IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

HR marketing - ako nabrať a udržať zamestnancov

V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Marketing na webe, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z kurzu.

Už vieme, čo znamená, a hlavne čo obnáša HR marketing. Ale poďme hlbšie. Povieme si, ako v praxi zapôsobiť na svojich potencionálnych zamestnancov. A tiež ako si tie, ktoré získame, udržať a rozvíjať s nimi vzťah.

Ako vyzerá úspešná náborová kampaň

Nábor zamestnancov už dávno nie je len o podaní inzerátu. Malo by ísť o skutočnú kampaň so všetkými náležitosťami. Pozrieme sa teraz detailnejšie na naše možnosti.

Náborový web alebo čo musí spĺňať kariérne stránky

Vrhneme sa do tvorby kvalitného náborového webu. Ideálne samostatného, obsiahleho webu. Na ňom záujemca nájde dostatok informácií nielen k samotnej pozícii, ale dozvie sa tiež veľa o firme, jej histórii a kultúre, prípadne o svojich budúcich kolegoch. Cieľom takého webu bude vzbudiť u návštevníka záujem, zvedavosť, dôveru, ale aj pobavenie. Web má vytvoriť dojem atraktívnej modernej spoločnosti, o ktorú má zmysel sa ďalej zaujímať, pekne o nej hovoriť a ideálne sa u nej uchádzať o miesto. Najlepšie by mal web nadviazať s návštevníkom vzťah a získať naň kontakt.

Úspešný pracovný tím. - Webový marketing

Výborným ťahom je mať tu blog, kde sa budú neustále objavovať novinky a web tak bude „žiť“. Preč je doba, kedy stačilo mať na webe záložku "aktuálne ponúkané pozície" a tam pár odrážok v štýle HPP, 5 týždňov dovolenky, nástup ihneď. Web by mal bez debát ladiť s celkovým firemným vizuálom. Nezabúdajme na správnu optimalizáciu stránok (SEO), aby nás kandidáti vôbec našli.

Asi nemusíme spomínať, aké je nesmierne dôležité zverejniť aktuálne ponúkané pozície na najrôznejších pracovných serveroch. Z tých najznámejších môžeme spomenúť napríklad jobs.cz či práce.cz. Avšak možno to pojať aj sofistikovanejšie a vytvoriť si firemný profil na špecializovaných stránkach. Nie je od veci mrknúť napríklad na Welcome to the Jungle alebo Cocuma.

Sociálne siete v HR marketingu? Buďme autentickí!

Že musíme byť na sociálnych sieťach aktívni a originálni, to vie dnes skoro každý. A my, ako úspešná firma, by sme tu teda nemali chýbať. Ľudia chcú vidieť, ako vyzerá zákulisia firmy. Akí sú ľudia vo vnútri firmy, ako vyzerá ich pracovná pozícia, ako trávia svoj voľný čas. Zlaté pravidlo sociálnych sietí znie – radšej robme jednu sieť dobre ako päť zle. V praxi to znamená, že ak nemáme dostatok ľudí, respektíve peňazí, venovať sa viacerým sieťam, zvoľme iba jednu. Ideálne takú, kde máme väčšinu svojej cieľovej skupiny. Opäť tu využime (v kladnom slov zmysle) svojich zamestnancov. Iste nebudú váhať s napísaním pozitívneho hodnotenia na svojho zamestnávateľa. Radi sa tiež väčšinou zapoja do komunikácie na firemných sociálnych sieťach.

Aktivita na sociálnych sieťach ako súčasť HR marketingu. - Webový marketing

Tvorme videoobsah

Veľmi pôsobivé je natáčať videá. Tá musí byť autentická. Použime reálnych zamestnancov, ktorí nám odrozprávajú svoj príbeh a prevedú nás firmou. Môžeme použiť nasledujúci scenár. Náš zamestnanec, hovorme mu napríklad Franta, sa ráno zobudí s úsmevom. Dôjde do firmy, pred ktorou pohodlne zaparkuje. Potom nás prevedie firmou, ukáže, čo robí on aj kolegovia... Dobre, nebudeme sem dávať celý podrobný návod. Ale asi je jasné, čo tým chce „básnik“ povedať. Dôležitá je práve autenticita. Video musí byť reálne a uveriteľné. Ukazovať firmu takú, aká je. Najlepšie je vybrať si skutočného pracovníka, ktorý je komunikatívny a obľúbený v kolektíve ako najímať na tieto účely herca. Vo videu predstavme aj vedenie firmy. Ukážme, kto nám, ako potencionálnemu zamestnancovi bude "veliť". Že manažér či riaditeľ je aj len človek.

