3. diel - Najčastejšie chyby programátorov - Podmienky
V minulej lekcii, Najčastejšie chyby programátorov - Vieš pomenovať objekty?, sme si ukázali najčastejšie chyby začiatočníkov, napríklad ohľadom pomenovania tried, metód a atribútov.
V dnešnom tutoriále kurzu Best practices pre návrh softvéru ešte zostaneme pri názvoch identifikátorov a pozrieme sa na správne pomenovanie kolekcií. Následne sa zameriame na najčastejšie chyby, ktorých sa programátori dopúšťajú pri písaní podmienok.
Pomenovanie polí a kolekcií
Práve pomenovanie polí a kolekcií je jedným z najväčších kameňov úrazu v programovaní. Pritom existuje jednoduché pravidlo:
Kolekcie vždy pomenovávame v množnom čísle.
Opäť tým samozrejme nasledujeme poučku, že názov premennej je odvodený od toho, čo je v premennej uložené. A keď je v premennej viac vecí, mala by mať logicky množné číslo.
Ukážme si pár chybných a správnych príkladov deklarácie polí:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Obmedzená ponuka: Nauč sa všetko a ušetri
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále si ukážeme dobré praktiky v programovaní, napr. pomenovanie kolekcií, boolean výrazy a DRY, a ako sú najčastejšie porušované nielen nováčikov.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.