21. diel - Command (Príkaz)
V predchádzajúcom kvíze, Kvíz - Flyweight, Composite, Bridge, Observer vo Vzory GOF, sme si overili nadobudnuté skúsenosti z predchádzajúcich lekcií.
V dnešnom tutoriále Návrhové vzory GoF si predstavíme návrhový vzor Command, ktorý nám umožňuje zapuzdriť žiadosť na vykonanie operácie do objektu.
Motivácia použitia návrhového vzoru Command
Predstavme si, že vytvárame hru, v ktorej sa hráč vžije do úlohy bojovníka. Ovládanie je jednoduché. Ľavé tlačidlo myši sa používa na útok a pravé tlačidlo na obranu.
Akonáhle hráč stlačí nejaké tlačidlo, trieda zaisťujúca ovládanie
hry pomocou podmienkových výrazu if
/ else
zistí,
ktoré tlačidlo bolo stlačené. Potom vyvolá konkrétnu metódu na vykonanie
akcie, ktorá je k danému tlačidlu priradená. Pokiaľ teda hráč stlačí
napríklad ľavé tlačidlo myši, trieda riadiaca ovládanie hry zaznamená
stlačenie tlačidla a vyvolá metódu na vykonanie útoku.
V kóde to vyzerá takto:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále Návrhové vzory GoF si predstavíme návrhový vzor Command, ktorý nám umožňuje zapuzdriť žiadosť na vykonanie operácie do objektu.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.