6. diel - Rozbehli ste sociálne siete? Nezabudnite na to najdôležitejšie
V minulej lekcii, Čo by ste mali poznať o svojich zákazníkoch a ako sa to dozviete? , sme si priblížili prečo potrebujeme užívateľský výskum, aké sú spôsoby a výhody takéhoto výskumu.
Obsah je kráľ. Sociálne siete sú teraz, viac ako kedykoľvek predtým, o vašom obsahu. Kľúčové je zaujať a to čo najskôr - a teraz nehovoríme o sekundách, na sieťach sa hrá o milisekundy, kým užívateľ bez povšimnutia prejde váš príspevok.
Ale ako? Naše zmysly sú neustále zahltené novými a novými príspevkami a bannerová slepota je náš denný chlieb. Len na Instagrame sú stovky tisíc nových príspevkov denne a dnešný človek pomaly nevie, kam uniknúť zo všetkého toho obsahu. Aké je teda riešenie pre vaše siete?
Vaše príspevky musia sršať originalitou. Ľudia chcú vidieť niečo nové, doba je rýchla, tak prečo sledovať kópie toho, čo už poznáme.
Nežeňte sa za sledujúcimi
Ak si z článku odnesie aspoň jednu informáciu, mala by to byť tá najdôležitejšia. A to je práve táto. Sociálne siete nie sú len o počte sledujúcich. Aj keď si väčšina ľudí myslí, že počet sledujúcich = dobre vybudované siete, ide o mýtus. To, čo rozhoduje, je „ kvalita sledujúcich “.Uvediem príklad. Máte 10 000 sledujúcich, ale koľko z nich je aktívnych, koľko z nich by u vás nakúpilo, koľko reaguje na vaše príspevky? Facebook hovorí, že vaše príspevky ukáže približne 10 – 20 % vašich sledujúcich. Za vyššie čísla už je nutné platiť, ale o tom až nabudúce. Podľa výpočtu by teda 1000 až 2000 ľudí malo vidieť vaše príspevky. Áno, nejaké príspevky si vedú lepšie, nejaké horšie, ale v priemere to tak je.
Chcite skalných fanúšikov
Na pár Instagramových účtoch sa mi podarilo dostať až na priemer 30–35 % sledujúcich, ktorí videli napr. stories. Pri týchto cca 30% viem, že by u mňa nakúpili, že odpovedajú na moje príspevky a sú skalní fanúšikovia brandu.
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Aj vy môžete využívať sociálne siete. Viete ako? Odhaľte princípy marketingu na sieťach, ktoré využívajú profíci.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.