IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

1. diel - Prečo je web ako kožené topánky, a kedy je potreba nový pár?

Sedemmíľové topánky - rozprávkové črievice, ktoré umožnia majiteľovi cestovať na veľké vzdialenosti - "čo krok to sedem míľ". Čo keby topánky boli váš web a sedem míľ, bolo sedem objednávok za hodinu ...?

Vitajte do série o tvorbe webu. V priebehu niekoľkých lekcií sa spoločne zameriame na proces tvorby webu, tak aby všetko šlapalo ako má. Zavádzame o profesie webového priemysle a nakoniec sa pozrieme do duše vášho zákazníka. To aby sme zistili, čo pred nami ukrýva. A prečo nenakúpil viac. Reč bude okrem iného o brandingu, to aby sme nahliadli do duše vášho brandu a zaistil mu silnú pozíciu na trhu. Niet na čo čakať, poďme na to.

Marketing sa zmenil

Predaj sa presunul do online prostredia, tržnica a obchody uťal leta neprerušeného predaja. Ako sa z "covidové doby" nezblázniť a zachrániť business? Príde v septembri ďalšia vlna? Kto vie ...

Jedno je isté, schopnosť adaptácie vždy bola a bude kľúčová pre všetkých podnikateľov. Dokážete sa adaptovať na nadchádzajúce mesiace? Nebudete potrebovať web, ktorý zastúpi vašu predajňu alebo zvýši predaja?

Prečo web potrebujete aj vy ...

Počet webov a obzvlášť e-shopov na svetovom i českom trhu raketovo rastie. Medziročný prírastok za minulý rok predstavoval v SR okolo 2000-3000 tisíc webov. A nie je sa čomu diviť. Nejasná situácia v "covidovém obdobie" zamávala s businessom nejedného podnikateľa.

Trh sa presunul do online, a viac ako kedykoľvek predtým je kľúčová schopnosť adaptácie. Adaptácia na webové prostredie a jeho neúprosná pravidlá.

tvorba webu - Webový marketing

Aká je životnosť webu?

Rovnako ako kožené topánky aj web môže vydržať roky. Črievice, ktoré budú dediť generácie a generácie po vás, ale nie sú tie najlacnejšie na trhu. A rovnako tak web. Ak chcete kvalitný a nadčasový web, musíte si priplatiť.

A za babku to zrovna nebude. Nový web síce nezdedí ani vaše deti. Bežná životnosť webu je maximálne 3-7 rokov, avšak aj tak ide o dobrú investíciu, ktorá vás posunie o míle ďaleko. Dobre urobený web dokáže zvýšiť váš zárobok v rádov desaťnásobku.

Koľko web stojí

Nechcem vás odrádzať už na začiatku, ale web stojí peniaze, úsilie ako klienta, tak návrhára webu a práce na ňom môže trvať aj niekoľko mesiacov. Pre tých, kto to s webom myslí vážne, sú marketingové agentúry a šikovní jednotlivci - grafici, copywriteri, webdesigner atď. O nich však až nabudúce. Obyčajný web, možno ako-tak funguje, dobrý web predáva (výrobky, informácie ...), a to ako čert.

--Vysoká cena samozrejme nie je záruka kvality, ale dokáže napovedať o kvalite, ktorú môžete očakávať.

Ciele webu

Cieľom webu je vytvoriť klientovi prínos - ten môže byť v mnohých podobe. Web môže predávať tovar, môže odovzdávať informácie, takže obsah je produktom webu, web môže získavať e-maily a telefónne čísla pre neskoršie použitie. Web môže ponúknuť mnohé využitie, a teda je potrebné určiť ciele webe ešte pred jeho vytvorením. Chcete predávať produkty? Chcete, aby ľudia čítali vaše články? ...

Prvý krok k novému webu

Ak web ešte nemáte a uvažujete o ňom, je nutné ujasniť si, aký druh webové stránky potrebujete. Rovnako ako sú mokasíny, poltopánky, členkové topánky atď. Sú aj druhy webových stránok.

kožené topánky - Webový marketing

Druhy webových stránok

Takmer všetky weby, na ktoré na českom internete narazíte, sa delí na 3 druhy - webová aplikácia, webová prezentácia a e-shopy.

