Vianoce v ITnetwork sú tu! Dobí si teraz kredity a získaj až 80 % extra kreditov na e-learningové kurzy ZADARMO. Zisti viac.
Hľadáme nové posily do ITnetwork tímu. Pozri sa na voľné pozície a pridaj sa k najagilnejšej firme na trhu - Viac informácií.

3. diel - WooCommerce - Pridanie produktov

V predchádzajúcej lekcii, WooCommerce - Prispôsobenie vzhľadu , sme si uviedli WooCommerce a jeho prispôsobenie vzhľadu.

Ak chcete vziať podnikanie do vlastných rúk a máte za sebou prvé nastavenie detailov obchodu ako sú typy produktov, podrobnosti o firme a zvolená šablóna? Je to prvotné nastavenie, ale bohužiaľ nie dostačujúce. V tejto lekcii sa zameriame na samotné možnosti pridávania produktov a ich vlastnosti.

Na úspešný štart podnikania potrebujeme mať kvalitne pripravený web. Predmetom obchodu sú predovšetkým produkty, ktoré musia byť prehľadne usporiadané na našom webe, aby si ich zákazník mohol pohodlne prezerať. K produktom sa viažu ďalšie nastavenia, ktoré je potrebné prejsť, aby bol obchod úspešný.

Pridávanie produktov

Po inštalácii WooCommerce nájdeme v postrannej ponuke riadiaceho panelu dve nové karty - WooCommerce a Produkty:
Woocommerce

Ak chceme začať ďalšie nastavenia svojho online obchodu, prejdeme v sprievodcovi nastavenia na Pridať do produktov. Sprievodca sa nám ihneď zobrazí po kliknutí na WooCommerce v ponuke riadiaceho panelu:

Woocommerce

Potom sa nám zobrazí ponuka s možnosťami, s ktorými produktmi je možné pridať:

Woocommerce

Pridanie produktov so šablónou

Pokiaľ sme sa rozhodli použiť šablónu, klikneme na možnosť Začať so šablónou a následne vyberieme typ produktu, ktorý sa chystáme pridať. Predpokladáme, že budeme predávať hmatateľné položky a klikneme teda na prvú možnosť Fyzický produkt a ďalej na tlačidlo Go:
Woocommerce

Teraz sa nám zobrazí vyplnená šablóna s demoverziou nejakého produktu.

Pridanie produktov ručne zahŕňa rovnaké nastavenie a rovnaký postup. Jediný rozdiel je v tom, že nie je vopred vyplnená z šablóny. Môžete tiež importovať produkty zo súboru CSV alebo inej služby.

Názov produktu

Ako prvé vytvoríme nový názov pre produkt. Zvolíme napríklad Slnečné okuliare:
Woocommerce

Keď máme nastavený názov produktu, je vhodné zmeniť aj trvalý odkaz, ktorý bude obsahovať kľúčové slovo vytváraného produktu.

Zmeníme teda "hoodie-with-logo-5" na "slnecné-okuliare":

Woocommerce

Pokiaľ chceme poznať náhľad nášho produktu, stačí iba na trvalý odkaz kliknúť av novom okne sa nám produkt zobrazí v nastavenej šablóne tak, ako ho uvidí zákazník.

Popis produktu

Veľmi dôležitou časťou produktu je jeho popis. V tejto sekcii je prednastavený text, ktorý zmeníme na reálny popis. Text je možné formátovať ako napríklad vo Worde. Je možné meniť nadpisy, hrúbku písma, rez písma, pridávať odrážky, meniť zarovnanie odseku atď.
Woocommerce

Dáta o produkte

Ďalšie dôležité informácie nastavíme v sekcii Dáta produktu. Zvolíme tu typ produktu, či je virtuálny alebo na stiahnutie alebo žiadny z výberu. Pre produkt slnečné okuliare vyberieme typ Jednoduchý produkt a zvolíme bežnú cenu 5,99 €:
Woocommerce

Sekcia dátumu produktu obsahuje ďalšie podrobné nastavenia, do ktorých sa dostaneme kliknutím na príslušné možnosti:

Woocommerce
Sklad
Nasledujúce nastavenie odkazuje na správu skladu, kde nastavíme katalógové číslo, stav skladu a či chceme produkt predávať jednotlivo (jedna položka na objednávku). Ak chceme spravovať sklad, zaškrtneme políčko a nastavíme množstvo produktov skladom a isté povolenia:
Woocommerce
Doprava
Ďalšie nastavenia sa skrýva pod logom dodávky. Nastavíme tu hmotnosť, rozmery a triedu dopravy:
Woocommerce
Previazané produkty
Následne sa presunieme na ďalšie nastavenie dát produktu - navyšovací a doplnkový predaj.

