7. diel - Backtracking – Lúštič Sudoku – Dokončenie
V predchádzajúcej lekcii, Backtracking - Lúštič Sudoku – Úvod , sme začali programovať lúštič Sudoku.
V dnešnom tutoriále o rekurzívnych algoritmoch dokončíme náš luštič Sudoku implementáciou pomocných metód a rekurzívnej metódy na nájdenie riešenia zadaného Sudoku. Nakoniec sa pozrieme na možné optimalizácie nášho riešenia strukovice Sudoku.
Všetky metódy budeme písať do triedy
Sudoku
.
Pomocné metódy strukovice Sudoku
Najprv si teda pripravíme pomocné metódy, v ktorých budeme riešiť:
- test novo pridaného znaku,
- súradnice ďalšieho políčka,
- tlač hracieho poľa na monitor.
Prvá metóda, ktorú dnes triede Sudoku
pridáme, bude
slúžiť pri prerezávaní. Jej cieľom je zistiť, či sme
umiestnením nového znaku (číslice) do hracieho poľa neporušili pravidlá
Sudoku:
...koniec náhľadu článku...
Pokračuj ďalej
Minul si až sem a to je super! Veríme, že ti prvé lekcie ukázali niečo nového a užitočného.
Chceš v kurze pokračovať? Prejdi do prémiové sekcie.
Kúpiť tento kurz
Pred kúpou tohto článku je potrebné kúpiť predchádzajúci diel
Obsah článku spadá pod licenciu Premium, kúpou článku súhlasíš so zmluvnými podmienkami.
- Neobmedzený a trvalý prístup k jednotlivým lekciím.
- Kvalitné znalosti v oblasti IT.
- Zručnosti, ktoré ti pomôžu získať vysnívanú a dobre platenú prácu.
Popis článku
Požadovaný článok má nasledujúci obsah:
V tutoriále o rekurzívnych algoritmoch dokončíme náš luštič Sudoku a pozrieme sa na možné optimalizácie nášho riešenia.
Kredity získaš, keď podporíš našu sieť. To môžeš urobiť buď zaslaním symbolickej sumy na podporu prevádzky alebo pridaním obsahu na sieť.