IT rekvalifikácia. Seniorní programátori zarábajú až 6 000 €/mesiac a rekvalifikácia je prvým krokom. Zisti, ako na to!

Konzolové dobrodružstvo II - Po zotmení

Programátorská súťaž GeekWork 2016

Pokračovanie oldschoolové zábavy, od ktorej radšej moc nečakajte. Ide o môj prvý webový počin, a preto nečakajte nič profesionálneho.

Príbeh:

Príbeh sa odohráva v dávnych dobách pred prvým dielom. Hlavná postava je Frederik Baldfried, predok pôvodného hrdinu. Očakávajte odhalenie skutočností, ktoré priviedli rod Badlfriedů k mágii a k onej tajomnej magické soške.

Zostava tímu:

Hotovo:

Herné mechanizmy:

  • Otvorený svet (Iba jedna veľká mapa) + Kompas
  • Viacúrovňový systém interaktívnych súbojov
  • Ukladanie a načítanie hry
  • Podpora rozhrania v češtine a angličtine
  • Nastavenie vlastných kláves pre ovládanie

Zvuky:

  • Hudba v pozadí
  • Zvuky nepriateľov a podujatí

Grafika:

  • V štýle Dračieho brlohu
  • Kombinácia pixelové a ASCII Art grafiky

Vo vývoji:

  • Vzhľad Webové stránky
  • Výber vzhľadu postavy
  • Systém predmetov, inventáru a koristi
  • Hlavné aj vedľajšie príbehové / úkolové línie

Mal som ešte v pláne:

(Bohužiaľ ale s vysokou pravdepodobnosťou nebude súčasťou súťažnej verzie)

  • systém spolubojovníkov
  • Výroba vlastných predmetov
  • vlastné stavby

Použité technológie:

  • HTML + CSS
  • JavaScript

Poznámka:

Musím sa priznať, že začínam byť pomaly v sklze, pretože som si naložil možno trochu veľké súste. Preto sa môže stať, že hra síce bude dokončená, ale na hranie bude poskytnuté len demo.

Bonus:

Túto webovú hru tvorím ako "prehrávač". Mám v pláne neskôr vypustiť aj MapEditor, ktorý umožní vytvoriť "vlastný" hru ... Ale zatiaľ nemám čas dotiahnuť ho do publikovateľnej verzie. Ale môžete sa tešiť ...;) K dispozícii bude aj zdrojový kód, takže si prípadne budete môcť urobiť vlastné (lepšou) editor ...

Posledná úprava:

Drahí priatelia, hru som bohužiaľ nestačil plne dokončiť, a preto je výsledok len v podobe veľmi krátkeho dema na ktorom je ukázané niekoľko hlavných mechanizmov hry. Verím, že je tam veľká kopa chýb, pretože poslednou dobou som bol vo veľkom časovom nedostatku. Ale aj tak verím, že sa to snáď bude niekomu aj páčiť. Berte teda prosím na vedomie, že príbeh nedáva žiadny hlbší zmysel a hneď ako to začne, tak to taky skončí ... Proste klasické demo ...;) : /

Ovládanie:

Do hry som to už vložiť nestihol, a preto to napíšem sem.

Pohyb postavy a rýchlych akcií je možné meniť v záložke nastavenia. Postava sa pohybuje do všetkých svetových strán.

Informácie o poliach sa zobrazí v pravom dolnom rohu ako zoznam. Pole vyberiete pomocou kliknutia do mapy. Po ukázanie myšou na položku v zozname sa môžu objaviť možné akcie. Ak je u postavy znak váh, ide o predavača, ak je pri objekte znak kocky / škatuľky ide o objekt obsahujúci predmety.

Ak chcete zobrať nejaký predmet alebo predávať / nakupovať u predavača, postavte sa na neho (na mape označený truhlicou, ale môže byť skrytý, napríklad pod kríkom;) ) A otvorte inventár.

Hra má dva módy, prvá je mód, kedy je aktívna skóre a ubúda Vám výdrž s každým krokom. Ak v tomto móde vyčerpáte výdrž a nemáte ju už čím doplniť, použite akciu Spánok, ktorá sa v tomto prípade objavia, ale má to svoje následky: P . Druhým módom je stav, kedy je skóre vypnuté a neodpočítava sa vám ani výdrž, je to proste taký pohodový mód. Prepnúť medzi módy môžete v hornom poli tlačidiel.

