2. diel - Tvorba firemnej identity - Logo
V minulej lekcii, Tvorba firemnej identity - Úvod , sme sa zoznámili s pojmom firemná identita. Vysvetlili sme si, prečo je pre nás dôležitá, a tiež sme si ukázali rozdiel medzi firemnou identitou a značkou. Následne sme sa vo zvyšnej časti lekcie podrobnejšie zaoberali najdôležitejšími prvkami firemnej identity.
V dnešnej lekcii si predstavíme našu fiktívne firmu, pre ktorú budeme po zvyšok tohto online kurzu identitu vytvárať. Ďalej sa zoznámime s písmom a paletou farieb, ktorú budeme využívať a v zostávajúcej časti lekcie z nášho návrhu vytvoríme vektorové logo.
Predstavenie firmy
Naša fiktívne firma, pre ktorú budeme po zvyšok tohto online kurzu vytvárať firemnú identitu, nesie názov PCB Runner. Firma sa zaoberá návrhom a následnou realizáciou plošných spojov.
O vhodnosti názvu firmy, farbách, písme, logu a podobne by sme určite mohli viesť rozsiahlu diskusiu. Berte teda, prosím, na vedomie, že sa jedná iba o online kurz zaoberajúce sa tvorbou firemnej identity, nie vytváranie identity pre skutočnú firmu.
Paleta farieb
Pri výbere vhodných farieb pre našu firemnú identitu sa môžeme inšpirovať napríklad na webovej stránke Adobe Color. V sekcii Trendy nájdeme položku Grafický dizajn, pod ktorou sa skrývajú stovky paliet, ktoré sú vhodné pre logá, vizitky, plagáty a podobne. Táto zbierka paliet predstavuje farebné trendy z najlepších diel grafického dizajnu na Behance. Ďalšie palety vrátane ukážok tiež nájdeme v sekcii Preskúmať.
Pre našu fiktívne firmu PCB Runner som zostavil nasledujúce paletu farieb:
hlavné farby
- Hlavné čierna - HEX (# 1F1F24), RGB (31, 31, 36)
- Hlavné zelená - HEX (# 28F5BE), RGB (40, 245, 190)
Doplňujúce farby
- Čierna # 1 - HEX (# 27272D), RGB (39, 39, 45)
- Čierna # 2 - HEX (# 35353D), RGB (53, 53, 61)
- Zelená # 1 - HEX (# 1BE0AB), RGB (27, 224, 171)
- Zelená # 2 - HEX (# 43FECB), RGB (67, 254, 203)
Písmo
Pri výbere písma nám naopak pomôže webová stránka Adobe Fonts. Nájdeme tu desaťtisíce už
vytvorených sád písiem a nespočet skvelých písiem. Jednou z výhod tejto
služby je, že po výbere písma stačí len kliknúť na tlačidlo
Activate font
a do niekoľkých sekúnd môžeme s daným písmom
pracovať v aplikácii Adobe Photoshopu.
Naši firemnú identitu budeme tvoriť pomocou písma Proxima Nova. Pre tvorbu nadpisov budeme využívať Proxima Nova Bold, pre bežné texty potom Proxima Nova Semi Bold a Regular.
Logo
Logo je unikátny grafický symbol, ktorý prezentuje našu firmu. Malo by byť jednoduché, ľahko zapamätateľné a vychádzať zo zamerania našej firmy.
