­nalchair.jpg "Delphi ":images/img/ber_o­byvak.jpg "Delphi ":images/img/ber_pra­delna.jpg "Delphi ":images/img/ber_va­gon.jpg "Delphi ":images/img/ber_me­tro.jpg

"Delphi ":images/img/ber_ha­sicak.jpg Uplynul nejaký ten čas a miestnosti sa začínajú rysovať. Vývoj štúdia na tvorbu hier, nesúci novo meno Advor (Adventúry Creator) je v plnom prúde a dosť pokročil, strávil som na ňom tiež prakticky celé prázdniny. Nastupujem do novej triedy, kde sa o hre zmieňujem. Spoznávam Andrewa Stemberga, s ktorým sa dohodneme na spolupráci na hre. Dohodneme sa, že miestnosti budú viac prepracované a tiež prerábame príbeh hry. Spočiatku spolupráca funguje, strávime pri mne aj u neho niekoľko večerov, kedy modelujeme a prerábame miestnosti. Bolo tomu tak asi 5x. Ale moje minulé skúsenosti sa opäť napĺňajú a Andrew mi oznamuje, že ho doma nepúšťa k počítaču a že bude teda robiť v škole, na triednom počítači. Tam vymodeluje model brokovnice (tá jediná za niečo stojí), fontánu (len tú myšku), hasičské auto (kolesá spojené v jeden dlhý kužeľ, karoséria je polygónový prasárna, zo všetkého trčia boxy a polygóny sa prekrývajú, posúďte sami. Hovorí mi, že je v poriadku, že na neho len musím hodiť textúru) a vrtuľník (musel som ho urobiť celý znova, opäť prekrývajúce sa polygóny, úplne s tým nešlo pracovať). Potom jeho záujem upadá. Neustále sa ho pýtam, či na hre chce robiť a dostávam odpovede, ako: "Keď ty na tom nič nerobíš, ja teraz makal a sem napred", "Ale ty robíš len to, čo ťa baví (toto ma pobavilo)" a " naši ma nepustí na počítač ".

Nebudem to naťahovať, ešte chvíľu som ho otravoval, nech niečo urobí a poslal mu súbor so základom továrne.

Za niekoľko dní mi od neho prichádza súbor Andrew 's Factory (to mäkké aj tam naozaj bolo), kde považujem za úplne totožnú scénu s tou predchádzajúcou, len je komín dole rozšírený a hore zúžený, v pozadí sú akési hranaté hory a podlaha je posiata levitujícími stromy, ktoré vložil jedným klikom z palety hotových modelov, ktorú 3D štúdio max 7 obsahuje.


Čas sa neúprosne kráti, blíži sa koniec školského roka 2006/2007. Na začiatku prázdnin sa niekoľkokrát snažím skontaktovať Andrewa - márne. Začínam na hre veľmi intenzívne pracovať, celé prázdniny trávim len doma pri počítači, dodělávám miestnosti, peru sa s bugy v Advoru (a že ich tam bolo - záznamy o vývoji tu) a snažím sa z príbehu vyhodiť všetko nepotrebné. Ráno sa prebúdzam, pracujem až do noci a potom idem spať, takto 2 mesiace. Našťastie ma v tom najbližšej nenechali - otec mi venoval notebook, takže som na hre mohol robiť úplne všade a má priateľka pri mne stála celý čas a dokonca aj vymodelovala niekoľ modelov :) . Prázdniny končia ale preteky s časom pokračuje.

Nechávam na tri týždne školy a snažím sa zo všetkých síl hru dorobiť. Neustále sa objavujú nové bugy (aj tie, prejavujúce sa len niekedy na niektorých počítačoch) a je hlavne potrebné vymodelovať obrovské množstvo animácií, stovky sekvencií postáv a objektov. Zoznamuje sa s Martinom ryža (Travoltom, vlastník portálu humanart.cz), ktorý mi pomáha s 2D grafikou a menu.

Veľký problém bol dostať hru do dátového limitu, čiže do 10 Mb. Hra má 28 pozadie o veľkosti 800x480 a 170 aktívnych objektov. Mnoho z nich je animovaných, čiže konverzia všetkého do 256 aj menej farieb. Musel som nastrihať hudbu tak, aby mala počúvateľnú kvalitu a tracky boli čo najkratšie (soundtrack má 6 trackov). Wave zvuky sú tiež starostlivo zostrihané a komprimované. Animácia som sa snažil písať čo najviac v kóde, aby som ušetril miesto. Veľká úľava prišla v momente, keď som zistil, že Advor nemaže zložky miestností v archíve, čiže tam boli staré miestnosti z rôznych betaverzií atď. Z príbehu som ale rovnako musel vyhodiť niekoľko lokácií, aby sa hra do limitu vošla.

Celú hru som tiež musel objekt po objekte zosvetliť o 20%, pretože som ju renderoval na LCD monitore a zistil som, že na klasických CRT monitoroch je príliš tmavá.

