Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

Health bar

V dnešnom TUTORIAL sa pustíme do heal baru čiže políčkom, ktore nám zobrazuje životy.

Predpokladáme že s Variable už po Prečítané môjho tutoriale Niečo viete a tiez Niečo o tvorbe HUDu.

Prípravy: pridáme do hry NOVÚ globálnej premennú pre tych co minule pozorne nečítali na lavej strane v strome zložiek). Pomenujeme ju HP a Intial value dáme na 100. Potom na snímke (do stredu obrazovky) vložíme akýkoľvek 4 uholník či už váš obrázok Alebo gradient to je jedno. Výšku tohto sprite Alebo gradientu si nastavíme podľa seba. A dlžka bude 100 ale to si už nastavíme v Event sheet editor.

V event sheet: Dáme Sytem-> Always a Ako akciami dáme naš obrazok Alebo gradient-> set width-> a tú napíšeme global ( 'hp') (aloby mozem najst bani v sytem-> get global varialbe a Definovať na nasua premenu) . A je to hotovo.

Ked chcete aby sa odpočítal 1 HP od našich 100hp napr pri kolízii s nepriateľom. Dáme event kolíziám a akciami System-> Add to value a napíšeme -1. Ked je život na 0 dáme akcii Compare global variable (necháme všetko Ako tam je) a Ako akciami dame napr. Aby nás prenieslo do snimky, vrstvy kde bude napisane že sme prehrali.


 

Všetky články v sekcii
Construct - slovenské / slovenský návody a komunita
Článok pre vás napísal Raiper34
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Posledná vydaná hra: http://www.islandsoft.cz/index.php?art=hra-akcna-space-resistance Autor sa venuje už viac rokov vývoji software hlavne cez WYSIWYG editory, je adminom a zakladateľom 1 cz-svk construct komunity, redaktor CS hry, Moba gam
Aktivity