Webová aplikácia je prostriedok, ktorý užívateľovi uľahčí život, pomôže s jeho problémom a na jej vytvorenie je potreba prevažne programátor. Doménou aplikácie je na rozdiel od všetkých ostatných druhov interakcie. Dobrým príkladom sú sociálne siete.

Webová prezentácia stojí na opačnom spektre webov. Viac ako na interaktívnosť je založená na informáciách, ktoré užívateľ na webe nájde. Web a jeho obsah sú produktom samotným. Príkladom môžu byť informačné kanály ako správy, blogy a pod.

E-shopy - obdoba kamenných obchodov 21. storočia. Všetci už sme na e-shope nakupovali, teda nie je potreba zabiehať do detailov. Čo sa týka charakteristík, e-shop je približne v strede spektra. Berie si časť z webovej aplikácie, ktorú dopĺňa časť z webovej prezentácie. O predaji predsa len rozhoduje práve obsah (text, ktorý presvedčí o kúpe), teda sú e-shopy naklonené skôr na stranu webových prezentácií.

Nutné spomenúť, že často narazíte na tzv. ""Hybridy"":hwww­.itnetwork.cz. Weby, ktoré kombinujú charakteristiky webové aplikácie a webové prezentácie a pod. Avšak my, sa v našu sériu zameriame prevažne na webové prezentácie a e-shopy.

Nabudúce, až budete na svojom obľúbenom webe, popremýšľajte, o aký druh ide.

Ako sa starať o web?

Teraz ľahko predbehne. Povedzme, že web už je hotový, ale čo teraz? Rovnako ako musíte kožené topánky, čistiť a leštiť a lakovať, tak musíte dbať aj o blaho vášho webu. Web musíte plniť obsahom, meniť jeho časti podľa aktuálnosti a sem tam ho vziať do spoločnosti a ukázať ho ľuďom na dobrom svetle. Teraz hovorím o sociálnych sieťach.

Instagram - Webový marketing

Kedy redesignovať web

Každé topánky raz doslúži alebo vyjdú z módy, ani web nie je večný a po čase jednoducho musíte siahnuť po novom.

Príde vám, že web už neplní svoju funkciu? Chýba mu funkcie, ktoré potrebujete, alebo dokonca odrádza potenciálnych návštevníkov od kúpe. V takej chvíli je dobré začať premýšľať o redizajne - prerobenia webu.

Nech už je dôvod redizajne akýkoľvek, dokonca môže byť aj čisto estetický, je nutné postupovať opatrne. Inak môžete prísť o všetko, čo ste vybudovali v minulých rokoch. Kľúčové je ujasniť si, čo na starom webe fungovalo, a čo by naopak bolo dobré zlepšiť.

Google Analytics

K takémuto rozhodovaní vám pomôžu dáta z Google Analytics. Ak na vašom webe nie sú, pridajte ich tam ešte dnes as redizajnom počkajte, kým neuvidíte prvý dáta. S rozhodovaním čo na web dať či nedať vám pomôže pomôcť aj váš klient.

Rekapitulácia

Na koniec si urobíme krátke zhrnutie. Teraz už poznáme životný kolobeh webu. Už vieme, že web nie je zadarmo, tušíme jeho životnosť a dokážeme si predstaviť jeho potenciál. Poznáme druhy a účely webov a dokážeme usúdiť, kedy je potrebné redesign. A čo vy, už ste niekedy zažili, ako sa robí web?

V nasledujúcom kvíze, Kvíz - Starostlivosť o web a profesie vytvárajúce weby, si vyskúšame nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.


 

Všetky články v sekcii
Webový marketing
Preskočiť článok
(neodporúčame)
Kvíz - Starostlivosť o web a profesie vytvárajúce weby
Článok pre vás napísal Jan Kaláb
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
1 hlasov
Jan Kaláb
Aktivity