State
Návrhový vzor State umožňuje objektu razantne zmeniť svoje správanie, ktoré je závislé na stave tohto objektu. Nahrádza zložité vetvenia vnútri objektu a správanie pre konkrétnu stavy oddeľuje do samostatných tried. Je veľmi podobný vzoru Strategy, kde však konkrétnu stratégiu (správanie danej inštancií objektu) určuje klient.
Motivácia
Ak vykonávame nejaký algoritmus, ktorý silne reaguje na vnútorný stav
objektu, musíme zvyčajne vnútri metód tohto algoritmu vykonávať zložitá
vetvenia na stav pomocou konštrukcií switch
alebo sekvencií
if ... else if ...
. Predstavme si napr. Že programujeme AI duchov
v hre Pacman. Tí zvyčajne menia svoje správanie na
prenasledovanie Pacman, po čase sa len tak náhodne prechádzajú bludiskom a
ak je duch modrý (hráč zobral power-up), naopak Pacman utekajú. Duch bude
mať napr. Metódy
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
Návrhový vzor State umožňuje objektu razantne zmeniť svoje správanie, ktoré je závislé na stave tohto objektu. Nahrádza zložité vetvenie vnútri objektu.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.