Každé pole mapy môže mať niekoľko úrovní navštívenia / "prehľadanie". To znamená, že máte k dispozícii dva spôsoby prehľadanie každého poľa a tými sú akcie "Preskúmať" a akcie "Preskúmať pomocou mágie". Prvá spomínaná akcia stojí body výdrže a druhá zase manu. Všetkým Vám to odľahčím a poradím Vám, že v deme je takto ukrytý iba jeden predmet a to len pre akciu vyžadujúce výdrž. Po prehľadaní sa pole zafarbí danou farbou podľa typu prehľadaní, aby ste vedeli, kde už ste hľadali, tieto farby sa ale však dajú skryť v hornom poli tlačidiel, aby to nerušilo počas hry.

Hra Vás môže upozorňovať na rôzne situácie ako je napríklad súboj na budúcom políčku, alebo napríklad keď sa chystáte zložiť si nejaký odev, ktorý Vám momentálne zvyšuje nejakú štatistiku a zložením by ste o ne prišli. Toto sa dá taktiež vypnúť v hornom poli tlačidiel.

V záložke Knihy máte dve knihy, z ktorých jedna obsahuje aktívne úlohy a celú históriu vášho príbehu a druhá obsahuje vaše známa kúzla a známe kombinácie run. (V deme sú dve kúzla v podobe možných naučených kúziel a tá dve istá kúzla v podobe kombinácií run)

Ďalšia vec, ktorá je feature a nie bug je možnosť vypnúť čítanie klávesov (teda vypnúť ovládanie postavy na mape) a to dvojklikom na mapu, ktorá v stave, kedy je aktívny, september červenou farbou po okrajoch.

Na ďalšie veci snáď prídete ...:)

Hodnotenie poroty

Meno slovné hodnotenie body
Programátorská súťaž GeekWork 2016 David Čapka Pôvodným zámerom bolo asi zachovať ASCII art ako v predošlom dieli, nakoniec sa ale pozeráme na kreslenú mapku (ktorá vyzerá mimochodom veľmi dobre, či si to kreslil ty, tak smekám). Niektoré časti z doby, kedy hra mala byť asi len textová, ale zostali a nevyzerá to kvôli nim dobre (napr. Kompas, kde nie je ani poriadne spoznať že je z písmeniek ako sú malé). Okno nie je responzívne. Príbeh vyzerá zaujímavo, v čase, keď som ho hral bol problém hru dohrať, takže koniec nemôžem posúdiť. Herný zážitok oživujú súboje a itemy, mechanika je dobre navrhnutá (napr. Zobrazenie informačné obrazovky pri vstupe na políčko dodáva originálne oldschoolový prvok, ktorý už len tak nenájdeme a pritom je veľmi príjemný). Možnosť uloženia a načítanie hry poteší, dokonca sa spisuje akýsi denník. Mám z toho pocit ako by si robil hlavne na engine, či hru niekedy rozšíriš, určite si ju rád zahrám:) 9
Programátorská súťaž GeekWork 2016 Ella Hra je pekne farebná a dobre sa na nej pozerá. Chcelo by to ale zladiť dizajn, pretože každá časť vyzerá ako z inej hry (horná lišta, mapa, kompas). Hudba sa vôbec nehodí k dobrodružné zápletke. Hra navodzuje dojem vysokej prepracovanosti a komplexnosti, dáva pocit, že máme široké možnosti, čo je príjemné. Kvôli nejakej chybce nešla v čase hodnotenia dohrať, čo je škoda, pretože ma bavila. 9
Programátorská súťaž GeekWork 2016 Adam Ježek Nádherná, prepracovaná hra, ktorú človek nedohrá za pár minút. Pri hraní mi občas poblikávalo mapa, ale inak nemám žiadne pripomienky. 9

Galéria


 

Stiahnuť

Stiahnutím nasledujúceho súboru súhlasíš s licenčnými podmienkami

Stiahnuté 67x (13.39 MB)
Aplikácia je vrátane zdrojových kódov

 

Všetky články v sekcii
Programátorská súťaž GeekWork 2016
Článok pre vás napísal David Oczka
Avatar
Užívateľské hodnotenie:
Ešte nikto nehodnotil, buď prvý!
Autor se věnuje vývoji aplikací pro medicínské účely. Momentálně se zabývá vývojem webových aplikací s použitím frameworku Symfony. Další oblasti, ve kterých se nejčastěji pohybuje, jsou C#, Java, Android, Matlab, C/C++ a okrajově i VHDL nebo iOS.
Aktivity