Generátor stromov
PHP aplikácie slúžiace k vygenerovaniu náhodných stromov podľa zadaných parametrov. Strom sa vygeneruje ako popis jednotlivých bodov a polygónov vo formáte:
- Body [x, y, z]. Osi xay sú na pôdoryse a ich rozsah je od 0 do 100. Os z je výška a jej rozsah je od 0 do 250.
- Polygóny medzi bodmi. Body sa číslujú od 1. polygóny sú rozdelené bodkočiarkou a čísla bodov čiarkou. Napr. polygón 1,2,3 vytvorí trojuholník medzi prvými tromi bodmi.
- Farby polygónov v hexadecimálnom formáte bez # oddelené čiarkou. Napr. cc7700
- Rotácia od 0 do 360.
Všetky časti sú oddelené dvojbodkou.
Príklad celého popisu: [50,26,50] [79,55,50] [25,87,50] [40,105,2]: 1,2,3; 4,3,2: 00CC00, cc0000: 11
Tento konkrétny opis sa dá samozrejme zmeniť. Tu som použil ten, čo používam vo svojej hre towns.cz a mám s ním dobré skúsenosti. K vytvoreniu finálneho obrázku z opisu bodov a polygónov používam svoje API. Ďalším článkom doplním generátor priamo o zobrazovač pomocou HTML canvas a JavaScriptu.
Generátor funguje priamo na tree.towns.cz.
Pre rýchle načítanie mnou prednastavených hodnôt stromu alebo skaly sú dole tlačidla. Každý parameter sa nastavuje v rozsahu od do. Všetko som opísal priamo v kódov. Samotný generátor postupne vytvorí:
Kmeň
- Sa skladá z vrstiev zmenšujúcich sa mnohoúhleníků.
- Kmeň má rovnakú farbu. (Pri vytváraní obrázka sa mení iba tieň)
- Každý bod sa môže náhodne posunúť na základe parametra 'Nepravidelnosti'.
Vetvy
- Farba sa môže meniť na základe parametra 'Farebné nepravidelnosti'
- Každý bod sa môže náhodne posunúť na základe parametrov.
Generátor dokáže vytvoriť aj iné objekty - napr. Skaly. Skala je len široký kmeň šedej farby s veľkými nepravidelnosťami.
Budem rád za ďalší zaujímavé spôsoby využitia. Ak sa ti podarí vytvoriť niečo ďalšie, pošli do diskusie screen is parametre .
Galéria
Stiahnuť
Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami
Stiahnuté 60x (5.96 kB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov v jazyku PHP