Zarábaj až 6 000 € mesačne! Akreditované rekvalifikačné kurzy od 0 €. Viac informácií.

10. diel - Minimax – Piškvorky proti užívateľovi – Dokončenie

V predchádzajúcom článku, Minimax – Piškvorky proti užívateľovi – Úvod , sme využili znalosti algoritmu Minimax. Začali sme programovať inteligentné piškvorky proti užívateľovi.

V dnešnom tutoriále o rekurzívnych algoritmoch dokončíme programovanie inteligentných piškvoriek. Do rozpísanej triedy Piskvorky pridáme niekoľko metód, ktoré sa už budú týkať vlastnej hry.

Ohodnotenie stavu na hracej ploche

Každý minimaxový algoritmus musí vedieť ohodnotiť stav na hracej ploche. Všeobecne sa dá ale povedať, že ohodnotiť stav rozohraných piškvoriek nie je vôbec ľahká úloha. My ju ale máme z dvoch dôvodov veľmi zjednodušenú. Jednak preto, že sa pohybujeme na hracej ploche 3 x 3, ale hlavne preto, že necháme algoritmus vždy dohrať hru až do konca. V tej chvíli môžu byť na hracej ploche iba 3 možné stavy:

  • výhra počítača,
  • výhra používateľa,
  • remíza.
Vytvoríme si na to metódu.

Metóda hodnotaPole()

V metóde preskúmame riadky, stĺpce a diagonály hracej plochy. Metóda bude vracať:

  • hodnotu 1000 pri výhre počítača,
  • hodnotu -1000 pri výhre užívateľa,
  • hodnotu 0 pri remíze.
Kód metódy je nasledujúci:

 

...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej

Vedomosti v hodnote stoviek tisíc získaš za pár korún

Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.

Kúpiť tento kurz

Kúpiť všetky aktuálne dostupné lekcie s funkciou odovzdávanie úloh iba za 200 kreditov
Aktuálny stav konta 0 kreditov
Kúpou tohoto balíčku získaš prístup ku všetkým 10 článkom (10 lekcií) tohoto kurzu.

Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel

Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.

Čo od nás v ďalších lekciách dostaneš?
  • Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
  • Kvalitné znalosti v oblasti IT.
  • Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.

Popis článku

Požadovaný článok má nasledujúci obsah:

V tutoriále o rekurzívnych algoritmoch dokončíme inteligentné piškvorky proti užívateľovi. Nakoniec riešenie analyzujeme a navrhneme vylepšenia.

Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.

Článok pre vás napísal Jan Hnilica
Avatar
Autor se věnuje hlavně programování v C a v Pythonu
Aktivity