Ako sme spomenuli vyššie, treba byť na sociálnych sieťach aktívny. Uchádzačov odradia, ak vidia, že posledný príspevok je rok starý. Firma musí "žiť" aj online. Striedajme videá, fotky, príbehy, referencie… Prezentujeme na sociálnych sieťach voľné pozície. Siete sú obrovským zdrojom budúcich pracovníkov. A aj keď sa to môže zdať samozrejmé, prepojme svoje sociálne siete s kariérnym webom a naopak.

Ďalšie marketingové aktivity

Iba online snažením by však HR marketing končiť nemal. Potencionálni zamestnanci by mali mať možnosť prísť s firmou aj do osobného styku. Ponúkajú sa preto dni otvorených dverí, exkurzie alebo pracovné veľtrhy. Veľmi výhodné je pôsobenie na vysokých či stredných školách. Študentom je možné ponúknuť najrôznejšie stáže či brigády. Je veľmi pravdepodobné, že po skončení štúdia zostanú rovno v našej firme. Z offline aktivít potom možno využiť napríklad firemný časopis.

Firemné benefity. - Webový marketing

Ako si svojich zamestnancov udržať

Potom, čo vyberieme najlepších adeptov na prácu, naše úsilie nesmie poľaviť. Začína sa starostlivosť o zamestnancov. Tu už väčšinou z online oblasti prechádzame k reálnym krokom. Jedným z motivačných prvkov môžu byť firemné benefity.

Firemné benefity

Rad firemných benefitov dnes už ale neberieme ako benefity. To sa týka najmä stravných lístkov, 5 týždňov dovolenky, dôchodkového poistenia, pracovnej zmluvy na dobu neurčitú. Mnoho uchádzačov berie vyššie spomínaný zoznam tak nejako automaticky. A pokiaľ ponúkneme zákonom stanovené 4 týždne dovolenky, berú to skôr ako určitý handicap.

Niekedy zamestnávateľ ponúka ako firemný benefit notebook, mobil alebo napríklad školenia na to či onú tému. Lenže, spravidla sa jedná o "pracovné" nástroje potrebné na vykonávanie danej pozície. Neopíjajme teda potencionálnych uchádzačov rožkom.

Naozaj motivačné benefity

Čo teda môžeme svojim zamestnancom ponúknuť, aby to dostatočne ocenili ? Iste každému z nás sa hodí nejaké to voľno navyše. Vysoko cenené sú teda tzv. sickdays. Sú to dni, ktoré môžeme využiť na liečbu drobných zdravotných neduhov, kvôli ktorým si nemusíme brať dovolenku alebo nutne ísť hneď na neschopnosť. Dni dovolenky navyše sa počítajú tiež. Mnoho firiem dnes ponúka štandardne 5 týždňov dovolenky s tým, že po určitej odpracovanej dobe môže pracovník dostať ešte šiesty týždeň. A to už sa oplatí. Existujú aj spoločnosti, ktoré ponúkajú štvordňový pracovný týždeň. No nie je skvelé mať voľné piatky?

Teambuilding ako súčasť HR marketingu. - Webový marketing

Ďalším veľmi žiadaným benefitom je spolupráca remote, teda na diaľku. Zamestnanci určite ocenia aj originálne teambuldingy a flexipassy na športové či relaxačné činnosti. Ďalšou kapitolou je občerstvenie na pracovisku. Káva a čaj je opäť akýsi už očakávaný „štandard“. Ale čo napríklad rozmanité nealko nápoje či drobné snacky, keď nás prepadne hlad? Ako firemný benefit môže byť aj ovocie na každý deň. Zamestnávateľ tak múdro dostane do svojich spolupracovníkov vitamíny. 😊

Prajeme mnoho úspechov v oblasti HR marketingu!


 

Predchádzajúci článok
Kvíz - Marketing na webe
Všetky články v sekcii
Webový marketing
Článok pre vás napísala Edita Karlovská
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autorka se věnuje grafice, webdesignu, marketingu a osobnímu rozvoji.
Aktivity