9. diel - Best practices pre vývoj softvéru - Praktiky SOLID
V minulej lekcii, Best practices pre vývoj softvéru - Základné praktiky, sme si ukázali základné dobré praktiky pre návrh softvéru.
V dnešnom tutoriále kurzu Best practices pre návrh softvéru si podrobne rozoberieme poučku SOLID, kde každé písmeno označuje jednu dobrú praktiku pri vývoji softvéru. Výkladom nás budú sprevádzať geniálne ilustrácie od Dericka Baileyho (licencia CC-SA 3.0) a samozrejme praktické príklady.
SOLID
SOLID, ako inak ako akronym, sumarizuje niekoľko najdôležitejších dobrých praktík. Keď sa ich budeme držať, naše aplikácie budú mať predpoklady kvalitného softvéru. K praktikám SOLID vytvoril Derick Bailey perfektnú sériu ilustrácií, ktorá nám ich pomôže lepšie zapamätať. Princípy si podrobne vysvetlíme. Najprv si uveďme, čo akronym označuje:
- Single responsibility principle
- Open/closed princípe
- Liskov substitution principle
- Interface Segregation Principle
- Dependency Inversion Principle
Obrázok: Mark Nijhof, Twitter
Vývoj softvéru nie je hra Jenga.
Pokiaľ nepoznáte, Jenga sa hrá tak, že staviate vežu z kociek stále smerom nahor, až za nejakú dobu spadne. Vývoj softvéru nesmie byť nikdy len o raste funkcionality, ale aj o udržiavaní architektúry, onoho oporného systému, ktorý
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme praktické príklady a ilustrácie dobrých praktík SOLID, princípov SRP, Open/Closed, Liskov substitution a Interface segregation.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.