Construct tutorial platformovka (skákačka, skákačka ...)
Naučíme sa:
- Vytvoriť podložím, krabice a iné pevné objekty
- postavu kontrolovaný hráčom
- animácie
- prácu s vrstvami
Takže v tomto tutoriále si ukážeme Ako na jednoduchom skákačku skákačku (plaformovku, skákačka .....)
1.Základný nastavením
Najprv dáme v lávou Hornom rohu File-> New-> New Direct-X game
Spolu s prázdnou plochou sa nám objavil aj Layout Properties na (lavej strane) tú nastavujete rôzne Nastavením vrstvy (ale o tom bôľ predchádzajúce tutorial).
Tú stačí nastaviť výšku (Height) a šírku (width) vrstvy. Výšku necháme defaulne na 480 a šírku dáme napr. Na 1200. (Šírka nám vlastne udáva dĺžka levelu)Tvorba prostredia (zem, krabice ...)
Klikneme do prázdneho priestory uprostred obrazovky pravým tlačidlom a
dáme Insert an Object.
V novo otvorenom okne vyberieme sprite a znovu klikneme do prázdneho
prostredia. Tú si buď nakreslíme obrázok Alebo už otvoríme pred kreslený
obrázok. Ked máme obrázok hotový tak okno zavrieme krížikom az objectov
budeme prenáša tento objekt na prázdnu plochu.
Objekty rozmiestňujeme po celý vrstve.
Už by sa mohlo zdať že naša práca s plošinkami je hotová, ale zdaním klame, treba este nastaviť solid objektom. Takže klikneme na jednu z plošiniek (je úplne jedno na Ktory) a Ako vidíte na obrázku zaškrtneme solid (pevný). Výhoda je že sme to nastavili vsetkym tymto objektom.Tvorba hráč
Zopakujeme presne to isté čo pred tím akurát vložíme do vrstvy iba jeden objekt. A na zaciatok vrstvy. Klikneme na objekt a Ako vidíte na obrázku klikneme na Behaviors Add.
V okne vyberieme typ pohybu Platform (tú sa mozem v Behaviors pohrať este s nastavením pohybu). Teraz spustite projekt a vyskýšajte. Ale všimnite si že obrazovka sa neposúva a je daná pevne. A to ideme teraz vyriešiť! Kliknite na objekt hráčov a znova postupujte podľa obrázka.Rozanimovanie hráč
Tak a teraz si ukážeme Ako na animácie. Znovu klikneme na objekt hráčov a v pravo sa nám Objava panel Animator. Ako vidíte na obrázku Nastavenie Smerové tam kliknete pravým na modrej šípky s nápisom defaul a dajte New angle a vyberte potrebnom smere. A Ako vidíte na obrázku bod 2 tu pridávajte jednotlivé obrázky do animácie Kliknite na jednotku. Načítajte obrázky Alebo nakreslíte nový. Vo voľnom plač v bode 2 Kliknite pravým a dajte Add frame tak pridajú ďalšie obrázok do animácie. Urob animacia podľa vašich predstáv a pokračujeme na posledny bod tohto tutorálu.
Naprogramovaním koncu
Znovu vytvoríme sprite a dáme ho na koniec vrstvy. Prepneme sa do Event sheet editora
a pravým klikneme na prázdnu plochu-> Insert Event-> tú vyberieme postavu hráča-> vyberieme pod Colisions Ia Overlapping another object-> klikneme na pick object a vyberieme obrázok konca . Po tomto sa nám okno zatvorí a plocha už nebude prázdna! Bude tam nami zlovelý event. Vedľa eventu klikneme + New Action-> System-> az prvej skupiny next layout-> finish.Pridaním ďalšej vrstvy
Vpravo dole máme Project, Animator Layer. My klikneme na Project. Ďalej v okne klikneme na Layouts a dáme Add layout.
end
Takže dúfam že vám tento tutorál aspoň trochu pomohol a pls neries tú grafiku na obrázku (je to iba provizórne!)