Vzhľadom k názvu našej firmy (PCB Runner) bude v našom prípade tvoriť základ loga štvorec so štyridsiatimi ôsmimi malými obdĺžniky. Táto kombinácia má predstavovať procesor. Vnútri štvorca (procesora) sa bude nachádzať bežiaci stickman vytvorený z deviatich úsečiek a piatich kruhov, ktoré majú predstavovať plošné spojenie. Náčrt toho loga môžete vidieť na obrázku nižšie:
Tvorba loga
Vzhľadom k tomu, že tento online kurz nadväzuje na predchádzajúcu kurz Základy Adobe Photoshopu, budeme v rámci celého kurzu využívať vektorové nástroje, ktoré nám ponúka aplikácia Adobe Photoshop. Adobe Photoshop nám poskytuje vektorové nástroje a zároveň umožňuje uložiť vektorový obsah vo formátoch PSD či EPS. Nikdy nám však nevytvorí skutočný vektorový súbor. Adobe Photoshop oproti iným vektorovým programom, ako je napríklad Adobe Illustrator alebo CorelDraw, vytvára vektorové kontajnery s rastrovým obsahom. Tieto kontajnery sa výrazne líši od kontajnerov s vektorovým obsahom, ktoré vytvárajú vyššie spomínané aplikácie. Pre tvorbu loga a ďalších vektorových materiálov by teda bolo vhodnejšie využiť napríklad aplikácie Adobe Illustrator. Keďže sa v tomto kurze ide iba o názornú ukážku postupe, vystačíme si s nástrojmi, ktoré nám poskytuje Adobe Photoshop.
Ak sme s náčrtom nášho loga spokojní, môžeme začať s tvorbou vektorového loga. Spustíme si aplikáciu Adobe Photoshop a pomocou klávesovej skratky Ctrl + N vytvoríme nový dokument. Následne si na pozadí dokumentu otvoríme náš náčrt, ten nám následne pomôže pri umiestňovaní vodítok. Vrstvu s náčrtom uzamkne, aby sme si s ňou počas práce s vodítkami nehýbali.
Teraz môžeme začať s umiestňovaním vodítok. Nové vodítko pridáme vždy kliknutím na Zobrazenie> Nové vodítko. Alebo si môžeme pomocou klávesovej skratky Ctrl + R zobraziť pravítka a následne už len vždy ťahať z vodorovného pravítka pre pridanie vodorovného vodítka a zo zvislého pravítka pre pridanie zvislého vodítka. Začneme tým, že si pomocou jedného vodorovného a zvislého vodítka určíme stred dokumentu. Ďalej do dokumentu pridáme ďalšie štyri vodítka, ktorými si určíme veľkosť štvorca (procesora).
V ďalšom kroku budeme rovnakým spôsobom pokračovať s umiestňovaním vodítok pre jednotlivé obdĺžniky (konektory). Tu si však umiestnime iba jedno vodítko a následne vytvoríme obdĺžnik. Pomocou toho si zaistíme, že medzi jednotlivými vodidlami budeme mať rovnaké rozostupy.
Následne pridáme ďalšie štyri vodítka, ktorá nám budú určovať dĺžku jednotlivých konektorov.
V tejto chvíli máme všetko pre základ loga pripravené. Z panela
nástrojov si zvolíme Nástroj zaoblený obdĺžnik
a začneme vytvárať jednotlivé tvary.
V ďalšom kroku zlúčime vytvorené tvary do jedného, vrstvu premenujeme
na procesor
a kliknutím na Zobraziť> Vymazať
vodidlá odoberieme všetky už nepotrebná vodítka.
Teraz si rovnakým spôsobom nachystáme všetky vodítka pre nášho
stickman. Následne ho pomocou nástrojov tvarov vytvoríme. Vytvorené tvary
zlúčime do jedného, vrstvu premenujeme na stickman
a vodítka
odoberieme. Na obrázku nižšie môžete vidieť konečnú podobu loga pre
našu fiktívne firmu PCB Runner.
To je pre dnešné lekciu všetko. V budúcej lekcii, Tvorba firemnej identity - Grafický manuál I , sa budeme zaoberať návrhom firemných vizitiek a grafického manuálu. Ten nám následne bude slúžiť ako sprievodca štýlom našej firmy.
V budúcej lekcii, Tvorba firemnej identity - Grafický manuál I , sa budeme zaoberať návrhom firemných vizitiek a grafického manuálu. Ten nám následne bude slúžiť ako sprievodca štýlom našej firmy.