Navyšovací predaj označuje snahu predať drahšie riešenie produktu, napr. vyšší model výrobku či kvalitnejšiu verziu služby.

Doplnkovým predajom sa označujú aktivity, ktorých účelom je navýšiť celkovú objednávku zákazníka odporúčaním súvisiaceho tovaru. Napríklad k živým kvetom ponúkne aj hnojivo.

Woocommerce
Vlastnosti
Kliknutím na tlačidlo Pridať pridáme vlastnosti, ktoré obsahujú meno a hodnoty a je možné ich na stránke produktu zviditeľniť. Pridávať môžeme napríklad farby alebo materiál:
Woocommerce
Pokročilý
Pokročilé nastavenie obsahuje Poznámku k nákupu, ktorá sa zákazníkovi zašle po zakúpení, ďalej poradie v menu a povolenie recenzií:
Woocommerce

Krátky popis produktu

Krátky popis produktu sa zobrazí v rýchlom prehľade o produkte pod jeho názvom. Text je možné editovať rovnako ako pri popise produktu:
Woocommerce

Galéria produktu

Pokiaľ produkt obsahuje viac dôležitých vlastností, ktoré je možné zachytiť na fotografii, je vhodné pre produkt vytvoriť galériu obrázkov. Pre vytvorenie galérie klikneme v sekcii Galéria produktu na množnosť Pridať obrázky do galérie produktu a následne vyberieme z knižnice médií:
Woocommerce
Woocommerce

Pokiaľ obrázky nemáme v knižnici uložené, je možné ho nahrať priamo z počítača. Vedľa možnosti Knižnica médií klikneme na možnosť Nahrávanie súborov, ďalej Vybrať súbory a obrázky nahráme.

Obrázok produktu

Predvolený obrázok produktu z šablóny odstránime a nahráme nový rovnakým spôsobom ako pri pridávaní produktov do galérie:
Woocommerce

Štítky produktu

Tu jednoducho pridáme štítky produktu. Stačí napísať názov a kliknúť na Pridať. Názvy oddeľujeme čiarkami.
Woocommerce

Kategórie produktu

Predvytvorené kategórie pravdepodobne nebudú sedieť s tými, ktorých sa chystáme vytvoriť. Pokiaľ kategórie nemáme vytvorené, stačí ich novo vytvoriť kliknutím na Pridať novú kategóriu:
Woocommerce

Publikácia produktu

Po celkovej úprave či tvorbe produktu nesmieme zabudnú publikovať zmeny. Je možné tiež uložiť iba koncept a pred publikáciou zobraziť náhľad:
Woocommerce

Ak nechceme, aby bol produkt zatiaľ verejný, kliknutím na Upraviť zmeníme jeho viditeľnosť z Verejnej na Chránené heslom alebo Súkromná. Po voľbe chránené heslom je potrebné nastaviť aj bezpečné heslo:

Woocommerce

Máme možnosť nastavenia publikácie na iný deň aj čas. Kliknutím na upraviť pri možnosti Publikovať nastavíme požadovaný dátum a čas budúcej publikácie:

Woocommerce

Prehľad produktov

Pre úplný prehľad všetkých produktov sa navigujeme na Produkty na riadiacom paneli a zobrazia sa nám všetky produkty, ktoré sme zatiaľ vytvorili. Možno tu vykonávať aj hromadné akcie (úprava, odstránenie) a filtrovať podľa vlastností:
Woocommerce

Pokiaľ budeme vytvárať produkt nový, klikneme na Vytvoriť produkt. Je možné produkty tiež importovať či exportovať.

Záver

Pridávanie a úprava produktu je pomerne jednoduchá záležitosť. Nemôžeme pritom ale podceniť žiadne nastavenia, pretože bez správne nastavených produktov by sa zákazník nevracal a obchod by nemohol fungovať.

V budúcej lekcii, WooCommerce - Začatie predaja , sa zameriame na základné nastavenie obchodu a prípravu na začatie predaja.


 

Predchádzajúci článok
WooCommerce - Prispôsobenie vzhľadu
Všetky články v sekcii
Woocommerce
Preskočiť článok
(neodporúčame)
WooCommerce - Začatie predaja
Článok pre vás napísala Jarmila Šuľanová
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
1 hlasov
JK
Aktivity