"Delphi ":images/img/ber_no­tes_burning1.jpg "Delphi ":images/img/ber_no­tes_burning2.jpg V tomto období som si tiež založil akýsi notes, kam som si zapisoval všetko potrebné k vývoju hry. Jeho naskenovaní podobu si môžete stiahnut nižšie. Nakoniec som hru deň pred uzávierkou dokončil a odovzdal. Notes sme s Míšom demonštratívne poliali benzínom a zapálili, ako symbol konca nervov a práca na tom všetkom. Bohužiaľ predčasne ...

V domnení, že už všetko skončilo, sa vraciam do školy. Snáď ešte v ten deň večer mi zvoní telefón ...

Volá mi Andrew. Počúvam, aká som sviňa, že som hru poslal len za seba, keď on urobil polovicu grafiky a celý príbeh (zrejme nejaká duševná porucha) a že či mu nedám polovicu výhry, zverejní betaverziu, ktorú som mu asi pred 3 mesiacmi poslal.

Nojo, celý čas na to kašľal a keď zistil, že som to dokončil, snaží sa z toho ťažiť. Bolo mi divné, prečo po mne po dokončení mámila novú betu, ktorú som mu zámerne neposlal.

Odpovedám, nech starú pokojne zverejní, dosť som na hre pracoval a verziu novej sa podobá len veľmi vzdialene. Ešte niekoľkokrát si vypočujem, ako nič nedostanem, že hru neuznajú a potom ho posielam na návštevu ženského pohlavného ústrojenstva a závesom.

Prichádza ďalšia kríza ... Krátko po odoslaní hry zisťujem, že asi na 20% počítačov Lagui intra a animácie. Engine sa správal úplne nelogicky, jeho správanie bolo chaotické. Prisudzoval som to pretečenia pamäte (niekde sa píše za hranicu vyhradenej pamäte a program hrabe niekam, kam nesmie a veci, ktoré spolu nemajú nič spoločné, sa ovplyvňujú). Nič také som však nenašiel. Hľadanie bugu trvalo asi 14 dní, potom som zistil, že komponenta delphiX potrebuje špeciálny formulár a ja kreslím na bežný tform. Vytvoril som opravu a poslal ju do Becherovky. Odpoveďou mi však prišlo, že hodnotiť sa bude prvý poslaná verzie. Celé 2 mesiace, keď prebiehalo tajné hodnotenie hry, dúfam, že hra na skúšobných strojoch pôjde. Koncom novembra mi prichádza od Tomáša Rauch (ktorému ďakujem za spoluprácu) z 1. multimediálny, že hra všetkým porotcom chodila a páčila sa. Padá mi kameň zo srdca.

6.12.2007 sa v Prahe v Jet Set Café koná tlačovka, kde mi Tomáš Vorel odovzdáva symbolický šek na takmer 30.000 kč za 2. miesto v kategórii PC hier. Dostávam cez 7 litrov Becherovky, ešte sa tam najem a padáme domov oslavovať. Fotky z tlačovky nájdete nižšie.

Video z vyhlásenia hry Bermen v Becherovka game 2007. Áno, hovorím príšerne, pretože som nervózny a tie vlasy mám naozaj v jednom kuse, na holiča nebol čas : D Dávam to sem, pretože je to cenná spomienka a tento moment ukončil významnú etapu môjho života.

Sme asi u konca, to bolo o Bermen snáď všetko, čo som chcel povedať. Ešte ma napadá odhaliť niekoľko rádoby skrytých vecí :) :

  • Obraz na stene v druhej časti obývačky - Ide o ilustráciu k mojej experimentálna básni Chcem povznesenie z hraníc poriadku.
  • TIM - MC Miloshův pes
  • Prostredná röntgenová snímka v laboratóriu - Lebka bývalej priateľky (nebojte, nezabil som jej : D )
  • Preklad latinského textu z kostola - Satan, ustúp z tohto tela. Nech sväté svetlo osvieti túto zatratenou dušu. Vymýtám ťa v mene otca, syna i ducha svätého. Koniec.
  • Sochu z kostola po ľavej strane naleznate na cintoríne na Flory:]

TOD už je to naozaj všetko. Určite si hru stiahnite a dúfam, že sa bude páčiť :) .

Delphi
Ja a Tomáš Vorel Jn.

Delphi
Chalk
Delphi
SOP, soul_draco a KissCool


Delphi
Kalim

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 2684x (39.47 MB)

 

Všetky články v sekcii
Delphi
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Podmienky, cykly, premenné, obrázky a ďalšie komponenty
Článok pre vás napísal David Hartinger
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
David je zakladatelem ITnetwork a programování se profesionálně věnuje 15 let. Má rád Nirvanu, nemovitosti a svobodu podnikání.
Unicorn university David sa informačné technológie naučil na Unicorn University - prestížnej súkromnej vysokej škole IT a ekonómie.
Aktivity